Airfryer on ehkä paras kodinkone jonka olen ostanut
Teen nykyään kaikki ruuat siinä. Lasagnet, makaronilaatikot, keitot sun muut. Mulla uunimallinen johon saa vuoat ja pellit.
Normaali iso uuni jäänyt täysin käyttämättä.
Joulukinkku ja laatikot menee leivinuuniin kun teen niin isot satsit.
Onko teillä jäänyt airi pölyttymään kaappiin?
Kommentit (92)
Airfryer on hyvä. Ainoa mikä huolestuttaa on se, että mitä sieltä maholliseti tulee ruokaan mukaan niistä pinnotteista.
Siis mä en edelleenkään tajua, että mitä erikoista tuossa on uuniin verrattuna. Se tietty, että pienissä talouksissa ei tarvitse lämmittää uunia, mutta muuten?
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en edelleenkään tajua, että mitä erikoista tuossa on uuniin verrattuna. Se tietty, että pienissä talouksissa ei tarvitse lämmittää uunia, mutta muuten?
Ruoka tulee paljon nopeammin, säästää energiaa, helpompi puhdistaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä olekaan mitään erikoista, mistä olet keksinyt että olisi? Kiertoilmauunilla voi tehdä suunnilleen samat asiat, mutta se nyt on vaan paljon enemmän energiaa vievä laite pienille ruokamäärille.
Ja mikroon verrattuna airfryer on parempi monien ruokien lämmittämisessä, ei tule sellaista vetistä mössöä kuin mikrossa.
AIfgryeris on nopea, helppo pestävä, siellä voi valmistaa aamupalan saman tien kun heittää sinne munat ja paahtoleivät.
Vierailija kirjoitti:
Kalakeittoon ei kuulu missään nimessä pähkinätahna eikä kookosmaito. Kalakeitto on perinteinen suomalainen ruoka, joten jos siitä haluaa saada maistuvaa, saa aineksetkin olla suomalaisia.
Ihan oikeasti kuvittelet, että missään muualla maailmassa ei tehdä kalakeittoa kuin Suomessa? Vai että kaikkialla muualla maailmassa kalakeitto tehdään suomalaisella ohjeella?
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo! Toisilla on perhettäkin. Soveltuu teille ikisinkuille tai pariskunnalle.
Meillä on 4-henkinen perhe (lapset teinipoikia) ja eniten käytetään air fryeriä.
Eihän sitä koko ateriaa air fryeriin. tarvitse tunkea. Riisi, peruna, salaatti tmv valmistetaan joka tapauksessa erikseen.
Tietenkin jotkut ruoat on edelleen järkevää valmistaa uunissa tai pannulla, mutta air fryer on helpottanut kovasti ruoan laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo! Toisilla on perhettäkin. Soveltuu teille ikisinkuille tai pariskunnalle.
Niin, oliko joku vaatinut sinua tekemään koko perheen ruoat aina airfryerillä, vai miksi tämä avautuminen?
Vierailija kirjoitti:
Airfryer on hyvä. Ainoa mikä huolestuttaa on se, että mitä sieltä maholliseti tulee ruokaan mukaan niistä pinnotteista.
Kannattaa ostaa semmoinen missä ei pinnotteita. Minullakin semmoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalakeittoon ei kuulu missään nimessä pähkinätahna eikä kookosmaito. Kalakeitto on perinteinen suomalainen ruoka, joten jos siitä haluaa saada maistuvaa, saa aineksetkin olla suomalaisia.
Ihan oikeasti kuvittelet, että missään muualla maailmassa ei tehdä kalakeittoa kuin Suomessa? Vai että kaikkialla muualla maailmassa kalakeitto tehdään suomalaisella ohjeella?
Voi ääliö järjen köyhä taas. Nuo ns mausteet eivät sovi suomalaisille järvikaloille ollenkaan, toki kaukomaan pakastekaloille varmaankin. Et varmaankaan itse osaa tehdä kotimaisista kaloista mitään. Nuo kaksi ainesta vievät esim. ahvenesta ja muikusta niiden oman maun pois ja sehän ei ole kalakeiton tarkotius, kalanhan siinä pitää olla se maistuvin aines. Muuten se on vain epämääräinen mössö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ääliö järjen köyhä taas. Nuo ns mausteet eivät sovi suomalaisille järvikaloille ollenkaan, toki kaukomaan pakastekaloille varmaankin. Et varmaankaan itse osaa tehdä kotimaisista kaloista mitään. Nuo kaksi ainesta vievät esim. ahvenesta ja muikusta niiden oman maun pois ja sehän ei ole kalakeiton tarkotius, kalanhan siinä pitää olla se maistuvin aines. Muuten se on vain epämääräinen mössö.<
Hyvin sinäkin luettusi ymmärrät. Ja kuka sinusta on tehnyt sen ylimmän, oikeaoppisen kalasopan tuomarin? Suomalainen järvikalasta tehty keitto on vain yksi monista kalakeitoista. Jos joku pitää erilaisesta keitosta, niin sitten pitää, ihan riippumatta sinun mielipiteestäsi.
Onhan niitä aika isojakin Airfryereitä. Mutta jotkut lisäkkeet viidelle hengelle voivat onnistuakin.
Sitä en kyllä ymmärrä, miksi jotkut moittivat pieniä fryereitä siitä, että niihin ei mahdu ison perheen ateriat tms. Melko älytöntä, eikö näille vinkujille oikeasti tule mieleen, että eri laitteilla on eri käyttötarkoitukset. Omaa tyhmyyttähän se on, jos ostaa liian pienen laitteen ja sitten sanoo, että airfryer on huono keksintö.