Ovatko varsi-imurit nykyään hyviä?
Kommentit (43)
Meillä on jopa vanhoja MIELE varsi-imureita ja ne ovat hyvin tehokkaita. Ne ainakin riittää. 800W varsi-imuri, jonka varret voi irroittaa toimii myös hankalissa paikoissa. Mutta imuteho on pieni verrattuna varsinaiseen painavaan varsi-imuriin.
Minulla on aina ollut mielen imurit ja aina olen ollut tyytyväinen. Vanhimmat ovat iäniukuisia ja toimivat vielä.
Millainen hintaluokka imureilla on?
Painava varren yläosa. En tykkää. Meillä robotti ja tavis Miele. Miele imuroi tuulikaapin ja joskus jotain muutakin.
Pieni pölysäiliö, jonka tyhjennys/putsaus on isompi homma kuin itse imurointi. 🤷🏻
Roboimurissa sama, mutta se sentään imuroi itsenäisesti. Paitsi, että huonekalut, johdot, pitkät verhot ym. on ensin siirreltävä pois tieltä. Ja palautettava imuroinnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne naiset ole varsi-imureita?
Miehet kuulemma parempia:)
Kauheeta. Ei pysty edes ajattelemaan. Kauas, kauas
Vierailija kirjoitti:
Painava varren yläosa. En tykkää. Meillä robotti ja tavis Miele. Miele imuroi tuulikaapin ja joskus jotain muutakin.
Joo on se portaisiin hyvä. Oli vuoden verran sellainen kun oltiin remppaa paossa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni pölysäiliö, jonka tyhjennys/putsaus on isompi homma kuin itse imurointi. 🤷🏻
Roboimurissa sama, mutta se sentään imuroi itsenäisesti. Paitsi, että huonekalut, johdot, pitkät verhot ym. on ensin siirreltävä pois tieltä. Ja palautettava imuroinnin jälkeen.
Väärin valittu kalusteet.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin robotti imurin vaan
MIesrobotti
Ei oo tavallista imuria käytetty sen jälkeen, kun hankittiin Dyson varsi-imuri. Eikä oo ennen ollu niin siistiä mitä nyt, ennen imuroitiin muutaman kuukauden välein ja nyt tulee imuroitua monta kertaa viikossa (joku tila kerrallaan). N. 70 m2 kerrostaloasunto kahdessa tasossa.
Jos haluaa kerralla imuroida koko huushollin joka paikasta, niin varsi-imurissa menee äkkiä pölysäiliö täyteen ja akku loppuu. Jos taas siivoilee pitkin viikkoa vähemmän kerrallaan, varsi-imuri on hyvä peli.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän olisi halvin kunnollinen varsi-imuri? Kaksio ja yksi kissa meillä.
Halvoilla ei ole mitään virkaa. Minulla on Dyson 15 ja se toimii kaikkialla eikä paina kuin 3 kg.
Vierailija kirjoitti:
Olipa osuva aloitus. Täällä just aihetta mietittiin. Lähinnä rappusten imurointiin, ja keittiön pikaimurointiin. Itsellä fyysisiä haasteita, ja normi imurin kantaminen rappusissa hankalaa. Kevyt pitäisi siis olla. Ehdotuksia?
Ammattisiivoojalta; en imuroisi lainkaan, elleivät raput ole teksiilipäällysteiset. Teräväkuivaimen päälle lattialiina (pysyy paikallaan, kun kuivaimeen liimaa teräosan päälle pari pätkää tarranauhan koukkupuolta) ja saa nurkat kaiveltua. Ylhäältä alaspäin, roskat tulevat mukana. Taatusti kevyempi kuin mikään imuri.
Vierailija kirjoitti:
mulla on wilfa HS1-SB malli, tarjouksesta saa 200e pintaan. Sillä lähtee eteisen matosta ainakin hiekotussepeli ja muut muruset jota koira kantaa ulkoa sisälle. 1 latauksella imuroin kaksion kahteen kertaan. Tää on ollut käytössä nyt 2v enkä ole huomannut mitään ongelmia, akun hyytymistä, tehon laskua tms. Joskus ollut niitä n.100e electroluxeja, ne oli aika tehottomia tähän verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tavallista imuria käytetty sen jälkeen, kun hankittiin Dyson varsi-imuri. Eikä oo ennen ollu niin siistiä mitä nyt, ennen imuroitiin muutaman kuukauden välein ja nyt tulee imuroitua monta kertaa viikossa (joku tila kerrallaan). N. 70 m2 kerrostaloasunto kahdessa tasossa.
Muutaman kuukauden välein?! No ei ole ihme, että oli aiemmin sotkuista...
Pienessä asunnossa hyvinkin toimiva ratkaisu, mutta en kaksiota isompaan hankkisi. Akunkesto myös heikkenee ajan ja käytön myötä. Minusta kumminkin imuroi oikein hyvin. Tyhjennän säiliön kerran viikossa ja imuroin noin joka toinen päivä. Säiliö ja hepa-suodatin on pestäviä. Minusta on kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvoilla ei ole mitään virkaa. Minulla on Dyson 15 ja se toimii kaikkialla eikä paina kuin 3 kg.
Mulla on tämä sama Dyson ja on kyllä paras imuri mitä mulla on ollut. Siinä on aivan huippu suulake sohvien imurointia varten ja on todella hyvä kun on kissankarvoja.
Olen palannut johdolliseen ja pussilliseen perusimuriin. Oli vanhanmallinen robotti-imuri, joka imuroi vähän mistä sattuu ja aina sai korjailla jälkiä. Lisäksi puhdistamisen vaiva ja pitkät hiukset harjaksissa ym. Oli myös tuollainen Dyson animalpro, joka on ihan perseestä; liipaisinta sai painaa koko ajan, säiliö täyttyi nopeasti ja laitteen puhdistaminen oli vaivalloista, lisäksi se on jopa liian tehokas omiin tarpeisiin ja helvetin äänekkään kuuloinen kapistus. Omiin tarpeisiin paras on vanhanaikainen imuri, joka ei ole nopeasti kuluvan akun varassa ja jonka tyhjennys tapahtuu kun pölypussi on täynnä. Ihan pieniä asuntoja näillä on siivottu, joten en tajua, miten joku saa imuroitua tuollaisilla isompia asuntoja. Sellaista varsinaista vanhanaikaisen näköistä pystyasennossa olevaa varsi-imuria itselläni ei ole ollut, mutta olen kyllä joskus käyttänyt sellaista kun olin töissä kotipalvelussa. Sielläkin imureiden kirjon joukossa paras oli sellainen vanha 60-70 -l imuri,oli tehokas eikä liian kevyt vaan siihen oli sopiva tuntuma imuroidessa.
Ovat. Meillä on joku Dysoni kalliimman pään malli (V8?) ja se peittoaa tehossa ja käyttömukavuudessa kaikki perässä vedettävät.
Akku riittää hyvin ison omakotitalon perusimurointiin, mutta kun imuroin käyttöönotto on helppoa ja vaivatonta niin usein tulee muutenkin imuroitua rullaavasti aina joku huone kerrallaan. Ihan parhautta on imuroida portaita kun ei tarvitse nostella mitään härveliä perässään.
Lisäksi tuo on hiljainen ja helppo tyhjentää suoraan ulkoroskikseen.
Jos lompakko kestää niin kannattaa ottaa malli jossa on laser siinä imurointipäässä. Tosin siinä on se erikoisuus että pitää siivota hämärässä tai pimeässä että laserista saa parhaan hyödyn irti.
Minulla on Nordiva varsi-imuri ja olen ollut siihen tyytyväinen, hyvin riittää teho imurointiin huoneita on4.