Airfryer on ehkä paras kodinkone jonka olen ostanut
Teen nykyään kaikki ruuat siinä. Lasagnet, makaronilaatikot, keitot sun muut. Mulla uunimallinen johon saa vuoat ja pellit.
Normaali iso uuni jäänyt täysin käyttämättä.
Joulukinkku ja laatikot menee leivinuuniin kun teen niin isot satsit.
Onko teillä jäänyt airi pölyttymään kaappiin?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Sama. Haudutuspata on toinen, mistä en enää luovu. Uuni lämpiää enää neljälle asialle: foccaccialle, kaalilaatikolle, lasagnelle ja lapapaistille, eikä lämpenisi enää niillekään, jos mahtuisivat airfryeriin.
aromipesä haudutuspata?
Saatiin airfryer pari vuotta sitten joululahjaksi, ja kyllähän sitä aika paljon käytetään. Usein tehdään niin, että jotain valmistetaan airfryerissa ja samalle aterialle jotain muuta uunissa/induktioliedellä. Oikeastaan ainoa miinus on meluisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, mutta ei mitenkään korvaamaton. Pitää olla tosi iso, jotta sinne saa tarpeeksi tavaraa, niin että se aidosti korvaa sähköuunin. Sitten se viekin jo liikaa tilaa. Myös puhdistaminen on ongelma. Ihan hitonmoinen työ aina putsata ja jos taas käyttää fryerissä alusia, niin se ilma ei pääse siellä alhaalla kunnolla kiertämään ja jää paistopinta alas tulematta. Esim ranut on alhaalta sitten lötköjä. Vaikka sekoittaisi niitä välillä kesken paiston, niin ei se ongelmaa täysin poista. Fryerille 3/5. Ihan kiva puutteineen pikkupuuhasteluun, mutta ei sillä oikeita satseja ruokaa laiteta.
Onpas sulla vaikea laite. En ole ikinä käyttänyt alusia. Rasva valuu pellille ja ruoka paistuu ritilällä. Ritilä ja pelti pesukoneeseen ja uudet ritilät käyttöön.
Ranut pyörii pyörivässä ranukorissa makkaroiden kanssa. Tulee rapsakat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko sinne 5 hengen ruoat. Tuskin.
Ei ole tarkoitettu 5 hengen käyttöön.
Mitä tarkoitat? Yksi hlö kai riittää sitä käyttämään (kerrallaan). Mutta kiinnostaa, minkä verran ruokaa sillä voi kerrallaan tehdä. Eli jos on 4 syöjää, tarviiko kypsentää monta eri satsia? Kai noita laitteita on erikokoisia, vai eikö ole?
Ajassa ei ainakaan säästä mitään, jos pienen vihanneserän paahtaminen kestää 20 min.
Teen usein esim. kalakeittoa, ja jätän sekä vihannekset että kalapalat reilun kokoisiksi. Parempi suutuntuma. Aineksiin kuuluu myös pähkinätahna ja kookosmaito. Nämä kaikki saavat muhia yhdessä 20-30 min.
Ei ole ollenkaan sama asia surauttaa ainekset soseeksi ja lisätä jotain kasvislientä. Instantsoppaa!
Kalakeittoon ei kuulu missään nimessä pähkinätahna eikä kookosmaito. Kalakeitto on perinteinen suomalainen ruoka, joten jos siitä haluaa saada maistuvaa, saa aineksetkin olla suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin sellaisen mutta mietityttää se kun ne kaikki kai ovat teflonia/non-stick -pinnalla, ja siitä puhutaan että kemikaaleja liukenee ruokaan. Pannut on kaikki mulla ruostumatonta terästä. Suojaatteko ruokaa paperilla tms. vai meneekö se sellaisenaan sinne fryeriin? Ja ei kai se paperikaan niitä kemikaaleja estä? Tai siinä itsessäänkin on jotain :D.
Ei ole kaikki, esim. Minulla uunimallinen missä ei ole teflonia tai pinnotteita.
Oi kiva, kiitos tiedosta. Tutustun siis eri malleihin :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Haudutuspata on toinen, mistä en enää luovu. Uuni lämpiää enää neljälle asialle: foccaccialle, kaalilaatikolle, lasagnelle ja lapapaistille, eikä lämpenisi enää niillekään, jos mahtuisivat airfryeriin.
aromipesä haudutuspata?
Vastuksilla, Tokmannin 35 euron prego. Ahkerassa käytössä jo monta vuotta. Tulee nyhtösitä ja nyhtötätä, padat, keitot (ensiluokkainen henarille), murekkeen ja puurot eli oikeastaan ne ruoat, jotka eivät tule airfryerillä. :D
Ei tolla saa edes hyviä ranskiksia. Ihan vitsi koko härveli. Voisi tempoa lähimpään rutakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko sinne 5 hengen ruoat. Tuskin.
Ei ole tarkoitettu 5 hengen käyttöön.
Mitä tarkoitat? Yksi hlö kai riittää sitä käyttämään (kerrallaan). Mutta kiinnostaa, minkä verran ruokaa sillä voi kerrallaan tehdä. Eli jos on 4 syöjää, tarviiko kypsentää monta eri satsia? Kai noita laitteita on erikokoisia, vai eikö ole?
Ajassa ei ainakaan säästä mitään, jos pienen vihanneserän paahtaminen kestää 20 min.
Teen usein esim. kalakeittoa, ja jätän sekä vihannekset että kalapalat reilun kokoisiksi. Parempi suutuntuma. Aineksiin kuuluu myös pähkinätahna ja kookosmaito. Nämä kaikki saavat muhia yhdessä 20-30 min.
Ei ole ollenkaan sama asia surauttaa ainekset soseeksi ja lisätä jotain kasvislientä. In
Koskenlaskijaa minä laitan puolipakettia maidon korvaajana, tulee mukava täytelainen maku kalakeittoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tolla saa edes hyviä ranskiksia. Ihan vitsi koko härveli. Voisi tempoa lähimpään rutakkoon.
Tulee tosi hyvät ja rapsakat ranut kun ranut pyöriin makakroiden kanssa korissa. Nams!
Ostin kesällä ja olen käyttänyt joka päivä. En enää käytä edes mikroa tai hellaa/liestä. Minulle riittäisi air fryer melkein kaikkeen. Joihinkin keittoihin tarvitsee mikroa ja kalasta tulee parempaa mikrossa(vetistä kalaa). Mikropopcornit tulee mikrossa. Ihmiset eivät osaa käyttää air fryeria siksi haukkuvat sitä. Mitä te teette enää mikrolla, leivänpaahtimella kun on parempia vaihtoehtoja? Eihän sinne mikroonkaan mahdu kuin yhden ihmiset ruoat kerralla. Silti mikro on kaikilla. Nyt pääsette siitä mikrosäteilystä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Osta niitä air fryer suojapapereita ja laita vaikka jauhelihaa.
Kaikkee ne keksiikin. Kaasuliedellä kunnon rautapannulla tulee paras ruoka. Tollatteet kapitalismin pakkokeksinnöt on paras huijaus ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin sellaisen mutta mietityttää se kun ne kaikki kai ovat teflonia/non-stick -pinnalla, ja siitä puhutaan että kemikaaleja liukenee ruokaan. Pannut on kaikki mulla ruostumatonta terästä. Suojaatteko ruokaa paperilla tms. vai meneekö se sellaisenaan sinne fryeriin? Ja ei kai se paperikaan niitä kemikaaleja estä? Tai siinä itsessäänkin on jotain :D.
Osta niitä air fryer suojapaperita, myydään monessa paikassa suomessa ja ulkomailla nettikaupoissa.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/spen-air-fryer-paperi-20x4-5cm-50kpl-kulm…
Vierailija kirjoitti:
Kaikkee ne keksiikin. Kaasuliedellä kunnon rautapannulla tulee paras ruoka. Tollatteet kapitalismin pakkokeksinnöt on paras huijaus ikinä.
Induktioliesikin on ihan kirjaimellisesti kotikokin työkalu. Kunnon pannuja ei ole. Ihan leluja.
Vierailija kirjoitti:
Eilen sain tuollaisen pienen ja tein kalanugetteja ja pakestevihanneksia. Ei tietenkään onnistunut. Pitääkö ensin sulattaa ja sitten lämmittää? Ja vihannekset tehdä erikseen?
Päivälliseksi ajattelin kokeilella kanasuikaleita ja uurijuureksia. Eli miten teen?
Käyn kyllä maantaina lainaamassa keittokirjan mutta voisitte antaa neuvoja.
Mitä tarkoitat, ettei onnistunut? Ja ei tarvitse sulattaa pakasteita, vaan ihan samalla tavalla laitetaan jäisenä kuin tavalliseenkin uuniin. Paistoaika tietenkin riippuu siitä, mitä airfryeriin laitetaan ja mihin lämpötilaan, ihan kuten tavallisessakin uunissa. Ei kannata laittaa kaikkea yhtä aikaa ja yhtä pitkäksi aikaa, jos osa kypsyy nopeammin.
Ainakin verkkokauppa princess air fryer on ollut pitkään normaalihintainen. Oli melkein jatkuvasti tarjouksessa kesästä lähtien. Nyt varmaan black fridayna tulee air fryer tarjouksia. Suunnittelen jo toisen ostoa niin voin tehdä samaan aikaan useampaa.
Olen joskus miettinyt tällaisen hankintaa, mutta tosiaan kun on se nelihenkinen perhe ja yleensä halutaan tehdä ruokaa niin että seuraavallekin päivälle riittää... Niin ei taida arkikäyttöön airfryer oikein piisata. Oishan se hauska jos sais parempia ranuja kotona, mutta aika harvoin sellaisia syödään kuitenkaan. Joten, miten muut perheelliset, onko se toimiva vekotin, ja pitäisikö ostaa joku sähköuunin kokoinen malli joka ei sitten mahdu minnekään?
Vierailija kirjoitti:
Eilen sain tuollaisen pienen ja tein kalanugetteja ja pakestevihanneksia. Ei tietenkään onnistunut. Pitääkö ensin sulattaa ja sitten lämmittää? Ja vihannekset tehdä erikseen?
Päivälliseksi ajattelin kokeilella kanasuikaleita ja uurijuureksia. Eli miten teen?
Käyn kyllä maantaina lainaamassa keittokirjan mutta voisitte antaa neuvoja.
Kirjan? Jos olet täällä kirjoittamassa, niin todennäköisesti osaat käyttää nettiä. Miksi et etsi ohjeita sieltä?
Mulla on mökillä pieni induktiotaso (yhdelle pannulle/kattilalle) ja mikroaaltouuni. Mitään se enempää en tarvisi kaupunkikodissakaan. Jääköhän liedet kohta pois vakiokeittiöstä? Kesällä grillataan terassilla.