Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupuu-keräys ja lahjan hinta?

Vierailija
23.11.2024 |

Ajattelin, että omat lapset saisivat valita/etsiä Joulupuu-keräykseen lahjat itsensä ikäisille samaa sukupuolta oleville lapsille, jotka kustantaisin. Mutta mikä on kohtuullisen arvoinen lahja tuohon keräykseen? Itsekään en ui rahassa, joten esim. 2 x 50 e tuntuu liian isolta, mutta tuleeko siitä sitten vaan paha mieli lahjan saajalle jos paketista paljastuukin "halpa" lahja, esim. 20-30 euron kirja tai peli? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut 30-50 e per oma muksu vuodesta riippuen. Me ollaan käyty puulla, jossa on tarkat tuotteet ja ikä sukupuolineen.

En ole mitään älyttömiä vaatimuksia koskaan nähnyt. Ehkä ne pelit ja konsolit on sitten muilla listoilla, kun tuoreet iphonet ja ipadit.

50 e voi saada täytettyä kolmen tai neljän lapsen toiveen.

Niissä on tiettyjä meikkejä, pipoa, lapasta, vyötä, taiteilutarvikkeita, legoja..

Vierailija
22/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin 2-3kpl 15e pintaan olevaa lahjaa joka vuosi. Sitten luin erään hyväntekeväisyysjärjestön ulostulon siitä, jossa haukuttiin kalliiden lahjatoiveiden arvostelu, ja käskettiin toteuttaa ne työporukalla jossei itsellä yksin ollut varaa. Ja alempituloisten ei kuulemma tarvitse antaa yhtään mitään, koska halvoista lahjoista tulee vaan paha mieli!

Olen yrittäjä ja pari kertaa viikossa tulee nyt näitä soittoja hyväntekeväisyysjärjestöiltä, että köyhän perheen lapsi haluaa pleikkari tms. ja sanotaan, että yrittäjällä on varmasti varaa moinen lapselle hankkia. Vastaan, että omatkaan lapset ei saa noin kallista lahjaa, miksi ihmeessä sellaisen vieraalle lapselle ostaisin.

Ei se nyt kuitenkaan ihan näin taida yleisellä tasolla mennä. Ehkä kyse on sitten yksittäisistä mielipiteistä. Mielestäni

Siis jos en osta vieraalle lapselle ylikallista lahjaa, niin olen sitä mieltä, että kukaan ei ansaitse mitään?

Meillä lapset tietävät, että vanhemmat tekevät töitä, jotta saadaan rahaa kaikkeen siihen kivaan, mitä meillä on. On ruokaa pöydässä, ehjät vaatteet, mahdollisuus harrastaa jne. Heillä on tolkku siinäkin, mitä pyytävät joululahjaksi, koska toisin kuin köyhissä perheissä lapset tietävät, että lahjoilla on aina maksajansa ja rahaa saadakseen tulee tehdä töitä. Ei käy edes pienessä mielessä, että ostan kalliita lahjoja vieraille lapsille vain siksi, että näillä lapsilla on omiani suurempi oikeus saada unelmansa toteutettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Olen ostanut joilupuuhun ja omille kummilapsille noin 20-30 euron lahjoja 

tuolla summalla saa jo paljon kivaa

hyvän Lego paketin tai vaikka squismellow pehmon tai kosmetiikkaa tai askartelujuttuja

Vierailija
24/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää keräystahot ovat olleet milloin minkäkin väärinkäytöksen kohteena ja julkisuudessakin, niin ihan tervettäkin vähän epäröidä mitä sinne laittaa ja kuinka paljon. Lahjakorteissa on se vaara että jäävät lajittelijoiden käsiin, jos siellä epärehellisiä sattuu oleman. Perus tavaralahjat menee varmaan helpommin eteenpäin. Ne jotka hehkuttaa että köyhän perheen lapsellakin on oikeus 500e pleikkaan, on joo ja mikä ihana kontrasti sitten kotona että kaikesta muusta on pulaa, mutta onpa kallis pelikone johon ei ole varaa ostaa pelejä..ja se on myynnissä torissa kuinka nopeasti?

Vierailija
25/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin 2-3kpl 15e pintaan olevaa lahjaa joka vuosi. Sitten luin erään hyväntekeväisyysjärjestön ulostulon siitä, jossa haukuttiin kalliiden lahjatoiveiden arvostelu, ja käskettiin toteuttaa ne työporukalla jossei itsellä yksin ollut varaa. Ja alempituloisten ei kuulemma tarvitse antaa yhtään mitään, koska halvoista lahjoista tulee vaan paha mieli!

Olen yrittäjä ja pari kertaa viikossa tulee nyt näitä soittoja hyväntekeväisyysjärjestöiltä, että köyhän perheen lapsi haluaa pleikkari tms. ja sanotaan, että yrittäjällä on varmasti varaa moinen lapselle hankkia. Vastaan, että omatkaan lapset ei saa noin kallista lahjaa, miksi ihmeessä sellaisen vieraalle lapselle ostaisin.

Ei se nyt kuitenkaan ihan näin taida yleisellä tasolla mennä. Ehkä kyse o

Itse kuulun Varsinais-Suomen yrittäjiin ja kukaan ei ole koskaan tuollaisia soittoja saanut. Veikkaan että sun kohdalla kyse on huijauksesta.

Mikä hyväntekeväisyysjärjestö sinua on lähestynyt? Me kun teemme näiden kanssa paljon yhteistyötä niin voisin tarkistaa asian? 

Vierailija
26/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt kuitenkaan ihan näin taida yleisellä tasolla mennä. Ehkä kyse o

Kerro sen hyväntekeväisyysjärjestön nimi joka sinulta on tällaista kysellyt!

Jotenkin veikkaan ettei tähän tule vastausta

Vierailija
27/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö näitä hyväksikäytettäviä höyniä löytyy, jotka lahjoittelee tuntemattomille kamaa vaikka itsellä ei ole rahaa ja omillekaan lapsille ei hommata paljon paskaakaan? Mistä tuo typeryys oikein kumpuaa??

Vierailija
28/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö näitä hyväksikäytettäviä höyniä löytyy, jotka lahjoittelee tuntemattomille kamaa vaikka itsellä ei ole rahaa ja omillekaan lapsille ei hommata paljon paskaakaan? Mistä tuo typeryys oikein kumpuaa??

Kuka ei hommaa omilleen paljon paskaakaan? Ei kai se, että käyttää lahjoitussummissa harkintaa, tarkoita että oman perheen hyvään elämään ja jouluun ei olisi rahaa. 

Vierailija
29/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä kehtaisi alle 30 euron lahjaa laittaa ja se 30 e on sekin pieni. Jätä tuo homma mieluummin niille joilla on varaa ja osta ne kirjat vaikka omille lapsille, niin paranee heillä mahdollisuudet päätyä kohtuullisesti palkattuun työhön. 

Vierailija
30/38 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin 20-30€ on sopiva summa, sillä saa vaikka mitä kivaa, joka lasta ilahduttaa. Ei ole sen kalliimpiin lahjoihin varaa läheisemmillekään. Jos ei ole kiitollinen siitä, että joku vieras ihminen haluaa muistaa hyvää hyvyyttään, ei lahjoja ansaitsekaan. Ja liian kalliit lahjat tai lahjakortit voivat päätyä vääriin käsiin, joko avustusjärjestön epärehellisille tai päihdeperheen vanhemmille.

Vierailija
31/38 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viime vuonna kahdelle teinille 25 e, ja täällä sanottiin että se oli liian vähän. Että olisi pitänyt laittaa mieluummin yhdelle 50. Minä taas ajattelin, että on kivempi että useampi saa.

Vierailija
32/38 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun budjetti on aina ollut 20-30 eur. Valitsen aina pienen lapsen ja ostan legoja. Täällä ei ole mitään muita speksejä kuin ikä ja sukupuoli.

Vierailija
33/38 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortin arvo riippuu siitä, mihin sitä on toivottu. Teinien toiveet on yleensä esim. vaateliikkeeseen. Silloin olen laittanut väh. 50 euron lahjakortin, jotta saa ostettua mitä haluaa. Pienempien lasten lahjat mielestäni voivat olla edullisempia, koska esim. legopaketin tai muun toiveen voi toteuttaa 20-30 eurolla.

Vierailija
34/38 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niissä yleensä lue mitä lahjan saaja toivoo?  Että lapsillesi tiedoksi, ettei ota lappua jos joku toivoo pleikka vitosta.

Hopen joulukeräyksessä on noita tarkkoja lahjatoiveita, Nuorkauppakamarien joulupuukeräyksessä on tuollaisia "tyttö 9-11v" / "poika 6-8v" -toiveita.

Vierailija
35/38 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niissä yleensä lue mitä lahjan saaja toivoo?  Että lapsillesi tiedoksi, ettei ota lappua jos joku toivoo pleikka vitosta.

Hopen joulukeräyksessä on noita tarkkoja lahjatoiveita, Nuorkauppakamarien joulupuukeräyksessä on tuollaisia "tyttö 9-11v" / "poika 6-8v" -toiveita.

Joillakin paikkakunnilla myös Hopen joulukeräyksessä on vain lapsen sukupuoli ja ikä.

Vierailija
36/38 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 v lahjakortti vaikka s-markettiin ja pieni suklaalevy. Lahjakortin summalla ei niin väliä onko 10 vai 50 €, tyytyväisiä ovat pieneenkin.

Älkää ostako vaatteita, lapset/nuoret ovat niin erikokoisia. Meillä kerran 12 v poika (pienikokoinen) sai käsineet, jotka oli aikuisten kokoa. Meni vuosia ennenkuin olivat sopivat.

Vähän harmitti lasta ja vanhempiakin, vaikka hyvin kiitollisia ollaan oltu näistä lahjoista mitä saatu.

Vierailija
37/38 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Omatkaan eivät saa pleikkaa tms. kalliita lahjoja kuin todella todella harvoin. Vai pitääköhän tässä työssä käyvän lastenkin liittyä mukaan joulupuu keräykseen kalliiden lahjojen toivossa.

Joo, toivoa saa, mutta on ihan älytöntä olettaa, että kalliit toiveet noin vaan aina toteutuu. Siinä jopa tottuu siihen, että ei tarvitse itse nähdä vaivaa, joku muu hoitaa. Realismia hyväntekeväisyyteenkin.

Vierailija
38/38 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsen yleensä teinipojan toivelapun. He jäävät useimmin näissä ilman. Noille pienille ostetaan helpommin  Olen ostanut usein elokuvalippuja ja siihen Hesen tms lahjakortin ja suklaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme