Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsee yli, jos tuntee tulleensa hyväksikäytetyksi, alennetuksi ja nolatuksi ja on itse antanut sen jatkua liian pitkään?

Vierailija
23.11.2024 |

En mene yksityiskohtiin, mutta annoin jonkun kohdella itseäni tosi välinpitämättömästi ja paskamaisesti parin vuoden ajan.

Sitten kun vihdoin uskalsin laittaa vastaan, hän käyttäytyi kuin olisin jotenkin ylireagoinut, mutta pyysi anteeksi, jos musta tuntuu siltä että hän on tehnyt jotain väärää (ei kuitenkaan myöntänyt tehneensä mitään väärää).

Tämän jälkeen loukkasi vielä muutamia kertoja, kunnes sitten pistin välit täysin poikki. En osaa sanoa, miksi en tehnyt sitä jo aiemmin, en vaan pystynyt, kun hänestä tuli mulle tärkeä.

Tästä on jo pitkä aika, mutta edelleen voin huonosti. Oireilen päänsäryllä, rintakivuilla ja nukun levottomasti. Käyn asiaa läpi yhä päivittäin ja ammattiapu ei ole juurikaan auttanut, kun tuntuu että haluavat mun antavan vain anteeksi kun tapahtumista on jo aikaa. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli ei pääse. Kaivaudu siis ali. Nohevimmat menevät läpi harmaan kiven, mutta sinä et kuulu heihin.

Vierailija
2/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin esim. narsistin uhreilta kysellyt kokemuksia, että jatkuuko huono olo mahdollisesti hautaan asti? En ehkä pysty elämään asian kanssa. ap 

Vierailija
4/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarttee antaa sille toiselle anteeksi. Mutta voisit antaa ittelles anteeksi, se helpottaa :) 

Vierailija
5/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan hyvinvointiisi ja mieti, mitä olet tuosta suhteesta oppinut. Keskity korjaaviin kokemuksiin. Tiedän, mistä puhut - olin nuorena aikuisena useammassa paikassa aivan kynnysmatto. Enää en. 

Vierailija
6/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi fiksut naiset valitsevat väärin joka himputin kerta?

Vierailija
7/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. En ole mikään fiksu, mutta hyväsydäminen kyllä. ap

Vierailija
8/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi fiksut naiset valitsevat väärin joka himputin kerta?

Ei sitä voi itse päättää ketä kohtaan tunteet heräävät.

Vierailija
9/9 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset kyllä kiinni omaan elämään ja unohdat tapahtuneen. Tärkeintä on että alat hiljalleen tekemään asioita, joista nautit. Kuuntele mielimusiikkiasi, aloita harrastus jossa voit tutustua uusiin ihmisiin, opiskele jotain. Täytä päiväsi uusilla ajatuksilla.

P*ska reissu, mutta tulipahan tehtyä ja opittua itsestä mitä todella tarvitsee elämältä, mitä asioita itse arvostaa.

Ehkä hieman ikävästi tuo ensimmäinen vastaaja asian ilmaisi, mutta tavallaan on oikeassa: vaihda näkökulmaa, tapaa ajatella; tarvitseeko siitä päästä yli? Riittäisikö jos vain jätät sen oven kiinni ja jatkat seuraavalle ovelle? Ajattele tapahtuneen olleen vain inhimillinen erhe, kuin todella halvalla ostettu kahvipaketti jotain kurakahvia, jota et voinutkaan pahan maun takia juoda, mutta kun halvalla sai, niin piti kokeilla. Paketti roskiin ja takaisin siihen kahviin mistä pitää, muisto tulee mieleen vain kun näkee jonkun kahvitarjouksen, mutta unohtuu kun olet jo siirtymässä sille hyllylle, mistä ostat kahvin kanssa nautittavia.

Tsemppiä, kyllä se haalistuu menneisyyden haamuksi ja sinä tulet olemaan täynnä elämää!