Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko syöty ruoka tulla heti ulos toisesta päästä?

Vierailija
23.11.2024 |

Jos on vaikka ripulia. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentamalla voi tulla, mutta kyllä siinä suoliston läpimenemisessä menee aikansa eikä se nyt syöty ruoka ihan heti persiistä ulos tule.

Vierailija
2/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksentamalla voi tulla, mutta kyllä siinä suoliston läpimenemisessä menee aikansa eikä se nyt syöty ruoka ihan heti persiistä ulos tule.

Mites mulla sitten kun äsken söin ja melkein heti sen jälkeen juoksin vesiripulille vessaan. Nyt on semmoinen olo kuin en olisi koskaan syönyt, heikottaa ja kädet tärisee. Ihan kamala nälkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti ruoka voi tulla nopeimmillaan suoliston läpi?

Vierailija
4/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-5 päivää kestää että ruoka menee koko suoliston läpi ja tulee ulos ulosteena.

Vierailija
5/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nopeasti ruoka voi tulla nopeimmillaan suoliston läpi?

Kymmenisen tuntia? Vähemmän?

Vierailija
6/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön puolukoita tai maissia, niin jo neljässä tunnissa on ensimmäiset kuoret pytyssä. Eikä tarvitse ripulia.

Vierailija
7/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kun söin kerran tulista nepalilaista ruokaa ja minun piti syöksyä kesken ruokailun ravintolan vessaan ripuloimaan ja perse oli aivan tulessa siitä tulisuudesta. Muuta tulista en ollut syönyt viikkokausiin.

Vierailija
8/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttu tunne että perse pärähtää ruoan jälkeen. Kyse on kai ruokakanavan ärsytyksestä johon peräsuoli reagoi.

Vierailija
9/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut syömällä punajuuria ja minulla menee n. 8 tuntia. Aika varmaan vaihtelee ihmisestä riippuen.

Vierailija
10/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rutiset lantapaukku?

Vierailija
11/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 tuntia 28min 17sekuntia. Suurinpiirtein tasan tarkkaan. 😆

Vierailija
12/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testannut syömällä punajuuria ja minulla menee n. 8 tuntia. Aika varmaan vaihtelee ihmisestä riippuen.

Mulla myös punajuuri on tosi nopeaa. T. puolukka-maissihenkilö.

Vierailija
13/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten jos se ruoka tulee heti ulos kun suusta mennyt sisään,nii sanokaa hyvät ihmiset myös ennen leikkausta että teillä on nopea suoli, eikä tartte olla syömättä ennen leikkausta. Voit kahvitkin juoda siinä samalla kun leikkaukseen kärrätään. 

Vierailija
14/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla IBS-oire jos heti alkaa paskottaa syömisen jälkeen

Vierailija
15/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan täytyy lähteä jo kesken ruokailun vessaan, kun samalla kun jotain menee sisään jotain tulee myös ulos systeemi alkaa toimia liian nopeasti. Läpikulkunopeus vaihtelee syömisen määrän mukaan. 

Vierailija
16/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, mutta se voi kyllä aktivoida sen suolessa jo olevan tavaran purkautumista.

Vierailija
17/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites mulla sitten kun äsken söin ja melkein heti sen jälkeen juoksin vesiripulille vessaan. Nyt on semmoinen olo kuin en olisi koskaan syönyt, heikottaa ja kädet tärisee. Ihan kamala nälkä. 

Ne oli aiemmin syötyä. Suolisto on noin seitsemän metriä pitkä ja mutkikas, siitä ei mikään hetkessä läpi tule 

Vierailija
18/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkautta kai se tulee välittömästi ulos jos mahavoimalaitoksen käyttöpäällikkö on sitä mieltä että saatu raaka-aine on kelvotonta.

Vierailija
19/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama käynyt ja hämmästyttävän nopeasti se ruoka kyllä muuttuu ruskeaksi velliksi siellä suolessa n. tunnissa tai parissa

Vierailija
20/24 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei voi!

Mutta oksennustaudissa voi heti tulla ulos juotu neste, tai keitto tai lihaliemi.  

Harvempi oksennustaudissa oleva, edes uskaltaa / pystyy syömään hetimiten kiinteä ruokaa.

Siinä menee aikansa, että ruoka lähtee vatsalaukusta, suoliston käsittely.

Mutta tottahan se pistää vatsab ja suoliston liikkeellle, se syöminen.

Paksussa suolessa oleva jäte työntyy eteenpäin, sitä mukaa, kun ohutsuolesta sinne uutta tavaraa pukkaa.

Mutta, vasta äskettäin syöty, leipä, pulla, liha, peruna tai mikä vaan ateria, ei tule välittömästi ulos.

Kyse on vatsan, suoliston liikkeistä, joka työntää suolistotavaraa eteenpäin, syödessä, kun uutta tavaraa vatsalaukkuun tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän