Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tee prosessoimatonta kotiruokaa

Vierailija
24.11.2024 |

Prosessoitu teollisuusruoka on vaarallista. Kotiruoka on terveellistä koska se on puhdasta prosessoimatonta. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin ruokapaniikin aiheuttaja on se karmea "prosessointi".

Lehdessä tosin luki että sana tarkoittaa vain liiallista suolan, sokerin ja rasvan määrä ruoassa, ei sitä että ruokaa olisi pyöritetty jossain prosessissa...

Vierailija
22/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kaikki ruokani itse, yksinkertaisista, selkeistä ruoka-aineista. Lähes kaikki luomuna. Onhan se vähän kalliimpaa mutta minulla ei tule ruokahävikkiä oikeastaan koskaan. Pullaa, kakkuja, virvotusjuomia, makeisia en osta koskaan itselleni. Enkä syö mitään missä on lisättyä sokeria. Maustamista olen opetellut hyvillä yrttimausteilla. Asun yksin niin kaikki tämä helpompaa kuin esim. perheellisellä.

Miksi käytät prosessoituja mausteita?

Aika vähän prosessoituja ne kasvattamani persilja, salvia, tilli, rakuuna jne. ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kaikki ruokani itse, yksinkertaisista, selkeistä ruoka-aineista. Lähes kaikki luomuna. Onhan se vähän kalliimpaa mutta minulla ei tule ruokahävikkiä oikeastaan koskaan. Pullaa, kakkuja, virvotusjuomia, makeisia en osta koskaan itselleni. Enkä syö mitään missä on lisättyä sokeria. Maustamista olen opetellut hyvillä yrttimausteilla. Asun yksin niin kaikki tämä helpompaa kuin esim. perheellisellä.

Aika vähän prosessoituja ne kasvattamani persilja, salvia, tilli, rakuuna jne. ovat.

Oletko kuivannut ja hienontanut ne?

Vierailija
24/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin ruokapaniikin aiheuttaja on se karmea "prosessointi".

Lehdessä tosin luki että sana tarkoittaa vain liiallista suolan, sokerin ja rasvan määrä ruoassa, ei sitä että ruokaa olisi pyöritetty jossain prosessissa...

Eikä se elintarviketehtaan uuni ole mikään sen ihmeellisempi prosessiuuni kuin kotiuunikaan.

Vierailija
25/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuivannut ja hienontanut tai leikannut pieniksi mutta myös pakastanut osan. On kahtalaista näkemystä siitä, säilyvätkö vitamiinit ja hivenaineet paremmin pakastettuna vai kuivattuna. Saan yrttimausteita myös naapurin luomutilalta. Ja myös hyviä neuvoja sieltä.

Vierailija
26/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitetään ja paistetaanhan kotiruokakin.

Paljonko lisäät kotiruokaan niitä valmisruokien tuoteselostuksessa mainittuja aineita?

Vierailija
27/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuivannut ja hienontanut tai leikannut pieniksi mutta myös pakastanut osan. On kahtalaista näkemyst

Aijai. Hirveän monta prosessia on mausteesi käyneet läpi.

Vierailija
28/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ettei käytä liikaa suolaa. Säilöntäaineita ei tietenkään tarvi. Valmisrasvojen sijaan laadukas esim oliiviöljy. Yrttimausteet on hyvä lisä, tuoreet tai kuivatut. Ja riisin hiilijalanjälki voi olla jopa 30-kertainen perunaan verrattuna. 

Vierailija
29/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitetään ja paistetaanhan kotiruokakin.

Paljonko lisäät kotiruokaan niitä valmisruokien tuoteselostuksessa mainittuja aineita?

Mitä aineita tarkoitat?

Vierailija
30/30 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap ei tajua, mitä prosessoitu tai ultraprosessoitu tarkoittaa ja sekoittaa sen lisäaineiden käyttöön.

Ymmärsinkö ap oikein, että oikeasti tarkoitat lisäaineetonta ruokaa?