Järkytyin eilen uimahallissa
Suurin osa naisista, myös nuorista äideistä, oli tosi läskejä, leveät lantiot ja vyötäröllä paljon ylimääräistä.
Oma kroppa on nyt sellainen reilu 30-vuotiaan kroppa, ei missään erityisen timmissä kunnossa mutta ei nyt ihan huonokaan. Hoikka olen (164 cm/55 kg), mahassa jonkin verran ylimääräistä.
Mutta ne muut oli oikeasti lihavia...
Kommentit (23)
Mä menen uimahalliin uimaan, en seuraamaan toisten läskejä. Ihan sama painaako joku 45 vai 145.
oma lähipiirini on normaalipainoisia tai hoikkia. Näytti ihan mummojen kropilta ne isot pyllyt ja löllyvät vatsat.
laihoille ihmisille suunniteltuja uimapukuja ja meidän käymässä kylpylässä suurin osa naisista oli kokoa 42 tai enemmän. Minä itse mukaan lukien.
Vierailija:
oma lähipiirini on normaalipainoisia tai hoikkia. Näytti ihan mummojen kropilta ne isot pyllyt ja löllyvät vatsat.
Mä en ikipäivänä vois mennä tavisten uikkiin :o
kerran uimassa ollessamme onko kaikilla tädeillä vauva masussa kun oli niin isot masut.
kun joku makasi alalauteilla läskeineen, hyvä kun ohi mahtui.
ap
Me ollaan kai totuttu katselemaan mallivartaloita uikkarikuvissa, mutta oikeat naiset ei ole sellaisia, eikä pidäkään olla. Upeaa, etteivät ihmiset ole niin arkoja omista ei-täydellisistä vartaloistaan, että rohkenevat uimahalliin!
ja siinä oli kyllä aikaa kattella myös ympärilleen kun vettä oli kaikki <50cm=O)
Eniten mua " harmittaa" se,että suurin osa 10-16-vuotiaista,joita 1,5h aikana näin,oli ylipainoisia=O(
Eli täytyy sanoa,että nuoriso lihoo ilmeisesti aikas kovalla vauhdilla!!!
Ja kyllä:huolehdin vain omasta painostani,enkä PUUTU muiden painoihin.. Sääliksi vain käy näitä nuoria/teinejä.. Eri asia on sitten aikuiset,joilla jo omakin järki sanoo,että jotain on tehtävä!
Aloin miettiä, ovatko suomalaiset todella niin ylipainoisia vai olivatko vain kaikki ylipainoiset tulleet samalla kertaa uimaan. En ihaile mallin laihoja ihmisiä, mutta kyllä todellakin pisti silmään, että suurimmalla osalla naisista oli kymmeniä kiloja ylipanoa.
ihmisiä kun uinti on melko leppoisa ja helppo laji ylipainoisellekin. En tietoisesti kyylää kenenkään läskejä, mutta joka kerta näkee kyllä niin rumia ja sairaan näköisiä ihmisiä että oma elämä näyttää aika aurinkoiselta. ;)
Vierailija:
ja siinä oli kyllä aikaa kattella myös ympärilleen kun vettä oli kaikki <50cm=O)
Eniten mua " harmittaa" se,että suurin osa 10-16-vuotiaista,joita 1,5h aikana näin,oli ylipainoisia=O(
Eli täytyy sanoa,että nuoriso lihoo ilmeisesti aikas kovalla vauhdilla!!!
Ja kyllä:huolehdin vain omasta painostani,enkä PUUTU muiden painoihin.. Sääliksi vain käy näitä nuoria/teinejä.. Eri asia on sitten aikuiset,joilla jo omakin järki sanoo,että jotain on tehtävä!
Kaikkein käsittämättömintä on, ettei asiasta saisi sanoa edes mielipidettään. Heti on muka syrjimässä tms. Esteettisesti minulle on aivan yksi hailee, jos joku (tai itse asiassa aivan liian moni) ihminen tai perhe itsensä lihottaa, mutta kyseessä on kansantaloudellisestikin merkittävä asia. Se tuntuu tänä päivänä kerta kaikkiaan oudolta, että periaattessa valistuneet ihmiset eivät kunnioita edes sen vertaa itseään ja omaa hyvinvointiaan, että huolehtisivat omasta terveydestään. Todella moni sairaus selittyy ylipainolla ja on sitä kautta mielestäni aivan itse aiheutettua.
En myöskään perusta niistä ajatuksista, jossa puhutaan koko ajan normaalipainosta. Normaalipainon käsite on muuttunut koko ajan ja niiden ihmisten osuus noussut, jotka ovat ns. normaalin painoindeksin ylärajoilla.
Sinne samaan paikkaa tupakoijien kanssa.
No anteeksi vaan kovasti, että minut syötettiin possuksi nuorena ja nyt eivät kilot ole lähteneet, kun masennukseen ahdoin vuosi sitten suklaata!!
Hirvittää uimahallireissut yksin, kun laihat nirppanokat kyyläävät ja mittailevat toisen perseitä ja selluliittejä pukuhuoneessa- sitten kun uskaltaudut altaaseen, tullaan venyttelemään bikineissä siihen tyyliin " ah kun olen hoikka, kattokaa mun vyötäröä" !!!
Mieheni pitää minua usein lähellään kun olemme esim. porealtaassa käymässä ja siitähän laiheliinien ilmeet menee myttyyn! Kamalaa, kun normaalipainoinen & kivannäköinen mies tykkää tälläsestä läskistä!!!
Ps. Kesällä uin 5 tuntia putkeen Stadikalla, siis ihan kunnon uimista eikä mitään lillumista. Pistäkää paremmaksi ;).
Vierailija:
Suurin osa naisista, myös nuorista äideistä, oli tosi läskejä, leveät lantiot ja vyötäröllä paljon ylimääräistä.Oma kroppa on nyt sellainen reilu 30-vuotiaan kroppa, ei missään erityisen timmissä kunnossa mutta ei nyt ihan huonokaan. Hoikka olen (164 cm/55 kg), mahassa jonkin verran ylimääräistä.
Mutta ne muut oli oikeasti lihavia...
Tukevalta kuulostat itsekin. Oma vaimoni on synnyttänyt ja 33 v. Mitat 171cm/53kg.
ja siellä kaikki on hyvin, mutta menepä Mäkelänrinteen hallille, missä on missimittoissa olevia nuoria neitoja. Siellä, jos missä tunnen itseni vanhaksi ja nimenomaan " Äidiksi" =) Masentavaa.
Mutta totta se on - nykynuoret ovat aika palloja.
Kun mietin esim. lukioaikaisia kavereitani (v- 91), niin hyvä, jos mukana oli yksi vähän pyöreämpi. Mutta se yksikin oli hoikempi, kuin moni nykynuorista.
Suurin osa ihmisistä on alastomana " epätäydellisiä" eikä se reisiläski terveydelle kovin vaarallista ole.
Liikuntaa ei harrasteta millään, ei varsinkaan hyötyliikuntaa.
Monien paino nousee 60 kilosta vähintään 70 kiloon jo tässä vaiheessa.
Sitten kun tullaan raskaaksi (~25 v), tursahdetaan lopullisesti sinne jonnekin 80-100 kilon tieppeille.
Sitten kalja taas maistuukin ja ollaan forever young yh.
Mutta kyllä mulle ainakin tulee kyyneleet silmiin kun näen nuorilla kauniilla ihmisillä " mummomahoja" eli ryppyistä selluliittimuodostelmaa mahassa ja muualla... Tulee sellanen mieleen, että ne ihmiset ei välitä yhtään terveydestään, eikä siis sitten varmaan muidenkaan terveydestä tai hyvinvoinnista. Kamalan vaikeeta alkaa sitten jutella mistään sellasten vieraitten ihmisten kanssa, kun on jo etukäteen pistänyt sääliksi ja vähän pelästynyt.
Ja tuon lantiofarkku- ja napapaita-muodin takia niitä ryppyisiä mahoja näkee muuallakin vaikka ei kävis edes uimapaikoissa. Yleensä kyllä nuorilla se mahaselluliitti liittyy hassiksen polttamiseen, lasten synnyttämisen jälkeen taas se roikkuu siinä vähän aikaa ja häviää vähitellen jos elää vähänkään järkevästi.
Lähinnä siis tulee sääli ja haluais auttaa ihmisiä, mutta eihän voi kommentoida toisten ulkonäköä ja pahaa oloa ettei lisäis tuskaa?
Ajattele positiivisesti: ehkä he olivat uimahallissa, koska haluavat tehdä ylipainolleen jotakin.
Uiminen kuuluu harrastuksiin täälläkin, enkä ole mikään uimahallin kaunistus :D