IG Palakakkuu Linnea on kyllä ehkä turhamaisin ihminen ikinä
Parhaillaan myy IG storyissa lapsen 1-vuotislahjaksi saamaa aktiviteettitaulua, kun se ei kuulemma sovi lastenhuoneen väreihin. Aikoo tilata Etsystä uuden samanlaisen toisessa värissä.
Taannoin osti uudet rattaat entisten (uusien) tilalle, kun pitikin yhtäkkiä saada vaaleanpunaiset rattaat ulkomaanreissulle. Aivan älytöntä touhua.
Ärsyttää ihmiset, jotka ei yhtään mieti, mikä ympäristökuormitus tollasesta aivan täysin turhasta ostelusta tulee. Kermana kakun päällä vielä ulkomaanreissut useamman kerran vuodessa.
Naurattaa myös, kun Linnea hehkuttaa kuinka helppo vauvavuosi on ollut. Kai se on helppoa, kun kodinhoitaja käy kolme kertaa viikossa. Tämän lisäksi erikseen käy siivooja ja ruokaa eivät tee itse lainkaan, vaan tilaavat kaikki päivän ateriat woltilla. Kodinhoitaja hoitaa jatkuvasti lasta, että voivat miehen kanssa harrastaa. Varmaan siksi onkin aikaa puljata jatkuvasti tavaroiden värien kanssa, kun ei muuta tekemistä ole.
Luulin, ettei enää tällaisia ihmisiä olisi, jotka jatkuvasti ylikuluttaa luonnonvaroja, mutta tämä ihminen on sitä oikein ylpeästi julkisesti!
Vie jotenkin myös outiilonan (heidän kodinhoitaja) uskottavuutta, kun on töissä tuollaisessa perheessä samalla, kun itse puhuu somessa kestävämmän kulutuksen puolesta.
Onko muut seuranneet tätä älytöntä touhua?
Kommentit (135)
Kyllä mua mietityttää hyvinkin, että mistä toi kaikki raha revitään tuohon elämäntyyliin. Äijän kaikki pokerivoitot on ihan julkista tietoa, niin ei edes mistään miljoonien eurojen pokerihaista puhuta.
Hei nyt ihan oikeesti! Pumppiksen oikee nimi on kyllä kerrottu (se on Pumpui) ja kukaan teistä ei varmaan ymmärrä kuinka pahasta linneasta ja sen perheestä voi tuntua kun näkee nämä!
Siis miksi tuo pieni lapsi on laitettu päiväkotiin? Mies kotona, Linnea kotona ja kodinhoitaja 3krt/viikko. Ihan älytön juttu.
Alle 3-vuotiaan kehitystehtäviin ei kuulu ryhmässä toiminen ja luulis Linnean sen psykologina tietävän. Mutta ilmeisesti päiväkotia ei ole ajateltukaan lapsen hyväksi, vaan vanhempien runsaan oman ajan tarpeen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt ihan oikeesti! Pumppiksen oikee nimi on kyllä kerrottu (se on Pumpui) ja kukaan teistä ei varmaan ymmärrä kuinka pahasta linneasta ja sen perheestä voi tuntua kun näkee nämä!
Ei lapsen nimi tietenkään ole Pumpui :D Apua, jos joku niin luulee. Lapsen oikea nimi on kerrottu tässä keskustelussa, mutta ne kommentit on poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla ettei heillä ole paljoa ystäviä tai eivät ole kovin läheisiä omien vanhempien kanssa niin some on ikäänkuin sellainen ns. kaveri jolle kerrotaan kaikki? Some voi myös olla todella koukuttava jos siellä saa osakseen paljon huomiota että myös harkintakyky siitä mitä kannattaa julkaista voi hämärtyä.
Huomio kiinnittyi vähän karmivaan asiaan eli onko tuossa kohokohdissa kuva kuolleesta vauvasta jonka kasvot on peitetty sydän emojilla? Tulee mieleen että olisiko Linnea sittenkin niin shokissa että nyt käytös ei ole kovin järkevää. Toivottavasti pitäisi nyt hieman taukoa somesta ja antaisi itsensä surra rauhassa.
Nyt kaikki perään vainoamaan, yrittämään hyötyä ja miehetkin ahdistelemaan. Näyttäkää kykynne empatiaan. Muistelkaa oman ruman lapsenne syntymää tai syntymättä jättämistä 💋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen vierestä... nykyään ei ole enää kodinhoitajia, vaan perhetyöntekijöitä.
Perhetyöntekijät työskentelee sosiaalihuollossa. Outi on vanha kunnon kodinhoitaja, jonka pääasiallinen tehtävä on kotitöiden tekeminen ja ruuan valmistus.
Pahoittelut sekaannuksesta. Mutta olen/olin tosiaan siinä uskossa, että nykyään ei ole enää kodinhoitajia vaan hekin ovat nykyään perhetyöntekijöitä (esim. lapsiperheiden kotipalvelussa), joiden päätehtävä on lastenhoito. Vai vaihteleeko tämä alueittain?
Eli siis siellä käy oikeasti siivooja (aloituksen mukaan) JA kodinhoitaja? Jotka molemmat siis siivoaa?
Heillä kodinhoitaja ei ole mikään kunnan kautta tullut palvelu tmv. vaan he ovat palkanne
Ylivilkkailla voi olla heikot arjenhallinnan taidot. Tv-ohjelmassa näki ettei ollut koskaan hiljaa tai muistanut ohjeita.
Ilmeisesti mieli on muuttunut tämän jälkeen, joten nimen voi ehkä jatkossa jättää julkaisematta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua mietityttää hyvinkin, että mistä toi kaikki raha revitään tuohon elämäntyyliin. Äijän kaikki pokerivoitot on ihan julkista tietoa, niin ei edes mistään miljoonien eurojen pokerihaista puhuta.
Livevoitot on julkista tietoa. Tuskinpa nettipokerituloksia missään julkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää miksi näillä on koira kun Outi sanoi että inhoavat ulkoilua? Ja Outi myös lenkittää koiraa paljon. Tämä osoittaa kyllä hyvin sen että kaikille ei vain koira sovi, jos ei pidä ulkoilusta ja joku lemmikki olisi kuitenkin mieleinen niin jännä etteivät ole ottaneet kissaa. Koiralla näyttää myös olevan melko vähän virikkeitä ja tekemistä :( liekö otettu aikanaan lapsen korvikkeeksi?
Linnealla oli aiemmin oma koira Dora, joka on Didin emo. Joutuivat luopumaan Dorasta, kun ei sopeutunut valtaviin muutoksiin. Kukapa koira olisi? Kaikki meni uusiksi. Linnean aiempi huomio oli jaettu nyt Nikolle, lapselle ja myös Didille. Myös koti vaihtui usein. Se oli Doralle liikaa. Ihmettelen, ettei Linnea ajatellut enemmän omaa koiraansa, joka hänellä oli ensimmäisenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää miksi näillä on koira kun Outi sanoi että inhoavat ulkoilua? Ja Outi myös lenkittää koiraa paljon. Tämä osoittaa kyllä hyvin sen että kaikille ei vain koira sovi, jos ei pidä ulkoilusta ja joku lemmikki olisi kuitenkin mieleinen niin jännä etteivät ole ottaneet kissaa. Koiralla näyttää myös olevan melko vähän virikkeitä ja tekemistä :( liekö otettu aikanaan lapsen korvikkeeksi?
Linnealla oli aiemmin oma koira Dora, joka on Didin emo. Joutuivat luopumaan Dorasta, kun ei sopeutunut valtaviin muutoksiin. Kukapa koira olisi? Kaikki meni uusiksi. Linnean aiempi huomio oli jaettu nyt Nikolle, lapselle ja myös Didille. Myös koti vaihtui usein. Se oli Doralle liikaa. Ihmettelen, ettei Linnea ajatellut enemmän omaa koiraansa, joka hänellä oli ensimmäisenä
Onpa ikävä kuulla :( Tuntuu että osa ihmisistä asettaa koiralle ihan liian suuret vaatimukset että pitää sietää ja sopeutua nopealla aikataululla vaikka ja mihin. Kävivätkö missään ongelmakoirakouluttajalla vai menikö koira suht nopeasti vaan uuteen kotiin? Toki nää jotka hankkii labradoodle/cockapoo mitä lie risteytyksiä ovat usein aika tietämättömiä koirista ylipäätään.
Mukava perhe on. Linnean Erika-fanitus ja Pumpuin laittaminen päiväkotiin noin pienenä noissa olosuhteissa on ikävää, mut muuten kivaa sisältöä.
sanomattakin lapsen menettäminen kohtukuolemassa on niiiiiiin surullista. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Hyi viddu stalkkaatko sen miehen tulojakin 🤮 oot sairas tapaus!
Minkä ihmeen takia pumpui on päiväkodissa? Mies golffaa päivän ja pieni lapsi päiväkodissa? Miten tällainen on sallittua ja miksi kukaan ylipäätään haluaa viedä lapsensa sinne jos ei ole akuuttia tarvetta tai jos rahaa on niin paikkaisivat kotia pumpuille hoitajan..
Tunsin linnean ala-asteikäisenä, oli silloinkin kyllä sen oloinen että nosti aina itseään muiden yläpuolelle ja piti itseään parempana kuin muut 😄 vähän samanlainen fiilis tulee tosta sen somesta, MUTTA siltikin jos rahaa on, niin miksi sitä ei saisi käyttää? On mahis pitää kodinhoitajaa, ostaa siivouspalvelut ulkopuolisilta, laittaa lapsi päikkyyn että saa harrastusaikaa, niin miksi ihmeessä ei tekisi niin? 😄 väitän että täälläkin joka ikinen kateellinen mammasti helpottaisi arkeaan jollain tavalla jos olisi varaa. Olkaa vähemmän kateellisia, olette paljon onnellisempia siten
Tällaista ongelmaa ei ole kun ei suostu käyttämään sosiaalista mediaa.
He elävät täydellistä elämää. Kyllä suurin osa laittaa lapsen päiväkotiin heti kun voi. Lapsen etu se
Helvetin naurettavaa sakkia koko perhe
Siis mikä pumpuin nimi on? En vieläkään ymmärrä että onko se siis kerrottu someen vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Tunsin linnean ala-asteikäisenä, oli silloinkin kyllä sen oloinen että nosti aina itseään muiden yläpuolelle ja piti itseään parempana kuin muut 😄 vähän samanlainen fiilis tulee tosta sen somesta, MUTTA siltikin jos rahaa on, niin miksi sitä ei saisi käyttää? On mahis pitää kodinhoitajaa, ostaa siivouspalvelut ulkopuolisilta, laittaa lapsi päikkyyn että saa harrastusaikaa, niin miksi ihmeessä ei tekisi niin? 😄 väitän että täälläkin joka ikinen kateellinen mammasti helpottaisi arkeaan jollain tavalla jos olisi varaa. Olkaa vähemmän kateellisia, olette paljon onnellisempia siten
Minulla on jo isot lapset ja siihen aikaan, kun lapset oli pieniä, oli oletus, että lapset hoidetaan kotona, jos itse ollaan kotona. Nykyään jotenkin kuvitellaan, että lapsen pitää mennä jo taaperona hoitoon. Eli en ole kateellinen ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että palveluihin kannattaa käyttää rahaa ja työllistää muita. Arvostan. Mutta. Päuvähoitopaikka maksaa yhteiskunnalle ihan älyttömän paljon ja päivähoitomaksu kompensoi siitä vaan hyvin pienen osan.
Oho, en ole kuullut aiemmin että koulutuksia voi saada yhteistyönä? Ilmeisesti tuo Lindan seksuaaliterapeutti koulutus on saatu ilmaiseksi kun tekee siitä yhteistyöpostauksia?