Taas joku kuoli ulosajossa. Huolestuttavan monta kuolemantapausta
Kommentit (38)
Minusta on mukava seurata kun talvi yllättää autoilijat. Varsinkin kun eivät pääse ylämäkeen.
EIKÖS NE KUOLLEET ROKOTUKSIIN... tästäkin on öyhötetty huuhaaväen voimin eilen vai toissapäivänä tälläkin alustalle
Osa kuskeista ei ihan oikeasti käsitä että kelillä on vaikutus auton ajamiseen. Ilmeisesti autojen kehittynyt tekniikka on saanut aikaan tämän käsityksen. Fysiikan lait eivät kuitenkaan tekniikalla kumoudu, eli jos tiellä on peilijää ja päällä vielä loskaa, on siinä mutkassa on ajettava toisin kuin kesällä. En sano että nämä mainitut onnettomuudet johtuu kuskeista, mutta jokaisen olisi hyvä tajuta realiteetit tällaisella kelillä.
Kyllä nyt on autoilu kiellettävä ja täytyy nostaa veroja ja sähkön hintaa.
Mulla on työmatkaa noin 60 km päivässä, Länsi-Suomessa, maaseudulta kaupunkiin ja väitän että viimeisen viiden vuoden aikana teiden ylläpito on huonontunut vuosi vuodelta. Tuntuu nykyään että henkensä kaupalla saa ajella päivittäin loka-huhtikuun välisen ajan.
Puut kaadettava 100 metrin säteellä kaikilta teiden vierustoilta. On kestämätöntä että ihmiset kuolevat turhaan puihin törmätessään.
Vierailija kirjoitti:
Puut kaadettava 100 metrin säteellä kaikilta teiden vierustoilta. On kestämätöntä että ihmiset kuolevat turhaan puihin törmätessään.
Mitä tehdään lampputolpille?
Huonot talvirenkaat. Tämän huomasin kauppareissulla. Pitoa on jos on kunnon renkaat. Edessä oleva peruutti meitä päin kun sen edessä oleva lipsui pienessä ylämäessä. Oltiin kaikki menossa Prismaan.
Vierailija kirjoitti:
Osa kuskeista ei ihan oikeasti käsitä että kelillä on vaikutus auton ajamiseen. Ilmeisesti autojen kehittynyt tekniikka on saanut aikaan tämän käsityksen. Fysiikan lait eivät kuitenkaan tekniikalla kumoudu, eli jos tiellä on peilijää ja päällä vielä loskaa, on siinä mutkassa on ajettava toisin kuin kesällä. En sano että nämä mainitut onnettomuudet johtuu kuskeista, mutta jokaisen olisi hyvä tajuta realiteetit tällaisella kelillä.
Lähes jokainen onnettomuus johtuu liiallisesta tilannenopeudesta. Eli näin ollen kuskin syy lähestulkoon aina. Ei ehkä oman auton kuskista, mutta vastapuolen kuskista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työmatkaa noin 60 km päivässä, Länsi-Suomessa, maaseudulta kaupunkiin ja väitän että viimeisen viiden vuoden aikana teiden ylläpito on huonontunut vuosi vuodelta. Tuntuu nykyään että henkensä kaupalla saa ajella päivittäin loka-huhtikuun välisen ajan.
Silloin vähennetään tilannenopeutta. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kuskeista ei ihan oikeasti käsitä että kelillä on vaikutus auton ajamiseen. Ilmeisesti autojen kehittynyt tekniikka on saanut aikaan tämän käsityksen. Fysiikan lait eivät kuitenkaan tekniikalla kumoudu, eli jos tiellä on peilijää ja päällä vielä loskaa, on siinä mutkassa on ajettava toisin kuin kesällä. En sano että nämä mainitut onnettomuudet johtuu kuskeista, mutta jokaisen olisi hyvä tajuta realiteetit tällaisella kelillä.
Lähes jokainen onnettomuus johtuu liiallisesta tilannenopeudesta. Eli näin ollen kuskin syy lähestulkoon aina. Ei ehkä oman auton kuskista, mutta vastapuolen kuskista.
Oikea tilannenopeus ja kunnolliset turvavälit. Onnettomuudet putoaisivat murto-osaan.
Vierailija kirjoitti:
EIKÖS NE KUOLLEET ROKOTUKSIIN... tästäkin on öyhötetty huuhaaväen voimin eilen vai toissapäivänä tälläkin alustalle
Aiemmin oli jos kuolleet ovat sairastaneet koronan tietyn ajan sisällä niin kuolema kirjataan koronasta johtuvaksi. Vaikka kuolisi autokolarissa. En tiedä miten nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puut kaadettava 100 metrin säteellä kaikilta teiden vierustoilta. On kestämätöntä että ihmiset kuolevat turhaan puihin törmätessään.
Mitä tehdään lampputolpille?
Työttömät riviin pitämään valoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIKÖS NE KUOLLEET ROKOTUKSIIN... tästäkin on öyhötetty huuhaaväen voimin eilen vai toissapäivänä tälläkin alustalle
Aiemmin oli jos kuolleet ovat sairastaneet koronan tietyn ajan sisällä niin kuolema kirjataan koronasta johtuvaksi. Vaikka kuolisi autokolarissa. En tiedä miten nykyään.
Näin tehtiin siksi, että saatiin nopeaa tilastotietoa taudin vakavuudesta. Kuolinsyihin perustuvat kunnolliset tilastot tehdään vasta seuraavana vuonna eli auttamatta liian myöhään tilannekuvan muodostamisen kannalta. Samasta syystä tuohon tilastoon pääsi vain jos ehti kuolla koronaan 30 päivän sisällä. Osa kuitenkin sinnitteli tätä pidempään, jotkut nuoremmat jopa monta kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työmatkaa noin 60 km päivässä, Länsi-Suomessa, maaseudulta kaupunkiin ja väitän että viimeisen viiden vuoden aikana teiden ylläpito on huonontunut vuosi vuodelta. Tuntuu nykyään että henkensä kaupalla saa ajella päivittäin loka-huhtikuun välisen ajan.
Silloin vähennetään tilannenopeutta. Yksinkertaista.
Olen eri mutta ikävä kyllä vain omaan nopeuteensa voi itse vaikuttaa. Jos esimerkiksi vastaantuleva kurvaa päin kahta sataa niin siinä ei ole paljoa tehtävissä vaikka ajaisi itse kävelyvauhtia.
Talvi yllätti maalaiset.