Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas joku kuoli ulosajossa. Huolestuttavan monta kuolemantapausta

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiden kunnossapito on todella huonoa. Meillä ei edes aurata usein, eilen oli tiellä niin paljon lunta että oli vaikea ajaa ja vain kolmet urat. Nythän se on kivaa kun ne otat on jäätynyt ja kapea tie. Joo-o nopeus miminiin mutta kun ne vataset aiheuttaa noita kolareita.

Vierailija
22/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä huolestuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oli vanhempi mies. Ehkä maa on liukas ja auto kuin rautakelkka, painavana. Ja se menee sitten vaikka metsään. Vauhtia pitää hidastaa aikas paljon maaseututiellä?

Vierailija
24/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää huomioida keliolosuhteet. Iso rekka todellakin voi luirua ihan mihin vaan näillä keleil, kuten normi auto. Siinä vaiheessa, kun tää sahaa nollan molemmin puolin, taivaalta tulee lunta, jäätä. räntää ym. jokaisen pitäisi ymmärtää vastuunsa. Talvi tulee meille kuitenkin tälläkin hetkellä.

, ,,,,,

Vierailija
25/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työmatkaa noin 60 km päivässä, Länsi-Suomessa, maaseudulta kaupunkiin ja väitän että viimeisen viiden vuoden aikana teiden ylläpito on huonontunut vuosi vuodelta. Tuntuu nykyään että henkensä kaupalla saa ajella päivittäin loka-huhtikuun välisen ajan.

Sama havainto. Ikäni olen asunut Pirkanmaalla. 10 vuodessa tiestön kunnossapito heikentynyt huolestuttavasti! En tiedä tietääkö teistä kukaan 249 tietä joka kulkee Sastamalan ja Hämeenkyrön välillä mutta siinä olen sen erityisesti huomannut. Aivan järkyttäviä uria ja tiekarhua ei näy. Aura-autoakin saa odotella tovin. Raskasta liikennettäkin kulkee paljon. Kyllä hyvin usein on ajonopeuteni lähempänä 50-60 km/h kuin 80 km/h joka on nopeusrajoituksena.

Vierailija
26/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestut aika mitättömistä asioista. Huolestutko myös juhannuksena siitä, että muutama juoppo hukkuu? Minä en, tervemenoa.

Vierailija
27/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestut aika mitättömistä asioista. Huolestutko myös juhannuksena siitä, että muutama juoppo hukkuu? Minä en, tervemenoa.

Siinähän meillä onkin miellyttävän kuuloinen ihminen! Vttu olet varmaan äärettömän letkeää seuraa, tervemenoa!

Vierailija
28/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä käy kun on hyvä auto, hyvät renkaat ja keskivertoa parempi kuski.

Vierailija
29/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti tuolla liikenteessä kun on niin sitä voi todeta että 80% kuskeista ei osaa ajaa eikä ymmärrä liikennesääntöjä. 

Nopeusrajoituksista harva välittää, joku jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan niin hän ajaa "alinopeutta". Se numero mikä siinä nopeusrajoitus kyltissä tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta. 

Turvavälit ei kiinnosta ketään vaan roikutaan toisen takapuskurissa kiinni. Tätä en ymmärrä koska eikö se ole vaarallista ja stressaavaa ajaa jos pitää liian pienen turvavälin? 

Monet näprää luuria samalla kun ajavat autoa, osa jopa kuvailee maisemia. Kun ajat niin keskity ajamiseen. 

Vierailija
30/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiden kunnossapito on todella huonoa. Meillä ei edes aurata usein, eilen oli tiellä niin paljon lunta että oli vaikea ajaa ja vain kolmet urat. Nythän se on kivaa kun ne otat on jäätynyt ja kapea tie. Joo-o nopeus miminiin mutta kun ne vataset aiheuttaa noita kolareita.

Ajonopeus pitää suhteuttaa olosuhteisiin missä ajaa. Ne jotka aiheuttaa niitä vaaratilanteita ovat kaikki syyllisiä siihen että tuolla teillä tapahtuu kolareita. 

Vierailija
31/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin tänään jyväskylästä etelään. Ihmettelen sitä että miksi ihmiset ei osaa pitää turvaväliä edessä ajavaan autoon. Minulle opeteltiin autokoulussa että turvavälin pitää olla 80 nopeudessa vähintään katuvalojen välin verran, mieluiten enemmän talvella. 

Vierailija
32/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuskurissa roikutaan kelillä kuin kelillä. Eipä ihme, että tulee ruumiita.

Vierailija
33/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää itse ajaa huonolla kelillä, koska olen maltillinen, pidän turvavälit ja lasken ajonopeutta. Toki täysin peilijää tiellä ja päälle lumisade on sellainen yhdistelmä, että välltelen sitä. Mutta muuten ajan kyllä.

Ongelma on muut kuskit. Ihan käsittämättömiä nopeuksia, liian pienet turvavälit ja pahimmillaan vielä kännykkä korvalla mennään. Pelkään että joku tällainen paska ajaa keulaan kapealla tiellä. Niitä on ollut. Osa ei vaan tajua, osa tajuaa mutta yliarvioi kykynsä ja osa ei kai välitä mistään mitään. 

Vierailija
34/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotehaitta 

Vierailija
35/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kuskeista ei ihan oikeasti käsitä että kelillä on vaikutus auton ajamiseen. Ilmeisesti autojen kehittynyt tekniikka on saanut aikaan tämän käsityksen. Fysiikan lait eivät kuitenkaan tekniikalla kumoudu, eli jos tiellä on peilijää ja päällä vielä loskaa, on siinä mutkassa on ajettava toisin kuin kesällä. En sano että nämä mainitut onnettomuudet johtuu kuskeista, mutta jokaisen olisi hyvä tajuta realiteetit tällaisella kelillä.

Sain joskus työkaverilta kyydin Helsingistä Porvooseen. Oli todella huono keli, ajettiin vanhaa Porvoontietä. Miehensä auto oli, hieno ja uusi. Tämä nainen ajoi täysin kesänopeuksilla ja ohitteli ihmisiä. Lopulta sanoin että nyt sinun on pakko ajaa hiljempaa, koska kohta ollaan ojassa tai jonkun keulassa. Hän oli vilpittömästi hölmistynyt ja sanoi että tässä on luistonesto tms. Minä sanoin että se ei auta mitään jos melkein 90 asteen mutkassa on vauhtia 90 km/h, tie on liukas ja lunta tulee niin että ei eteensä näe. No hän minun vuokseni hiljensi vauhtia, mutta näin selvästi että hän ei edelleenkään tajunnut koko asiaa. Perille päästiin kuitenkin. En voi väittää olleeni yllättynyt kun tämä sama tyyppi ajoi vielä samana talvena metsään ihan kunnolla niin että airbagit oli lauenneet. Hänelle ei onneksi käynyt mitään. Jäin miettimään, että oliko hän oikeasti kuitenkin jotenkin yksinkertainen.

Vierailija
36/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIKÖS NE KUOLLEET ROKOTUKSIIN... tästäkin on öyhötetty huuhaaväen voimin eilen vai toissapäivänä tälläkin alustalle

Aiemmin oli jos kuolleet ovat sairastaneet koronan tietyn ajan sisällä niin kuolema kirjataan koronasta johtuvaksi. Vaikka kuolisi autokolarissa. En tiedä miten nykyään.

No ei todellakaan. Ei nyt eikä aiemmin. 

Vierailija
37/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltti on valttia varsinkin liikenteessä

Vierailija
38/38 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rip

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi