Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono-osaisten asuinalueella asuvat työssäkäyvät ovat onnettomia

Vierailija
23.11.2024 |

Tutkimusten mukaan huono-osaisten alueella asuvat työssäkäyvät ovat yhtä onnettomia kuin työttömät. Samaa efektiä ei havaita paremmilla asuinalueilla. Mistä tämä voisi johtua?

Itse arvioin, että huono-osaiset levittävät ankeutta ympäristöönsä ja tavalliset työssäkäyvät altistuvat sille ja voivat itsekin huonosti, vaikka eivät ole mitenkään syrjäytyneitä. Tähän voisi vaikuttaa asuntopolitiikalla niin, että työssäkäyvät ja työttömät asuvat omilla asuinalueillaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei saa nukuttua kun siellä pidetään meteliä ympäri vuorokauden

Osta korvatulpat. Ei paljoa maksa. Melatoniini ja unilääkkeet auttavat myös nukahtamaan.

Kaikki ei voi käyttää korvatulppia ja toisekseen matalat äänet menee rakenteissa ja tuntuu sisuksissa asti, niihin ei auta korvatulpat. Hiljaisuus aika on myös syystä.Silloin ollaan hiljaa.

eri

Ai miten niin ei voi käyttää korvatulppia? Mikä sairaus muka estää? Sitten on myytävinä niitä sellaisia vaimentavia kuulokkeita nimenomaan tuota varten, että muut äänet ei kuulu. 

Nukut kuulokkeet päässä, miten? Minulla on psoriasista korvakäytävissä, siksi en voi käyttää korvatulppia. On mu

Hanki elämä niin muiden äänet ei häiritse.

Vierailija
22/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta korvatulpat. Ei paljoa maksa. Melatoniini ja unilääkkeet auttavat myös nukahtamaan.

Kaikki ei voi käyttää korvatulppia ja toisekseen matalat äänet menee rakenteissa ja tuntuu sisuksissa asti, niihin ei auta korvatulpat. Hiljaisuus aika on myös syystä.Silloin ollaan hiljaa.

eri

Ai miten niin ei voi käyttää korvatulppia? Mikä sairaus muka estää? Sitten on myytävinä niitä sellaisia vaimentavia kuulokkeita nimenomaan tuota varten, että muut äänet ei kuulu. 

Psoriasis esimerkiksi estää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että liittyy eniten siihen, että ympärillä oleva kurjuus ja ikävyys saa maailman näyttämään todella ankealta paikalta. Tietysti on hienoa, että ihmisiä on monenlaisia, mutta jos ei pysty millään tavalla samaistumaan ympäristössä näkemäänsä tai kokee arvoristiriitaa, on sekin masentavaa. 

Sama pätee ilmeisesti huono-osaisiin eli muutto paremmalle alueelle ei lisää onnellisuutta.

Ehkä se kurjuus on omien korvien välissä. Kun muut käy töissä ja itse ei käy niin tottakai itsellä on kurjaa. Kun muilla on elämää ja itsellä ei, tottakai se pistää masentamaan.

Olen varhaiskasvatuksessa orjatöissä, enkä kutsuisi sitä elämäksi. Vielä vuosi niin velat on maksettu. Sitten voinkin nostaa kytkintä. Elämää olisi paljonkin työajan ulkopuolella, jos vain työpäivän jälkeen jotain jaksaisi. 

Vierailija
24/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hanki elämä niin muiden äänet ei häiritse."

Just tollasilla ihmisillä, jotka voi riekkua yöt sitä elämää ja velvollisuuksia ei ole. Kehotan hankkimaan sen elämän niin ei ole energiaa tehdä muiden elämästä helvettiä öisin.

Vierailija
25/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut huono-osaisemmalla alueella ja käyn vuorotyössä. Kyllähän se tympi kun joku on hyökkäämässä piripäissään kimppuun sunnuntai-aamuna klo 6.30 kun sinä olet menossa töihin tai kun palaat iltavuorosta nuorisoporukka piirittää ja uhkailee. Tai kun katsot niitä tyyppejä jotka on töihin lähtiessä juomassa kaljaa siinä pysäkin lähellä ja kun tulet töistä ne juo siinä edelleen. Ja bussikatokset on joka viikko isketty hajalle, taloyhtiöön tehdään murtoja, sekavia tyyppejä haahuilee pihamaalla, typeriä tägejä vedellään joka puolelle, roskat kaadetaan roskiksen viereen, ei roskikseen. Kyllä siinä alkaa vituttaa ja masentaa ketä vain.

Vierailija
26/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valetutkimus. Ei ole huono-osaisia, on vain ahkeria ja laiskoja.

Vierailija
27/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ymmärtääkö aloittaja, mutta ne työssäkäyvät siellä on mitä suuremmalla todennäköisyydellä huonotuloisia.

palkka on suurin pirtein samaa luokkaa kuin työttömillä.

Tämä. Ja se vasta katkeroittaakin kun toiset saa makaamalla ja juomalla samat mitä itse kun joudut räntäsateessa lähtemään joka aamu sinne paskaduuniin. Ja sinun panostasi ei kyllä kunnioiteta missään, vähiten näiden tuilla eläjien puolelta.

Vierailija
28/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkaisilla ei ole vaihtoehtoa. Heidän tilanteensa on todella epäreilu.

Pienipalkkainen ja tukiloordi elävät samaa elintasoa, koska toinen maksaa kaiken itse sekä työssäkäymisensä kulut.

Työssäkäyvä pienituloinen ihminen tekee raskasta työtä, on todellinen väliinputiaja ja arvostan heitä hurjasti.

Jos tuensaajalla on lapsia, hän on jo pienituloista yksineläjää varakkaampi. 

Kun kokee tuollaista eriarvoisuutta ja silkkaa epäreiluutta, väsyy rankan työnsä rasittamana ja se kotitalo ja elinympäristö on ruma, ankea ja hoitamaton, tietenkin se kaikki vaikuttaa ihmismieleen. 

Toisella hyvä fiilis. Nukkuu aina 12h eikä mkään rasita. Ehtii hoitaa itseään.

Vierailija
29/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Jälleen kerran. Minnekäs mut sijoitetaan, ku oon välillä töis, ja välillä työtön? 🤔

Mistä minä tiedän. Sinun kai se pitää päätökset omassa elämässäsi tehdä. 

Vierailija
30/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkainen ja tukiloordi elävät samaa elintasoa, koska toinen maksaa kaiken itse sekä työssäkäymisensä kulut.

Työssäkäyvä pienituloinen ihminen tekee raskasta työtä, on todellinen väliinputiaja ja arvostan heitä hurjasti.

Kun kokee tuollaista eriarvoisuutta ja silkkaa epäreiluutta, väsyy rankan työnsä rasittamana ja se kotitalo ja elinympäristö on ruma, ankea ja hoitamaton, tietenkin se kaikki vaikuttaa ihmismieleen. 

Tämä, niin tämä.

T. pienipalkkainen ja saatanan katkera.

Vierailija
31/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ymmärtääkö aloittaja, mutta ne työssäkäyvät siellä on mitä suuremmalla todennäköisyydellä huonotuloisia.

Ja työn mielekkyys on mitä on, joten ei ihme jos masentaa. 

Kun vielä palkastakin viedään osa, jotta nää siat voi jatkaa sikailuaan. Vähempikin harmittaa.

32/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Jälleen kerran. Minnekäs mut sijoitetaan, ku oon välillä töis, ja välillä työtön? 🤔

Mistä minä tiedän. Sinun kai se pitää päätökset omassa elämässäsi tehdä. 

Sinä se olit jakamassa työssäkäyviä ja työttömiä omille alueilleen 😁 

Vierailija
33/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja se vasta katkeroittaakin kun toiset saa makaamalla ja juomalla samat mitä itse kun joudut räntäsateessa lähtemään joka aamu sinne paskaduuniin. Ja sinun panostasi ei kyllä kunnioiteta missään, vähiten näiden tuilla eläjien puolelta.

Tulevaisuuden Suomessa työttömät asutetaan työssäkäyvien ulkopuolelle eikä todellakaan ole nykyistä tukijärjestelmää. Joku 50 e kuussa tulee ja asutaan hylätyissä vanhoissa kouluissa tms.

Vierailija
34/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myöhästy töistä ja saa potkut, koska et herää kellonsoittoon.  

Nyt on kyllä niin huonosti asiat, että ehkä kannattaa luovuttaa ja siirtyä sinne puistoon itsekin muiden epäonnistujien joukkoon.

Vierailija
35/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työssäkäyvä haluaa asua huono-osaisten alueella jos ei ole pakko? Varmasti jotain muuta surkeutta elämässä, palkka menee ulosottoon tms.

Vanhempani asuvat huono-osaisten alueella leveästi. Heidän net worth on 2M

Vierailija
36/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kamala tilanne. Asiaa voisi edistää siten, että asumistukea saisi vain tiettyihin postinumeroihin. Asumisensa itse maksavat pienipalkkaiset voisivat asua keskenään ja viihtyisivät varmasti paljon paremmin.

Vierailija
37/37 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, asun itse Vantaan Myyrmäessä, josta viime vuosina on kehkeytynyt oikea huono-osaisuuden malliesimerkki. Oma kuukausipalkkani kuuluu toiseksi korkaimpaan tulodesiiliin, asun täällä ihan omasta halustani ja tottumuksesta. Olen nimittäin 3. polven myyrmäkeläinen - meitäkin on. Asuintaloni sijaitsee rauhallisessa korttelissa, matkaa juna-asemalle ja Myyrmanniin on sen verran, että alueen yleinen levottomuus ei yllä tänne asti. Yleensä kuljen omalla autolla, poikkeuksena Helsingin keskustan suunta, jonne otan junan.

En koe voivani huonosti asuinalueen takia. Pystyn suuntaamaan koiralenkit ym. sellaiseen suuntaan, että ympärillä on metsää ja luontoa päihteidenkäyttäjien ja muiden hörhöjen sijasta. Myyrmannissakin pystyy päiväsaikaan asioimaan ihan rauhassa ja siellä on hyvät palvelut. Klo 20 jälkeen siellä alkaa olla epämiellyttävää, iltaisin käyn mieluummin lähikaupassa.

Mielestäni Suomessa ei (vielä) ole kokonaisia asuinalueita, joista oikeasti tarvitsisi lähteä huono-osaisuutta pakoon. Sen sijaan sellaisia kortteleita ja taloyhtiöitä on kyllä, joissa en itsekään suostuisi asumaan. Myyrmäessä H-klinikka tuo alueelle paljon ikäviä lieveilmiöitä, mutta jostainhan ne korvaushoidotkin ym. on jaettava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi