Oletko sinä ilkeämpi nettipalstoilla kuin oikeassa elämässä?
Pidätkö tosielämässä suusi vain supussa vai oletko oikeasti kiltimpi?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei, tämä menee aikalailla tasoihin. Olen yhtä avoin ja särmikäs kaikkialla. Ilmaisen itseäni suoraan ja lyhyesti. Mikäli vastapuoli ei pidä sanomisistani, niin se on voi, voi...
Tämä.
Aika tasaisesti ilmaisen itseäni. En kestä minkäänlaista vääryyttä. Se näkyy irl ja täällä.
IRL olen miljoona kertaa ilkeämpi. Jos tietäisit, pitäisit minua ihmissaatanaa pahempana.
En ylipäätään keskustele muualla kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen, koska omassa elämässäni, irl, ei ole näin sekopäitä ihmisiä kuin täällä. Jos olisi kavereina, poistaisin heti ilman mitään kommentointeja.
Sitähän ei voi koskaan tietää, miten se irl kaveri käyttäytyy netissä. Itsekin myönnät olevasi ilkeämpi netissä kuin irl.
Vierailija kirjoitti:
IRL olen miljoona kertaa ilkeämpi. Jos tietäisit, pitäisit minua ihmissaatanaa pahempana.
😴
Vierailija kirjoitti:
Olen läsnä kanssakäymisessä kyllä paljon suopeampi. Netissä on helppo purkaa ilman suodatinta mitä ajattelee, negatiivisten tunnereaktioiden vallassa. Sitten voi poistua paikalta kun siltä tuntuu. Tosielämässä vältän konflikteja, eli en sano suoraan mitä ajattelen. Halveksun esim. laiskoja ja tyhmiä ihmisiä, lusmuja ja uusavuttomia suorastaan inhoan.
Missä inho tulee ilmi?
saan tosi paljon alanuolta täällä. Oikeassa elämässä pidän onneksi suuni kiinni.
Kaikilla nyt ei vaan ole tarvetta ilkeilyyn
Ei omassa elämässään ,eikä sen enempää netissä anonyyminä ,joillekn aivan tuntemattomille ihmisille.
Ilkeilyllä ei, missään tapauksessa, voi kuitenkaan saavuttaa mitään positiivista.
Kuka edes jaksaa vastata/reagoida palstalla kiukuttelevien ihmisten typeriin kommentteihin? Internetin ensimmäinen sääntö: Älä ruoki trolleja
Itselläni on ainakin parempaa tekemistä kuin tapella jonkun huonosti voivan syrjäytyneen poloisen kanssa.
Olen ystävällinen ja asiallinen molemmissa, pyrin olemaan kärsivällinen ja katsomaan asioita myös sen toisen näkökulmasta. En halua haukkua ketään. Mieluusti poistun vihamielisestä tai alistamaan pyrkivästä seurasta.
En ole ilkeä livenä, puhumattakaan netissä. Haluan keskustella asiallisesti. Mietin oikeastaan tarkemmin mitä kirjoitan nettiin kaikkien nähtäville.
Suomessa on paljon katkeria ja kateellisia ihmisiä. Yhdysvalloissa osataan paremmin tukea ja kannustaa muita. Miksiköhän on näin?
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tän palstan aivan järkyttävän epäkohteliaat, kaikkitietävät, inhottavat tyypit purkaa tänne vain pahaa oloaan ja ovat mukavia ihmisiä oikeassa elämässään.
Kyseessä ei ehkä ole pelkkä toivon asia, sillä on nähdäkseni melko selvää, että netissä anonyymistä käyttäydytään huonommin kuin livenä. Esimerkiksi tämä klassikkopätkä pohjautuu nettikäytöksen omituisuuteen tosielämässä:
Tuollaisen filminpätkän julkisesta esittämisestä ja levittämisestä olisi 1970-luvulla saanut taatusti rikosoikeudessa tuomion.
Nuo kaikki tuolle päähenkilöä filmissä esittäneelle tytölle jotain sanoneethan olivat joko mielisairaita tai rikollisia.
Mikä tuon videon tarkoitus sitäpaitsi oli ?
Oliko tarkoitus tehdä jonkinlanen 'ei näin !-tyylinen opetusfilmi?
Uskoisin että valtaosa ihmisistä kyllä tajuaa etteivät nuo siinä esitetyt repliikit olleet missään edes sosiaalikelpoisia eikä hyväksyttäviÄ KENELLEKÄÄN esitettäviksi.
Se mille asialle (siis minkä puolesta tai mitä vastaan ) sillä haettiin noin äärimmäisen provosoidusti julkista huomiota jäi siis siitä ainakin minulle epäselväksi..
Oliko kenties tarkoitus opettaa ja valistaa suurelle yleisölle tyylin:" Älä käyttäydy kuten mielisairas "....
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen. En tykkää loukata vaikka se olis helppoa, ihminen se on silti toisessa päässä jolle puhutaan.
Ei valitettavasti aina ole. Sika olisi sopivampi nimike, ellei se loukkaisi sikaa, joka sentään on älykäs ja joviaali eläin. Asenneviallinen saa asenneviallisen kohtelun.
Olen täällä vähän suorasanaisempi poliittisista mielipiteistäni - en mitenkään ehdoton mutta siis vastaan sitä ohjelmallista äärioäöikeistötuputusta mitä täällä näkee
En kuitenkaan sano ihmisille ikäviånqsioiyq. Olen aika kiva sekä irl että vauviksella.
Muistan joskus netin alkuaikoina loukanneen jotakuta ihan vitsillä. Se tuntui tosi ikävältä ja pyytelin anteeksi jälkeenpäin. Sen koommin en ole halunnut loukata ketään. Yritän olla kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen. En tykkää loukata vaikka se olis helppoa, ihminen se on silti toisessa päässä jolle puhutaan.
Ei valitettavasti aina ole. Sika olisi sopivampi nimike, ellei se loukkaisi sikaa, joka sentään on älykäs ja joviaali eläin. Asenneviallinen saa asenneviallisen kohtelun.
Saa toki antaa takaisin muka väärästä asenteesta mutta oma rajani menee ainakin siinä että ei saa antaa takaisin törkeillä rikoksilla eli FairPlay pitää olla. Silloinhan ei ole kyse siitä että asennevisllinen saisi asenneviallisen kohtelun.
Sitäpaitsi eikö teitä vähän ihmetyttäisi jos kuulisitte, että jollekin on päätetty vähän antaa opetusta joistain sanomisista tai muista mutta selviää myöhemmin, että tämä henkilö on ollut rikosten ja vainon kohde jo lapsena. Tuskin mielipiteistä kyse silloin.Olisiko alusta alkaen tarinaa johdateltu johonkin suuntaan ja tartuttu kaikkeen, mistä voitaisiin paheksua jotta ei paljastuisi ne oikeat syyt. On random tyypit, joiden ympärille kyhätty tarina.
Esim. miten voi olla paheksuntaa henkilöiden ympärillä jotka eivät tunne paljon ketään, eivätkä ole somessa puhumassa kiistanalaisia juttuja.
Kannatraa tutkia ja mennä vuosia taaksepäin. Paljon muusta kyse kun tyypeistä keiden kimpussa ollaan.
Olen, ainakin tällä palstalla. Saatan vastata ärsyttävään kommenttiin mahdollisimman ilkeästi. Joskus olen havahtunut siihen, etten tiedä kommentin kirjoittajasta oikeastaan mitään. Itse asiassa saatan siinä ilkeillä äidilleni. Tämä ajatus on joskus pysäyttänyt minut. Nykyään yritän useammin sulkea palstan silloin kun alkaa oikeasti ärsyttää.
Sinä sen inhon tunnet, ei kukaan muu.