Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun tuntuu, että tekee kaiken väärin

Vierailija
23.11.2024 |

Mitä tehdä, kun tuntuu, että on herkistynyt muiden ihmisten kritiikille. Kritiikkiä tulee ventovieraiden suusta säännöllisesti milloin mistäkin. Töissä teen asioita väärin, ulkoilutan koiraa väärässä paikassa. Nyt olen alkanut saamaan aivan ylimitoitettuja tunnereaktioita pienistäkin kommenteista, ahdistun vaikka en ole koskaan ennen sellaisista ahdistunut. Pystyn perustelemaan toimintani ja useimmat ovat kanssani päätöksistäni samaa mieltä, kyse on vain yksittäisten ihmisten kiusaamisesta. Olen nuori aikuinen, aina ollut kiltti ja tunnollinen ihminen. Olenkohan jopa masentunut vaiko olenko se henkilö, jota Sinkkosenkin mielestä paapotaan, kun tapahtuu pieniäkin vastoinkäymisiä?

Miten sinä olet oppinut puolustamaan itseäsi arjen tilanteissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä mitään niin ei tee virheitä. Suosittelen kotona pysymistä ja kaiken seuran välttämistä. Tekeminen ja yrittäminen johtavat vain epäonnistumisiin ja vaikeuksiin.

Vierailija
2/6 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

// Hyvä otsikko! Siihen mahtuu monenlaista! Erilaisia ihmissuhteita, töitä ja tehtäviä jossa voi näin tuntea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ventovierailta tulee kritiikkiä. Näin käy jos antautuu mihinkään tekemisiin maailman kanssa. Kysymys kuuluu, minkäsävyistä kritiikki on. Onko se kiukkuista, jolloin kriitikolla on enemmänkin omia ongelmia jos et ole tehnyt mitään kuolemanvaarallista virhettä. Vai onko se lievemmin ärtynyttä vaiko jopa tarkoitettu ystävälliseksi. 

Aina ongelma ei ole niinkään oma herkkyys ja perfektionismi kuin oletukset, että elämä on turvallista vasta, kun kukaan ei tee minun suuntaani elettäkään. 

Vierailija
4/6 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin hetken on kritiikki aiheellista vai ei. Jos totean ettei ole, jatkan elämääni. Jos totean että on aiheellista, muutan toimintatapaani. Näillä olen pärjännyt.

Vierailija
5/6 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitään muiden ihmisten sanomisille. Mutta entä jos yrittäisit kompensoida niitä alkamalla itse toimia päinvastoin? Ala tarkoituksella sanoa mukavia asioita ja kehuja työkavereille ja ventovieraille.

Vierailija
6/6 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi mitään muiden ihmisten sanomisille. Mutta entä jos yrittäisit kompensoida niitä alkamalla itse toimia päinvastoin? Ala tarkoituksella sanoa mukavia asioita ja kehuja työkavereille ja ventovieraille.

Sama se on myrkyttää koko ilmapiiri ja sanoa työ"kavereille" niin pahasti etteivät enää puhu sinulle. Vieraille ei kannata sanoa mitään. Ne on syyttömiä kunnes toisin todistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi