Hammaslääkärikäynneissä haittana voimakas oksennusrefleksi.
Jos jollakulla on ollut vastaavaa , niin miten olet päässyt siitä eroon , vai oletko?
Kommentit (14)
Miehellä tätä samaa. Käy pelkopotilaisiin erikoistuneella hammaslääkärillä.
Minulla myös, alan yökkäillä heti kun hammaslääkäri laittaa sormet suuhun.
Samoin. Viime kerralla meinasin oksentaa monta kertaa.
Tiedättekö Tampereelta ketään hyvää pelkopotilaisiin erikoistunutta hammaslääkäriä?
Kysy siltä lääkäriltä. Tuskin olet ensimmäinen tai viimeinen potilas, jolla on sama ongelma.
Usein auttaa kun laittaa kielelle hieman suolaa. Ihan tavallista suolaa siis, sitä mitä kotona ruoanlaitossa käytetään. Olen eläkkeellä oleva hammaslääkäri ja tuota vanhaa hyväksi koettua konstia meillä käyttivät vastaanotolla monet kollegat. Meillä oli vastaanotolla suolaa sitä tarkoitusta varten, ei potilaan tarvinnut suolapurkin kanssa tulla hoitoon. Toimi useimmiten tosi hyvin. Herkkä yökkäysrefleksi on yleinen ongelma, sitä ei tarvitse hammaslääkärissä hävetä.
Minulla suuhygienisti painoi takahampaita putsatessaan kielen takaosaa niin, että meinasi yrjö lentää oksennusrefleksistä. Luulisi, että tietävät alalla tällaisen asian, eivätkä huseeraa kauan nielun lähellä yhtä menoa. Oli ensimmäinen hoitaja joka näin teki ja painoi painamistaan, kunnes oli pakko tarttua hänen käteensä ja vetää se pois suusta. Tuli vähän kammo.
Vierailija kirjoitti:
Usein auttaa kun laittaa kielelle hieman suolaa. Ihan tavallista suolaa siis, sitä mitä kotona ruoanlaitossa käytetään. Olen eläkkeellä oleva hammaslääkäri ja tuota vanhaa hyväksi koettua konstia meillä käyttivät vastaanotolla monet kollegat. Meillä oli vastaanotolla suolaa sitä tarkoitusta varten, ei potilaan tarvinnut suolapurkin kanssa tulla hoitoon. Toimi useimmiten tosi hyvin. Herkkä yökkäysrefleksi on yleinen ongelma, sitä ei tarvitse hammaslääkärissä hävetä.
Jos hammaslääkärikäynti on 45 min aika , niin auttaako alussa laitettu suola tuon koko ajan , vai lisätäänkö sitä useamman kerran hoidon aikana?
Minä alan yökkäillä kun Helena koivu tulee ulos kommentoimaan
Kävin juuri nielurisojen takia lääkärissä ja lääkäri painoi risaa puulastalla. Yökkäsin. Pyytelin anteeksi. Hampaistani tehtiin aiemmin purentakiskoa varten muotti ja kun se metallinen muotti täynnä sitä massaa laitettiin suuhun sain paniikin ja kiskoin pois. Toisella kertaa onnistui. Ei mulla nuorempana ollut mitään tällaista. Nykyään 51v kaikki tuntuu vaikealta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö Tampereelta ketään hyvää pelkopotilaisiin erikoistunutta hammaslääkäriä?
Päivi Perkkiö Oralissa. Voin muutenkin suositella, laserhoito on erittäin miellyttävää hampaiden paikkauksessa ja hampaan poiston yhteydessä.
Minulla hammaslääkäri laittoi jotain suihkutettavaa puudutetta kurkkuun. Se helpotti asiaa.