Jouluun ja Uuteenvuoteen liittyvät asiat
Siinä se.
Nuoli ylös jos tykkäät ja alas jos et.
Mä aloitan... tavaratalojen tauoton joulumusiikki
Kommentit (343)
Baileys Original Irish Cream -kermalikööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalkkuna
Kokeilin kerran. Ei sopinut minkään perinteisen jouluruoan kanssa. 😕 Kalkkunan kanssa pitäisi sitten muutkin ruoat menussa vaihtaa.
Ei pidä paikkaansa. 🤗
Lahjana lahjoitus hyväntekeväisyyteen
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko
En pidä tätä jouluruokana. En ole koskaan syönyt tai valmistanut jouluna. En syö eines laatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuro ja luumukiisseli.
Ok muttei jouluna meillä ole luumukiisseliä tarjolla. Riisipuuroa syödään pääruokana aatonaattona ja tähteitä saa syödä aattona aamupalaksi. Aattona ei syödä kahta lämmintä ruokaa meillä vaan jouluruoka lounasaikaan suunnilleen eli klo 13.00 paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Herkkukori lahjaksi
Nämä on vaikeita, kun ihmisillä on kovin erilainen maku. Esim multa jää hillot ja marmeladit syömättä. Juustot taas on mun herkkua, mutta joku muu ei arvosta niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat joulukoristeet
(😱)
Hanna Sumari teki Joulukodit- ohjelmassa kattauksen, jossa oli esim. mustat lautasliinat ja mustia kynttilöitä.
Aivan karmea...
MInun telkkarissa ne kuusen malliset lautasliinat näyttivät erittäin tumman vihreiltä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen jouluateria: kinkkua, porkkana- ja lanttulaatikkoa, emmental-juustoa ja ruisleipää. Juomana vesi ja keskiolut tai punaviini. Ei muita herkkuja kuin itse tehdyt joulutortut ja kaupasta ostetut piparit. Tämä riittää meille, entä teille?
Ei riitä puuttu graavilohi ja perunalaatikko ja piparit omatekoisia samoin torttutäyte keitetään itse sunsweet luumuista ilman sokerin lisäämistä. Olutta saattaa juoda porukan nuorin, muttei vanhimmat joilla lasissa italialaista punaviiniä ja sitruunalla maustettua vettä. Kuivakakkujakin kaksi eri makuista pientä pakkasessa joulua varten ja sokerittomia suklaa pikkuleipiä kaapissa jo valmiina.
Kaffebulla kirjoitti:
Vatikaanin jouluyön messu
Harmi, kun ei jaksa valvoa. Kerran olen katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Linnan juhlien (etenkin kättelyn) seuraaminen.
Homma tehty niin, ettei kyseisenä päivänä tule muuta katsottavaa eli joko katsot tai sitten telkkari kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Joulukuusen koristelu jo aatonaattona tai aatonaatonaattona? 🎄
Noin viikkoa ennen, kun on muovikuusi
Riisipuuro kanelilla ja sokerilla 🍚🥣🧂
Herrasväen pikkuleivät:
https://www.myllynparas.fi/reseptit/jouluiset-herrasvaen-pikkuleivat
Piparit