Onko oikein tapailun alkuvaiheessa sanoa että on töissä vaikka olisi työtön
ja sitten myöhemmin sanoa että tuli yllättäen irtisanotuksi?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen 50 v ja häpeän valtavasti työttömyyttäni. Vaikka minut irtisanottiin ja haen töitä. En kehtaisi sanoa kellekään miehelle totuutta.
Jos irtisanominen ei johdu sinusta, siinä ei ole mitään häpeämistä.
Sen huomaa nopeasti, hakeeko toinen töitä vai juopotteleeko vain. Miehet tekee jälkimmäistä.
VALEHTELU ON VÄÄRIN. KUKAAN EI HALUA VALEHTELIJAA, KOSKA TÄHÄN EI VOI LUOTTAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan joskus käynyt niin että mies on valehdellut menemään koska ei ole ollut hakemassa mitään vakavaa, mutta onkin yllättäin kohdannut naisen jonka kanssa vakavampi olisikin kiinnostanut? Olisi kiinnostavaa tietää miten toimivat tässä tilanteessa
Valehtelijat tunnistaa kyllä. Ne puhuvat itsensä kanssa ristiin.
Niin tunnistaa. Mutta tarkoitin sitä, yrittääkö valhtelija esim. jotenkin alkaa korjailemaan aiempia valheitaan jos osoittautuukin, että nainen kiinnostaisi vakavassa mielessä. Vai toteaako hän vain, että mahdollisuudet naiseen taisivat valehtelun takia mennä.
Mitä te tuolla kuvittelette voittavanne? Kusette vain etukäteen omat mahdollisuutenne.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole ok valehdella. Jos joku tekisi näin minulle, jättäisin hänet heti kun totuus paljastuu. En alkaisi mihinkään valehtelijan kanssa.
Naiset valehtelevat aina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te tuolla kuvittelette voittavanne? Kusette vain etukäteen omat mahdollisuutenne.
Puhutko nyt miehistä vai naisista? - Luulen näet, että tässä on ero. Valitettavasti. Toisaalta, jos treffikumppani ei kestäsi / hyväksyisi sitä, että olen parhaillaan työtön, niin mahtaisnko itsekään haluta hntä kumppanikseni.
Kannattaa olla aina rehellinen. Valheet eivät pitkälle vie. Työttömyys ei ole tänä päivänä OMA VALINTA. Monet haluavat töihin. Suomessa ei ole töitä kaikille. Ole ylpeästi oma itsesi, jos joku ei hyväksy sinua sellaisena kuin olet, se ihminen ei ole sinua varten.
Nainen 55- vuotta
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein jos haluaa parisuhteen.
Ei tule parisuhdetta jos kertoo heti alkuun olevansa työtön
Vierailija kirjoitti:
Mulle tapailumies sanoi olevansa esimiesasemassa, vaikka ajoi ratikkaa. Ainakin minun tapauksessani rehellisyys olisi toiminut paremmin.
No heh mutq eikö tilipussi ole tärkeämpi.. Jos ratikkamies saa 3500€ brutto lisineen ja esimies 3000€ mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tapailumies sanoi olevansa esimiesasemassa, vaikka ajoi ratikkaa. Ainakin minun tapauksessani rehellisyys olisi toiminut paremmin.
No heh mutq eikö tilipussi ole tärkeämpi.. Jos ratikkamies saa 3500€ brutto lisineen ja esimies 3000€ mitä väliä.
On sillä väliä. Jos sanoo olevansa esimies vaikka onkin "vaan" kuski, se valehtelu merkitsee isostikin väliä. Yrittää nostaa statustaan olemattomalla esimiesasemalla.
Jos on työtön niin kyllä se pitäisi rehellisesti kertoa heti alussa. Jos suhde jatkuu niin totuus tulee ilmi ja se toinen osapuoli voi panna jutun poikki samantien. Se se vasta sattuukin, jos on ihastunut ja rakastunut. Eli ei kannata lähteä rakentamaan suhdetta valheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein jos haluaa parisuhteen.
Ei tule parisuhdetta jos kertoo heti alkuun olevansa työtön
Miksei muka voisi tulla? Minäkin tapailin viimeksi työtöntä ja vieläpä ihan tosissani. Ei työttömyys kaikille mikään ongelma ole.
Ehkä, jos uusi työpaikka on jo tiedossa. Joskushan on näin, että uusi työ ei ole vielä alkanut.
Mutta tietysti lyhyissä suhteissa on ihan sama, mitä sanoo.
Toisaalta nykyään kai kaikki on aluksi lähtökohtaisesti lyhyitä panosuhteita, jotka sitten muuttuvat pidemmiksi.