Oltermanni on nykyään pahaa! Mitä juustoa teidän leivänpäällä käytetään.
Nyt ostin S-ryhmän kotimaista kermajuustoa, halvempaa ja paljon parempaa.
Kommentit (108)
Meidänleivänpäällä käytetään mitäjuustoamilloinkin. Nyt löytyy jääkaapista PirkanGoudaa.
Keisarinna on älyttömän hyvää, mutta kallista. Syön juustoja niin harvoin, että silloin ostan juuri sitä, menee lähes paketti kerralla, kun pilkon vielä kuutioiksi ja herkuttelen..
Vierailija kirjoitti:
Valion tuotteet yleensäkin on kovasti ylihinnoiteltuja.
Täysin samaa evästä saa puolta halvemmalla, kun ostaa kaupan merkkejä.
Ja niin sitä tuottajaa sitten riistetään niillä kaupan omilla melkeillä. Orjuutusmerkkejä ne kaupan ns:omat on.
Ja niin sitä tuottajaa sitten riistetään niillä kaupan omilla melkeillä. Orjuutusmerkkejä ne kaupan ns:omat on.
Maasdam, Kuusamon meijerin kaikki juustot 😋
Mulla on hakusessa juusto.
Kipparista, tai pirkan leppäsavu ja emmentaaleista tykkään, mutta en mä niitäkään halua joka leivällä syödä.
Nyt ostin vaan mustaa koskenlaskijaa niinä pakettijuttuina, kuten aamupala.
Mä oon kyllä leipiinkin kyllästynyt, kun mitään hyvää ei tunnu löytyvän. Artesaanileivät ei kummosia ole, mutta hintaa törkeesti.
Enkä jaksas aina leipoakaan, kun ranteet vaivaa.
Pahottelut valivalista, mutta aamupala-arvonnat menossa ja vaan ällöttää vaihtoehdot.
Polaria
cittarista käyn euron päiviltä aina hakemassa varastoon, niin että riittää seuraaville euron päiville.
Valio Oltermanni Port Salut juusto
Vierailija kirjoitti:
Valion Kippari on hyvää, mutta menee hetkessä ja on kallista kilohinnaltaan. Ostin kerran Valion Keisarinna siivuja, joka sekin on todella hyvää, mutta vielä kalliimpaa. Juustotkin pitäisi kyllä jättää kauppaan niiden epäterveellisyyden takia. Jotain terveellistä tilalle.
Sama hinta kuin Oltermannissa perusmarketeissa. Mistä ihmeen pikkukioskista sinä ostat juustosi?
Ostan nykyään pääsääntöisesti Lidlistä juustot. Keskivahvat juustot, kuten Tilsiter ja Maasdamer ovat mielestäni hyviä leivän päälle. Voimakkaammista juustoista pidän Raclettesta. Käytän usein myös emmentaljuustoa.
Tältäkin palstalta lukee heti suoraan, miksi suomalainen juustontuotanto on alamaissa. Hyvin harva ostaa niitä kalliimpia juustoja leivänpäälle. Ostetaan S-ryhmän kotimaista riistojuustoa, virolaisia, saksalaisia yms. halpisjuustoja. Varmaan kiinalaistakin ostaisitte, jos halvalla saisi. Mitäs luulette, miksi se Oltermanni on sellaista? Koska kuluttaja ei halua maksaa mitään mistään, niin ne juustot lykätään markkinoille, että voidaan kilpailla hinnassa. Ja omat suosikkini leivänpäällisinä ovat Turunmaa, Port Salut, mustaleimaemmental ja Luostari.
Vierailija kirjoitti:
Kippari juusto on parasta minun mielestä
Se oli alunperin vielä parempaa, neliskanttiset siivut ja paperipalat siivujen välissä. Taisi joskus ysärillä muuttua nykymuotoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei syödä leipää. Ja ei tätä kysytty, mutta helpottaa kummasti juustovalinnassa ;)
Minä syön juustot pääasiassa juustoina, eli en laita niitä leivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä oonkin ihmetellyt😄 Cittarin tarjouksesta ostin Oltermanni enkä meinaa saada syötyä, kun on pahaa. Joku siinä maussa on muuttunut.
Olterman 17% in hyvä perusjuusto aamiaispöytään ja iltateelle
Olterman ei olekaan mikään pitkään kypysytetty herkkujuusto, vaan jokapäiväiseen käyttöön valmistettu arkinen juusto.
Juusto pitää osata myös säilyttää oikein. Ei kai kylmä, just jääkaapista otettu juusto miltään maistukaan, kun siitä ohuet siivut viiltää juustohöylällä.
Senkin pitää hiukan lämmetä, tekeytya huoneenlömmössä, että joltain maistuu.
Ei ole hyvä perusjuusto, se on liian suolaista. Kevytjuustoissa kun on vähennetty rasvan määrää, niihin pitää laittaa jotakin muuta makua korvaamaan. Tuossa se on suola, todennäköisesti ilman suolalisäystä se olisi syömäkelvottoman makuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaneuvosta.
Ei sovi perhekäyttöön, liian kallista.Monissa perheissä juustonkulutus on suurta voileipien päällä, aamuin, illoin. Sekä lämpimissä voileivissä. Ja raasteena uuniruokiin.
Salaneuvossiivutkin ovat saman hintaisia kuin Oltermannisiivut, eli mitä sinä sönkötät?
Vierailija kirjoitti:
Polaria
cittarista käyn euron päiviltä aina hakemassa varastoon, niin että riittää seuraaville euron päiville.
OIkeestiko sitä eurolla siellä myydään?
Vierailija kirjoitti:
Port Salut juustoa
Oltermannin Port Salut -siivut ovat hyviä. Paremmin nuo siivut mulla kestää kuin pala, palasta on turhan helppo leikata kimpale noin ohimennen ja kas, taas se juusto loppui. Siivuina pysyy holtti päässä eikä ota kerralla liian monta siivua:)
Sissijuustoa!