Lopetin alkon käytön. Vanha ystäväpiiri ei suostu millään ymmärtämään miksen halua enää osallistua ryyppäjäisiin.
Pitäisi kuulemma vähän osata välillä relata ja nauttia elämästä. Kovasti jaksetaan ihmetellä miksen halua lähteä 24-48h ryyppyreissuille, kun helpostihan niissä kuulemma pystyy katsomaan toisten ryyppäystä selvinkin päin. Jostain syystä eivät tätä kuitenkaan itse harrasta...
Positiivista toki että seura kelpaa heille raittiinakin, mutta miten saisi heidät uskomaan ettei selvin päin hengailu ryyppyporukassa ole rentoutumista, nollausta tai elämästä nauttimista :/
Kommentit (29)
Monesti menee kaverit vaihtoon, jos elämäntyylit ei enää sovi yhteen. Kun ei itse juo, niin se humalaisten sekoilu ja sönkkääminen on vaan liian raskasta katsoa. Ja monesti ne kännäilevät paheksuvat siitä juomattomuudesta. Kai niille tulee joku alemmuudentunne, jos toista ei kiinnosta humaltuminen.
Itselläkin jäänyt moni kaveri, koska painostivat joka viikonloppu baariin ja muu ehdottamani tekeminen ei käynyt. Jos ei voi muuta tehdä yhdessä, niin sori, mutta ei kiinnosta.
Minua taas ei enää kutsuttu mihinkään, kun lopetin juomisen. Pari kertaa vielä kelpasin mukaan, kun ei oltu ihan varmoja kuinka jatkuvaa raittiuteni on. Mutta kun se alkoi olla selvää, unohtui menoista kertominen. Tavallaan ymmärrän, olisin vielä juodessani varmaan ollut samanlainen. Jokaisella on oikeus valita vapaa-ajan seuransa.
Jos ryyppää niin ei siihen tarvitse muita. Kalsarikännit yksin on parempaa kuin seurassa juominen. Mua ei kannata matkia tämä kahvia ja tupakkaa on älyttömän tylsää. Selvinpäin olemisessa pahinta on se jatkuva tylsyys. Mikään ei huvita eikä se parane ajan kanssa. Korkeintaan siihen tylsyyteen tottuu. Inhottaa itseäkin kuinka ottaa jatkuvasti päähän.
Välillä tekisi mieli alkaa käyttämään ainakin alkoholia ja rauhoittavia. Pystyisi juomaan jatkuvasti kun ottaisi pillereitä pahimpiin krapula oloihin. Sekään ei haittaisi jos ottaisi liikaa ja menisi henki. Sehän olisi vain hyvä kun pääsisi täältä pois kärsimästä.
Yleensä ryyppyporukkaan ei haluta selvin päin naureskelijaa joka sitten jaksaa huomautella lopun ikää muiden pikku töppäilyistä.
Työpaikan pikkujoulut tai kesäjuhlat olivat ihan kamalimpia kun sitten raittiit naureskelivat kun muut hieman huppelissa vähän innostuivat revittelemään.
Sen takia en mene ikinä enää sellaisiin juhliin jossa on on raittiita vittuilemassa jälkeenpäin jos on humalassa jotain hassuja puhunut tai halaillut jotain. Siitä sai sitten pitkään kuulla vinoiluja. Ne raittiit oikein nautti kun sai vinoilla ja häpäistä jos joku oli vähän liikaa ottanut. Oli varmaan niille vuoden kohokohta kun itsellä on tiukka kontrolli eikä koskaan mokaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ryyppää niin ei siihen tarvitse muita. Kalsarikännit yksin on parempaa kuin seurassa juominen. Mua ei kannata matkia tämä kahvia ja tupakkaa on älyttömän tylsää. Selvinpäin olemisessa pahinta on se jatkuva tylsyys. Mikään ei huvita eikä se parane ajan kanssa. Korkeintaan siihen tylsyyteen tottuu. Inhottaa itseäkin kuinka ottaa jatkuvasti päähän.
Välillä tekisi mieli alkaa käyttämään ainakin alkoholia ja rauhoittavia. Pystyisi juomaan jatkuvasti kun ottaisi pillereitä pahimpiin krapula oloihin. Sekään ei haittaisi jos ottaisi liikaa ja menisi henki. Sehän olisi vain hyvä kun pääsisi täältä pois kärsimästä.
Yhteiskunta on paha nykyään ja median lietsoma sodan uhka. Ihan oikeasti pelotellaan ihmiset ihan loppuun. Ei mikään ihme että herkimmät jo lamaantuu kokonaan.
Päihteet on elämän tarkoitus. Niillä kun onnistuu ikävän karkoitus. Ihmiset ovat halunneet päihteitä aina. AINA!
Vierailija kirjoitti:
Raitis ei halua kännistä seuraa, no onpa yllättävää
Se tunne kun hyvä kännikalaystävä alkaa sen saman juttunsa kuudennen tai seitsemännen kerran saman tunnin aikana...
Mieluummin katson vaikka hyviä uusintoja kotona kun voi sentään valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ollut erikoisemmin ongelmia, kun lopetin 20 vuotta sitten alkoholin käytön. En tehnyt siitä mitään numeroa, ja ehkä monikaan ei edes huomannut etten juonut enää alkoholia. Moni sukulainen tuo vieläkin jouluksi jotain konjakkia, laitan ne sitten kiertoon jollekin, jolle kelpaa. Säästyväthän rahani.
Hankii parempia ystäviä, jos et juomatta kelpaa. Kyllä ne tottuvat pian ajatukseen.
Konjakista tekee hyvää sinappia. Loppu pullollinenkin mennee vielä kiertoon.
Nyt ehtii vielä tehdä englantilaisen joulukakun muhimaan. Se tykkää konjakista.
Pikkujoulut on ajankohtainen esimerkki kuinka ihmiset rentoutuvat alkoholilla. Eikä ne raivoraittiit vaikuta mitenkään rennoilta saati mukavilta ihmisiltä. Haluaisivat vielä kaikkien muiden olevan samanlaisia ankeuttajia kuin itse ovat.