Ei ole tarpeen mennä naimisiin
Ennen se oli itsestään selvyys. Avoliitto riittää.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläke? Sama sukunimi koko perheellä? Omat rahat voi olla avioliitossakin ja oma omaisuus. Meillä on ainakin avioehto. Jos liitto päättyy eroon, kumpikin pitää oman omaisuutensa, jos päättyy toisen kuolemaan, toinen saa toisen omaisuudesta puolet, ja lapset perii vasta sitten kun kumpikin on kuollut.
Ei tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläke on nykyään rajattu niin sen takia ei kannata. Minulla on parempi sukunimi enkä halua sitä vaihtaa ja mies ei halua välttämättä minun sukunimeä. Omaisuudet on erillään, minulla paljon suurempi + tulevat perinnöt ja yritys. Miehellä entisiä rahasotkuja joihin en halunnut sekaantua. Lapset perii kuitenkin.
Oman sukunimen voi pitää. Niin pidin minäkin, enkä ottanut miehen nimeä. Enkä edes yhdistelmänimeä.
Aikoinaan kun keskusteltiin, mennäkö naimisiin, niin puhuttiin että otettaisiin yhdistelmänimi koko perheelle. Tämä olisi käynyt, mutta avoppi sekaantui asiaan ja näin tuli miehen nimi lapsille ja naimisiinmeno jäi. Lapset kuitenkin haluaisivat minun nimeni ja saavat sen vaihtaa isompana jos vielä haluavat.
Ei menettää kaikki tuet. Naimisissa olosta ole mitään hyötyä pelkkää haittaa. Muissakaan uskonnoissa kulttureissa tarvi mitään virallista paperia riittää et käy parin todistajan kanssa liiton ns virallistamassa mitä se viranomaisille kuuluu mitä Jumalalle lupaa tai kuka kellekin.