Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oltermanni on nykyään pahaa! Mitä juustoa teidän leivänpäällä käytetään.

Vierailija
22.11.2024 |

Nyt ostin S-ryhmän kotimaista kermajuustoa, halvempaa ja paljon parempaa. 

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ålandsmejeriet port salut

Vierailija
82/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdellaan. Eli ei peräkkäin samaa juusto. Kun edellinen loppuu, niin ostetaan jotain toista. Kermajuustoa, edamia, emmentalia, kypsytettyä goudaa, tilsitteriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan leivälle sulatejuustoa, esim Koskenlaskijaa, ei tarvii sitten voita tai Floraa tai muuta laittaa. Herkuttelua varten syön homejuustoja tai esim leipäjuustoa

Leipäjuustohan on täysin mautonta pahvia.

Ei leipää eikä juustoa.

LIsåksi narisee jampaissa niinkuin kumia pureskelisi.

Vierailija
84/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan leivälle sulatejuustoa, esim Koskenlaskijaa, ei tarvii sitten voita tai Floraa tai muuta laittaa. Herkuttelua varten syön homejuustoja tai esim leipäjuustoa

Leipäjuustohan on täysin mautonta pahvia.

Ei leipää eikä juustoa.

LIsåksi narisee jampaissa niinkuin kumia pureskelisi.

Laitapa kahvikupin pohjalle ja päälle kuumaa kahvia. Eipä narise enää.

Vierailija
85/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Port Salut juustoa

Oltermannin Port Salut -siivut ovat hyviä. Paremmin nuo siivut mulla kestää kuin pala, palasta on turhan helppo leikata kimpale noin ohimennen ja kas, taas se juusto loppui. Siivuina pysyy holtti päässä eikä ota kerralla liian monta siivua:)

Mä pidän Ahvenanmaan juuston Port Salutista, sitä myydään Lidlissäkin. On kyllä usein loppu. 

Vierailija
86/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö Valion juustoja, koska ovat mauttomia. Minulle kelpaavat ruotsalaiset juustot parhaiten.

Vierailija
87/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hakusessa juusto.

Kipparista, tai pirkan leppäsavu ja emmentaaleista tykkään, mutta en mä niitäkään halua joka leivällä syödä.

Nyt ostin vaan mustaa koskenlaskijaa niinä pakettijuttuina, kuten aamupala.

Mä oon kyllä leipiinkin kyllästynyt, kun mitään hyvää ei tunnu löytyvän. Artesaanileivät ei kummosia ole, mutta hintaa törkeesti.

Enkä jaksas aina leipoakaan, kun ranteet vaivaa.

Pahottelut valivalista, mutta aamupala-arvonnat menossa ja vaan ällöttää vaihtoehdot.

Hups !!! nyt menin vähän yli ymmärryksen, onko kaikki yllä olevat saman henkilön kirjoittamia?  Mulla ei oikein tämä lainaus toimi fiksusti, jää liian tiiviisti kiinni edelliseen mielipiteeseen.   

Vierailija
88/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin sitä tuottajaa sitten riistetään niillä kaupan omilla melkeillä. Orjuutusmerkkejä ne kaupan ns:omat on.

Taidat olla oikeilla jäljillä.  Mulle on käynyt myös niin, että tuottaja näyttäisi alkaneen antaa takaisin.  Sanoin kotona, että ostan niin kauan Pirkan jauhelihaa 600g kun se tuoksuu ja maistuu hyvältä.  Sitten tuli stoppi vastaan, ostin rasian joka "tuoksui" pannulle laittaessani märälle villasukalle.  Nyt on usein ollut Pirkan parhaat kananmunissa 1 tai 2 ilmamunaa, tai jopa saman verran säröillä, vaikkei ole vuotanut.  Olen tiukka kuluttajana, taakse jätettyihin luottamus ei palaa. 

Vierailija
89/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamon savujuustoa! Oma suosikkini.

Vierailija
90/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Castellon gouda on hyvää. Napakkaa ja maistuvaa.

Vierailija
91/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Polar-juuston maku on jotenkin huonontunut. 

Vierailija
92/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin-juusto oli hyvää Oltermannia. Siis se mitä jäi Valiolle käsiin kun 2014 alkoi eka erä Venäjän pakotteissa eikä maitotuotteita saanut viedä Venäjälle. Siinä oli reilusti rasvaa. Valio sais tehdä sitä edelleen.

Vierailija
93/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjuustoa kannattaa hieman lämmittää. Maku paranee eikä narsku hampaissa.

Vierailija
94/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustovinkki riisipiirakan päälle: Fontal. Sopii ihan älyttömän hyvin! Luin täältä joskus. 

Vierailija
95/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltermanni on Bulkkia kuten makkaroissa lauantaimakkara. En ymmärrä miten sitä voi joku syödä maun vuoksi.

Vierailija
96/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltermanni on lapsiperheiden juusto. Aikuisia käy ihan sääliksi kun joutuvat moista talousjuustoa syömään. kannattaa kokeilla muutakin. Kotimaisista Valion keisarinna on ihan maistuva arki-gouda. Ruotsalainen Allerum Rike on toinen kypsytetty arkijuusto.

Vierailija
97/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus Oltermanni on aika turha ja mauton, mutta me tykätään Oltermannin Monterey Jack juustosta.

Vierailija
98/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tästä juustosta, paljon maukkaampaa kuin mikään valion juustot.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/ahvenanmaan-kartanojuusto-650g-6407…

Vierailija
99/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ålandsmejeriet port salut

Jep, mielestäni paras juusto mitä nyt olen maistanut!

Juustossa on makua sopii leivänpäälle ja muutenkin naposteluun.

Muuten ihmetellyt miksi suomessa juustot on melko mauttomia ja kumisia. Maukkaampiakin olisi tarjolla.

Kyllä juuston tulee olla rasvaista, kevytjuustoja en ymmärrä.

Vierailija
100/108 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reikäjuustosta laitan reiän leivälle, kustannussyistä.

NO? Ikävä, että sulla on tiukkaa, työtönkö? Kenen leivälle sen muun osan laitat; toivottavasti kasvuiässä olevalle lapsellesi.  Kunnon reikäjuustonviipale (juustomestain tahkojuuston) on kaunis voileivän päällä ja maistuu tietenkin, miten sen sanoisin, parhaalta ehkä ikinä maistamistasi :)