Kivoin/ihanin työ, jota olet elämäsi aikana tehnyt?
Itsestäni kivoin työ oli nuorena kesätyö, jota tein. Nimittäin nurmikon leikkuu. 🤗
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen toimistotyö/assistentin paikka pienessä firmassa. Työnkuva on tosi monipuolinen, hoidan kaikenlaista tavallisesta myynti- ja ostoreskontrasta, asiakasneuvonnasta ja puhelinvaihteen hoidosta kahvitarjoilujen järjestämiseen, messuilla edustamiseen, tilojen somistuksesta kesäkukkien laittamiseen, majoitusten varaamiseen jne.
Ehdoton plussa on, että mulla on tosi vapaat kädet hoitaa kaikki niinkuin itse haluan, johto ei ehdi eikä halua hengittää niskaani tai kytätä tekemisiäni. Toki tämä tuo myös vastuuta, paljon joudun itse selvittämään asioita, mutta suorastaan rakastan tätä vapautta ja tilaa tehdä asiat omalla tavallani.
Työtehtävät kuulostavat karsealta, mutta vapaus tehdä omalla tavalla on erittäin hyvä.
Itse tykkään kyllä näistä työtehtävistäkin. Viihdyn tietokoneen ääressä (jossa suurimman osan työajasta käytänkin), mutta sitten on kivaa vaihtelua esim kesäisin välillä piipahtaa ulkona hoitamassa ja kastelemassa kesäkukat, tai esim nyt viime viikolla kun sain askarrella mieleisiäni jouluasetelmia asiakastiloihin. Minä tykkään.
Ollakseni rehellinen minun on pakko tunnustaa, että lähes kaikki työni ovat olleet hevonpaskaa ja mikäli työ itsessään ei ole tätä ollut ovat "työkaverit" siitä sellaista tehneet.
Ole iloinen heidän puolestaan, jotka ovat saaneet tehdä työtä, josta pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prosessin hoitaja. 90% työajasta töiden odottamista.
Eikös tuo ole vähän niinkuin "päivystäjä"?
Itse joskus jouduin siihen, vähän niinkuin puolipakosta: mikäs siinä: Intissä olin joskus prikaatin radiopv. .... Vuosia myöhemmin, jouduin sitten, "IT/palomuuripv:ksi", mikäs siinä taas, oisivat vaan sanoneet sen selvemmin, et "olet nyt vastuussa". (kieltämättä se ois voinut ns. näkyä palkassakin ....).
Ja se, lähtisinkö uudestaan? - Tuohon pr.pv. kyllä, tuohon palomuuripv, en, tai ainakin suuria seteleitä pitäis latoa tiskiin, että lähtisin.
Vähän joo sinnepäin. Jos tulee ongelmia silloin tehdään töitä. Hyvin harvoin tulee mutta pakko olla kuitenkin paikalla.. 90% työajasta on tosiaan kahvin juontia ja ajan kuluttelua.
Tuo kuulostaa minusta ihan painajaiselta pidemmän päälle. Minulle työstä tekee ihanaa merkityksellisyyden kokemus, vaihtelevuus ja sisältö, jonka se tuo elämään.
T. Äikänope
Lukion ranskanope paras- pieniä ja mukavia ryhmiä ja oli kiva keksiä tunneille jotain hauskaa. Yläkoulun enkunope pahin, häiriköt pilasivat kaikkien opiskelut. Vaikka ei kysyttykään tuota epämieluisinta niin kerroin kuitenkin.
It-alan asiantuntijatyö on ollut jo monta vuotta mielekäs homma.
Nykyinen työni. Joskus on sen verran rentoja työpäiviä, että ehtii suurimman osan työajasta istumaan ja katsomaan leffoja. " Ennätykseni" on kaksi leffaa työvuoron aikana. Kun ei ollu työtehtäviä. Onneksi meillä ollaan nykyään yksin yövuorossa, ennen meitä oli kaks ja en enää kestäiskään kun toinen höpöttää turhia löpinöitä koko yön.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen työ yläkoulun äikänopena.
Olen - kesätöitä lukuunottamatta - ollut/ olen unelma-ammatissani klassisen musiikin ammattilaisena.
Parikymppisenä olin yhden joulun sesongin pakkailemassa yritysten tilaamia lahjapaketteja, leppoisaa hommaa ja hauska työpari niin päivät meni nopeasti. Sivutyönä voisin edelleen tehdä jos jossain olisi tarjolla.
Kansalaisopiston tuntiopettaja. Mielekästä työtä. Mukavat ja motivoituneet oppilaat.
Ainoa miinus on Orpon hallituksen leikkaukset mistä johtuen työtä ja sen myötä myös elämiseen riittävää palkkaa on vähemmän kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen toimistotyö/assistentin paikka pienessä firmassa. Työnkuva on tosi monipuolinen, hoidan kaikenlaista tavallisesta myynti- ja ostoreskontrasta, asiakasneuvonnasta ja puhelinvaihteen hoidosta kahvitarjoilujen järjestämiseen, messuilla edustamiseen, tilojen somistuksesta kesäkukkien laittamiseen, majoitusten varaamiseen jne.
Ehdoton plussa on, että mulla on tosi vapaat kädet hoitaa kaikki niinkuin itse haluan, johto ei ehdi eikä halua hengittää niskaani tai kytätä tekemisiäni. Toki tämä tuo myös vastuuta, paljon joudun itse selvittämään asioita, mutta suorastaan rakastan tätä vapautta ja tilaa tehdä asiat omalla tavallani.
Ihan vastaavaa mäkin olen aikoinaan tehnyt, vaihde/respa, postinkäsittely, laskuhommia ym ym. ja vielä kivassa porukassa. Toinen ihana duuni oli herkkulahjapalvelussa.
Paras työ tähän mennessä oli yksi todella niche alan paperinpyörityshomma. Ei lähes mitään asiakaskontaktia, palkka oli hyvä, lomat pitkät. Se, mitä piti saada aikaiseksi viikon aikana oli selkeästi rajattu ja se oli hyvin mitoitettu. Paras esimies, jota mulla koskaan ollut. Ja jos joskus joku harmitti niin leppoisan johtajan (esimieheni esimies) sohvalla oli aina tilaa aukoa tunteitaan ja syödä karkkia.
Toisaalta muutaman vuoden päästä kyllästyin ja lähdin etsimään vähän vaativampia hommia. Löysin sellaista, mutta en varmaan koskaan tule nauttimaan niin hyvää palkkaa kuin tuossa helpossa työssä aikoinaan :)
Taloustutkimuksella puhelinhaastattelijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prosessin hoitaja. 90% työajasta töiden odottamista.
Eikös tuo ole vähän niinkuin "päivystäjä"?
Itse joskus jouduin siihen, vähän niinkuin puolipakosta: mikäs siinä: Intissä olin joskus prikaatin radiopv. .... Vuosia myöhemmin, jouduin sitten, "IT/palomuuripv:ksi", mikäs siinä taas, oisivat vaan sanoneet sen selvemmin, et "olet nyt vastuussa". (kieltämättä se ois voinut ns. näkyä palkassakin ....).
Ja se, lähtisinkö uudestaan? - Tuohon pr.pv. kyllä, tuohon palomuuripv, en, tai ainakin suuria seteleitä pitäis latoa tiskiin, että lähtisin.
Vähän joo sinnepäin. Jos tulee ongelmia silloin tehdään töitä. Hyvin harvoin tulee mutta pakko olla kuitenkin paikalla.. 90% työajasta on tosiaan
Jotkut ei sopeudu toiset sopeutuu. Mä esim urheilen töissä, luen kirjoja, katson leffoja ja lepäilen.
Bonuksena tosiaan tuo palkka. Joka on n tuplat peruskoulun opettajan vastaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen työni. Joskus on sen verran rentoja työpäiviä, että ehtii suurimman osan työajasta istumaan ja katsomaan leffoja. " Ennätykseni" on kaksi leffaa työvuoron aikana. Kun ei ollu työtehtäviä. Onneksi meillä ollaan nykyään yksin yövuorossa, ennen meitä oli kaks ja en enää kestäiskään kun toinen höpöttää turhia löpinöitä koko yön.
Missä työssä näin?
Nykyinen työ, koska siinä ei tarvitse olla liikaa ihmisten kanssa tekemisissä, ja ne joiden kanssa olen, ovat samanlaisia insinöörityyppejä luonteeltaan kuin minä.