Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko varsi-imurit nykyään hyviä?

Vierailija
23.11.2024 |

Riittääkö teho omakotitaloon, ei lemmikkejä. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Nordiva varsi-imuri ja olen ollut siihen tyytyväinen, hyvin riittää teho imurointiin huoneita on4.

Vierailija
22/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jopa vanhoja MIELE varsi-imureita ja ne ovat hyvin tehokkaita. Ne ainakin riittää. 800W varsi-imuri, jonka varret voi irroittaa toimii myös hankalissa paikoissa. Mutta imuteho on pieni verrattuna varsinaiseen painavaan varsi-imuriin.

Minulla on aina ollut mielen imurit ja aina olen ollut tyytyväinen. Vanhimmat ovat iäniukuisia ja toimivat vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hintaluokka imureilla on?

Vierailija
24/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painava varren yläosa. En tykkää. Meillä robotti ja tavis Miele. Miele imuroi tuulikaapin ja joskus jotain muutakin.

Vierailija
25/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pölysäiliö, jonka tyhjennys/putsaus on isompi homma kuin itse imurointi. 🤷🏻 

Roboimurissa sama, mutta se sentään imuroi itsenäisesti. Paitsi, että huonekalut, johdot, pitkät verhot ym. on ensin siirreltävä pois tieltä. Ja palautettava imuroinnin jälkeen.

Vierailija
26/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne naiset ole varsi-imureita?

Miehet kuulemma parempia:)

Kauheeta. Ei pysty edes ajattelemaan. Kauas, kauas

Vierailija
27/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painava varren yläosa. En tykkää. Meillä robotti ja tavis Miele. Miele imuroi tuulikaapin ja joskus jotain muutakin.

Joo on se portaisiin hyvä. Oli vuoden verran sellainen kun oltiin remppaa paossa.

Vierailija
28/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni pölysäiliö, jonka tyhjennys/putsaus on isompi homma kuin itse imurointi. 🤷🏻 

Roboimurissa sama, mutta se sentään imuroi itsenäisesti. Paitsi, että huonekalut, johdot, pitkät verhot ym. on ensin siirreltävä pois tieltä. Ja palautettava imuroinnin jälkeen.

Väärin valittu kalusteet.

Vierailija
29/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin robotti imurin vaan

MIesrobotti

Vierailija
30/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tavallista imuria käytetty sen jälkeen, kun hankittiin Dyson varsi-imuri. Eikä oo ennen ollu niin siistiä mitä nyt, ennen imuroitiin muutaman kuukauden välein ja nyt tulee imuroitua monta kertaa viikossa (joku tila kerrallaan). N. 70 m2 kerrostaloasunto kahdessa tasossa.

Vierailija
31/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kerralla imuroida koko huushollin joka paikasta, niin varsi-imurissa menee äkkiä pölysäiliö täyteen ja akku loppuu. Jos taas siivoilee pitkin viikkoa vähemmän kerrallaan, varsi-imuri on hyvä peli. 

Vierailija
32/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän olisi halvin kunnollinen varsi-imuri? Kaksio ja yksi kissa meillä.

Halvoilla ei ole mitään virkaa. Minulla on Dyson 15 ja se toimii kaikkialla eikä paina kuin 3 kg. 

Vierailija
33/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa osuva aloitus. Täällä just aihetta mietittiin. Lähinnä rappusten imurointiin, ja keittiön pikaimurointiin. Itsellä fyysisiä haasteita, ja normi imurin kantaminen rappusissa hankalaa. Kevyt pitäisi siis olla. Ehdotuksia?

Ammattisiivoojalta; en imuroisi lainkaan, elleivät raput ole teksiilipäällysteiset. Teräväkuivaimen päälle lattialiina (pysyy paikallaan, kun kuivaimeen liimaa teräosan päälle pari pätkää tarranauhan koukkupuolta) ja saa nurkat kaiveltua. Ylhäältä alaspäin, roskat tulevat mukana. Taatusti kevyempi kuin mikään imuri.

Vierailija
34/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on wilfa HS1-SB malli, tarjouksesta saa 200e pintaan. Sillä lähtee eteisen matosta ainakin hiekotussepeli ja muut muruset jota koira kantaa ulkoa sisälle. 1 latauksella imuroin kaksion kahteen kertaan. Tää on ollut käytössä nyt 2v enkä ole huomannut mitään ongelmia, akun hyytymistä, tehon laskua tms. Joskus ollut niitä n.100e electroluxeja, ne oli aika tehottomia tähän verrattuna. 

Vierailija
35/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tavallista imuria käytetty sen jälkeen, kun hankittiin Dyson varsi-imuri. Eikä oo ennen ollu niin siistiä mitä nyt, ennen imuroitiin muutaman kuukauden välein ja nyt tulee imuroitua monta kertaa viikossa (joku tila kerrallaan). N. 70 m2 kerrostaloasunto kahdessa tasossa.

Muutaman kuukauden välein?! No ei ole ihme, että oli aiemmin sotkuista...

Vierailija
36/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Dysonv10. Tosi hyvä.

Vierailija
37/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä asunnossa hyvinkin toimiva ratkaisu, mutta en kaksiota isompaan hankkisi. Akunkesto myös heikkenee ajan ja käytön myötä. Minusta kumminkin imuroi oikein hyvin. Tyhjennän säiliön kerran viikossa ja imuroin noin joka toinen päivä. Säiliö ja hepa-suodatin on pestäviä. Minusta on kätevä. 

Vierailija
38/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvoilla ei ole mitään virkaa. Minulla on Dyson 15 ja se toimii kaikkialla eikä paina kuin 3 kg. 

Mulla on tämä sama Dyson ja on kyllä paras imuri mitä mulla on ollut. Siinä on aivan huippu suulake sohvien imurointia varten ja on todella hyvä kun on kissankarvoja.

Vierailija
39/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palannut johdolliseen ja pussilliseen perusimuriin. Oli vanhanmallinen robotti-imuri, joka imuroi vähän mistä sattuu ja aina sai korjailla jälkiä. Lisäksi puhdistamisen vaiva ja pitkät hiukset harjaksissa ym. Oli myös tuollainen Dyson animalpro, joka on ihan perseestä; liipaisinta sai painaa koko ajan, säiliö täyttyi nopeasti ja laitteen puhdistaminen oli vaivalloista, lisäksi se on jopa liian tehokas omiin tarpeisiin ja helvetin äänekkään kuuloinen kapistus. Omiin tarpeisiin paras on vanhanaikainen imuri, joka ei ole nopeasti kuluvan akun varassa ja jonka tyhjennys tapahtuu kun pölypussi on täynnä. Ihan pieniä asuntoja näillä on siivottu, joten en tajua, miten joku saa imuroitua tuollaisilla isompia asuntoja. Sellaista varsinaista vanhanaikaisen näköistä pystyasennossa olevaa varsi-imuria itselläni ei ole ollut, mutta olen kyllä joskus käyttänyt sellaista kun olin töissä kotipalvelussa. Sielläkin imureiden kirjon joukossa paras oli sellainen vanha 60-70 -l imuri,oli tehokas eikä liian kevyt vaan siihen oli sopiva tuntuma imuroidessa.

Vierailija
40/43 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Meillä on joku Dysoni  kalliimman pään malli (V8?) ja se peittoaa tehossa ja käyttömukavuudessa kaikki perässä vedettävät. 

Akku riittää hyvin ison omakotitalon perusimurointiin, mutta kun imuroin käyttöönotto on helppoa ja vaivatonta niin usein tulee muutenkin imuroitua rullaavasti aina joku huone kerrallaan. Ihan parhautta on imuroida portaita kun ei tarvitse nostella mitään härveliä perässään. 

Lisäksi tuo on hiljainen ja helppo tyhjentää suoraan ulkoroskikseen.

Jos lompakko kestää niin kannattaa ottaa malli jossa on laser siinä imurointipäässä. Tosin siinä on se erikoisuus että pitää siivota hämärässä tai pimeässä että laserista saa parhaan hyödyn irti.