Mitä haluat kysyä ateistilta - minä myös vastaan niihin kysymyksiin
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
Uskotko että sinulla on sielu?
En usko. Sielusta ei ole mitään todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että ateismi on uskonto?
Ei ole, onko uskovaiset noin tyhmiä ?
Uskot, että ylempää voimaa ei ole. Todista, jos pystyt. Niin kauan se on uskonto.
Ateisti on hyvä vaan ja kertoo nyt mistä me ollaan tultu?
Pitää kääntyä evoluutioteorian puolelle. On varmasti hyvä muistuttaa, että ihminen ei ole ensimmäinen eläin maapallolla. Lopultahan ihminen on vain eläin. Norsullakin on aivot ja nisäkäs, kuten ihminen. Ihmisen evoluutio menee noin 100000 vuotta taaksepäin. Kuitenkin kädellisten (ihmiskaltaisten historia) menee jo varmaan miljoona vuotta taaksepäin. Mihin sitten "nykyihmisen" raja v
Luomiskertomus. Älkää lukeko sitä. Sitä ei enää kouluissakaan käsitellä. Kannattaa välttää tietoa viimeiseen asti. Helpompi kirjoittaa mutu-tuntumalla.
Lapsi kysyi isältään ( kun koulut ei enää opeta) mistä me ollaan tultu?
isä kertoi luomiskertomuksen
lapsi jutteli äidin kanssa ja tuli sanomaan isälle että sinä valehtelit!
-Kuinka niin? Johon lapsi: Äiti sanoi että me ollaan tultu Apinoista!
-isä siihen: Kyllä, mutta se on vain äidin puolelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskot, että ylempää voimaa ei ole. Todista, jos pystyt. Niin kauan se on uskonto.
Ei, vaan en usko väitettäsi, että jokin jumala on olemassa. Sinun pitäisi todistaa sellainen, jos pystyt.
Tää on ihan aito kysymys eikä mitään ryppyilyä. Miksi luulet, että ihmisiä kiinnostaa kysyä sulta jotain just siks että oot ateisti? Mitä lisäarvoa se ateismi tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullakin on sitten sellainen uskonto, jossa uskot, että Odinia ei ole. Todista, jos pystyt. Jos pystyt, niin saanhan käyttää samaa metodia sinun jumalaasi, mikä sitten liekään?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ateismiisi vaikuttaa se että saat turvan tunnetta ettet koskaan joudu (ainakaan omassa mielessäsi) kyseenalaistetuksi kun kerta "negaatiota ei voi todistaa"
Ei mitenkään. Tuollainen ei ole tullut mieleenkään.
Oletko kuullut Jeesuksesta?
Haluan kuulla, mitä vastaat. Tiedän kyllä, että olet kuullut. Kukaan ei voi olla kuulematta tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negaatiota ei voi koskaan todistaa. Todistustaakka on aina sillä, joka väittää, että jotain on.
Kokeilepa itse todistaa, että keijuja tai lohikäärmeitä ei ole. Voin kertoa, että se on mahdotonta. Se ei silti merkitse, että niitä olisi.
Turhaa kiemurtelua. Tiedät itsekin. Olet uskovainen.
Todista, että ateismi on oikeassa.
Ateismi ei väitä mitään. Ei ole todistettavaa.
Itse kävin kirkossa, hyvä fiilis
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan aito kysymys eikä mitään ryppyilyä. Miksi luulet, että ihmisiä kiinnostaa kysyä sulta jotain just siks että oot ateisti? Mitä lisäarvoa se ateismi tuo?
Mitä lisäarvoa uskonto tuo?
Pelastaako Jumala sinut syövältä vai lääkäri? Kumpi sinut pelastaa Jumala vai lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella joku voi kuvitella olevansa ateisti. Tuli vaan mieleen. Eikö silloin nimen omaan uskota johonkin. Eli ollaan jossain uskossa.
Ateistit on kyllä aika uskovaisia, vai onko vaan kyse uskottelusta, kuvittelusta.
Ehkäpä olisi parempi vaan uskoa siihen Jumalaan joka on meidät luonut. Tosin jokaisella on kai oikeus valita..
Kirjassahan nämä kerrotaan, Jumala loi miehen ja sitten naisen.
Kun ei usko väitteisiin jumaluuksien olemassaolosta, niin on ateisti. Ei liity kuvitteluun mitenkään, se on uskovaisille ominaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa uskonto tuo?
Pelastaako Jumala sinut syövältä vai lääkäri? Kumpi sinut pelastaa Jumala vai lääkäri?
Jumala salli ihmisten viisastua ja osa opiskeli lääkäreiksi.Jumala pelastaa. Niin halutessaan voi ohjata ihmisten tekemisiä.
Mitä väittelette uskosta?
Katsokaa sanakirjasta mitä sana usko tarkoittaa.
Psalmista 139, puhuu kuinka me olemme Jumalan luomia, Hän tuntee meidät, ja meillä on sielu.
139:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut.
139:2 Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
139:3 Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
139:4 Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
139:5 Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
139:6 Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
139:7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
139:8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
139:9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
139:10 sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
139:11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
139:12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
139:13 Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
139:14 Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
139:15 Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä. >> Jakeen lisätiedot
139:16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
139:17 Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole ateismin määritelmä.
- ap
Ateistit mukaälykkäinä ja muita parempina alkavat heti kiemurtelemaan kun kysyy. Sinä uskot ateismiin, mutta todisteita sinulla ei ole. Joten olet uskovainen.
Ateismi ei ole opinkappale, johon tulisi uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet kuoleman jälkeen tapahtuvan ja miksi?
Vaikka mitä. En vain ole osallisena siihen, sillä minua ei enää ole.
Uskoa= Uskoa johonkin mitä ei voi nähdä tai todistaa
esim: Väitän että minulla on salainen kyky jota en kuitenkaan kerro enkä paljasta mikä se on
Vaikea todistaa onko. vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negaatiota ei voi koskaan todistaa. Todistustaakka on aina sillä, joka väittää, että jotain on.
Kokeilepa itse todistaa, että keijuja tai lohikäärmeitä ei ole. Voin kertoa, että se on mahdotonta. Se ei silti merkitse, että niitä olisi.
Turhaa kiemurtelua. Tiedät itsekin. Olet uskovainen.
Todista, että ateismi on oikeassa.
Ei siinä ole kysymys oikeasta tai väärästä, jos ei usko johonkin!
Vierailija kirjoitti:
Miten maailmankaikkeus sai syntynsä ja miten elämä alkoi? Todistusten kanssa, koska sanot että et muka usko.
Jumaluskon puute ei ota kantaa noihin asioihin, mutta jokaisella ateistilla yksilönä on varmaan oma arvelunsa noihin asioihin. Tuskin väittää satavarmasti tietävänsä.
Ymmärräthän, että ateisteilla ei ole mitään yhteisiä dogmeja tai pyhää kirjaa näistä asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole ateismin määritelmä.
- ap
Ateistit mukaälykkäinä ja muita parempina alkavat heti kiemurtelemaan kun kysyy. Sinä uskot ateismiin, mutta todisteita sinulla ei ole. Joten olet uskovainen.
Ateismi ei ole opinkappale, johon tulisi uskoa.
Ymmärrä, että ateismi ei ole mikään usko.
"Maailman ja ihmisen uskottiin Raamatun pohjalta aina 1800-luvun puoliväliin saakka olevan vain 6 000 vuoden ikäinen.[7] Koska fossiileissa ei ollut tiedossa välimuotoja, lajien uskottiin olevan muuttumattomia.[8] Charles Darwinin Lajien synty ilmestyi vuonna 1859, ja pian sen jälkeen evoluutioteoria hyväksyttiin. Ensimmäiset neandertalinihmisen jäänteet löydettiin vuonna 1857 ja cro-magnonin ihmisen jäänteet vuonna 1868. Näiden löytöjen ja Darwinin teorian ansiosta käsitys primitiivisten ihmisten olemassaolosta hyväksyttiin.[9] Vuonna 1891 alankomaalainen Eugène Dubois löysi apinan ja ihmisen välimuodoksi päättelemänsä jaavanihmisen, joka oli Homo erectus -yksilö."
Aika heppoinen Raamatun teoria, koska maapallolta on löydetty paljon vanhempia rakennuksia, kuin 6000 vuotta vanhoja.
Mites dinosauruksen fossiilit? Missä ne dinosaurukset ovat eläneet ja millä aikakaudella?