Saxenda
Kommentit (5)
Kiitos kommentista. Tuota mieltä olen itsekin ollut. Nyt olisi resepti kuitenkin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentista. Tuota mieltä olen itsekin ollut. Nyt olisi resepti kuitenkin.
AP
Voihan sitä kokeilla, mutta lopputuloksen kannalta olisi hyvä todellakin heti korjata ruokavalio terveellisemmäksi. Lääke olisi silloin tukena, eikä perustana painon alenemiselle. Jos sait reseptin lisäksi seurannan, mahdollisesti ravitsemusterapeutin ohjauksen, kokonaisuus on aika hyvin hallinnassa. Itse sain vain reseptin, ja loput menin omin päin. Ehkä siksi jouduinkin ojasta allikkoon.
Inhottaa koska se on pistoksena annettava.
Kokeilen ensin noita muutoksia muuten. Laihtuminen olisi välttämätöntä muiden sairauksien kannalta.
Lisäksi arveluttaa nuo pahointivointioireet haittavaikutuksena.
Itse en laihdutuslääkkeitä saa, sillä olen vain lievästi ylipainoinen. On pakko jatkaa omin päin. Onneksi painon saa putoamaan ilman lääkkeitäkin nukkumalla ja liikkumalla enemmän ja syömällä oikein ei vähemmän.
En voi suositella, vaikka hetken voi tuntua mukavalta, kun ei ole nälkää lähes ollenkaan, eikä tee mieli oikein mitään, ja paino laskee. Moni puhuu elämäntapamuutoksesta, harva sen toteuttaa, joten lopultakin tavoitepainon pitäminen on hankalaa, ja vaatisi lääkkeen käyttöä hamaan tappiin saakka. Kestävämpi ratkaisu on todellakin muuttaa ruokavalintojaan ja syömistapojaan. Sekin on aivan mahdollista, ja oikeastaan helppoakin. Olen kokeillut kummankin, ja nyt Saxendan lopettamisen jälkeen kertyneet jopa lähtöpainoa suuremmat kilot on karisseet ihan vain ruokavaliota reivaamalla. Kasvis- ja vihannesvoittoinen ruokavalio ei käy samalla tavalla kukkaronkaan päälle. Luin jostain sanonnan " nauraa mennessään pankkiin", ja näin arvelen myös laihdutuslääkefirmojen osakkaiden tekevän.