Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitääkö asuntokaupoissa aina tienata?

Vierailija
24.11.2024 |

Eli niin että saa seuraavan asunnon vähintään saman tasoisen  mitä edellisen. Eli saa myymästä asunnosta voittoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmäähän se olisi jos ei haluaisi tienata. Itse olen aina myynyt asuntoni voitolla. Pitää osata vainuta oikea hetki tai olla hyvä tuuri.

Vierailija
2/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse olen tyytyväinen jos joskus saan tämän myytyä. Jokainen euro on plussaa :) En todellakaan edes haaveile saavani sitä mitä olen tähän laittanut. Kymppitonneja tulee takkiin joka tapauksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi olla pelkkää ylämäkeä.  Kahdessa olen voittanut, nykyisessä en varmasti voita.  Mutta en paljon häviäkkään.

Vierailija
4/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole ostaneet nykyistä kotiamme voitto mielessä. Ollaan asuttu tässä 20 vuotta, ollaan remontoitu mieleiseksi. Jos pitää myydä, pääasia on, että menee kaupaksi. Jos jää "tappiota", laskemme sen asumiskuluksi. Asuminen on kuitenkin ollut laadukkaampaa kuin edellisessä vuokra-asunnossa, niin laskemme laadullekin arvon.

Vierailija
5/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen asuntoni on ostettu edellisten asuntojen myyntituotoilla. Velkaa 0 euroa. Kauppa se on joka kannattaa.

Vierailija
6/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyisen talon myyn pois, pitää ainakin 150000€ saada ostohinnan lisäksi, jotta asuntolainan korot saa kuitattua.

Silloin olen vasta omillani.

Vierailija
7/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outo ajatus jo että käytetystä tavarasta pitäisi saada enemmän kuin mitä itse maksanut.

Ainoat tapaukset joissa pitäisi tienata on a) erittäis suosittu alue jonka suosio kasvanut b) tehnyt suuria remontteja jotta kunto paljon parempi kuin itse ostaessa

Muuten on älytöntä kuvitella että saisi enemmän kuin mitä ite maksanut. Tietysti inflaatio vähän vaikuttaa mutta silloin puhutaan useista vuosikymmenistä vasta.

Vierailija
8/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on kulutushyödyke jolla on rajallinen elinkaari. Ja sen vuoksi myös arvo laskee ja katoaa jossain kohtaa.

Vierailija
9/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto on kulutushyödyke jolla on rajallinen elinkaari. Ja sen vuoksi myös arvo laskee ja katoaa jossain kohtaa.

Totta. On kuitenkin paljon hyvinkin vanhoja taloja, jotka ovat todella kysyttyjä.

Asiaa kannattaa pohtia kysynnän kautta. Pohjanmaalta tai kainuusta ei ehkä kannata odottaa kovin suurta arvonnousua. Pellonreunaan, palveluiden ulkopuolelle, rakennetun pakettitalon arvo on tasan nolla, kunnes löytyy toinen alueelle muuttamaan kiinnostunut uudisraivaaja.

Vierailija
10/10 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken hinta on jatkuvasti noussut, myös palkat nousseet. Jos asuntojen hinta ei nouse samassa suhteessa, ei omaa asuntoa kannata ostaa koska inflaatio.

Halutuille paikoille isoissa kaupungeissa ei jatkuvasti rakenneta lisää, joten sinne haluavan pitää maksaa se, mitä kysytystä asunnosta pyydetään.

Uusi asunto maksaa silti aina enemmän kuin käytetty, kun koko ja sijainti on sama.