Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko talvihautajaisissa vaihtaneet talvisaappaat kevyempiin kenkiin muistotilaisuudessa?

Vierailija
22.11.2024 |

Miten on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei ole?

Vierailija
2/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on erikseen kengät sisälle ja ulos. Siis myös siunaustilaisuudessa olen sisäkengillä ja vaihdan kengät samalla, kun puen takin päälle arkunlaskua varten (jos sellainen on) tai sinne muistotilaisuuteen siirtymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei en varpaat kerkeä jäätyä sinä aikana kun arkku lasketaan maahan, joten en millään talvimonoilla ole ollut..

Vierailija
4/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Vaikka joskus on ollut oikein ruokaakin muistotilaisuudessa.

Vierailija
5/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Haudalla on aina kylmä, siellä on oltava Kontiot tai muut tosi lämpimät, sitten vaihdan pikkukengät muistotilaisuuteen. Kirkossa olen niillä lämpöisillä.

Vierailija
6/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nahkasaappaat, ei tarvitse vaihtaa.

Vierailija
7/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, missä muistotilaisuus pidetään ja kuinka kauan se kestää. Edelliset hautajaiset oli vanhassa hirsitalossa, jossa lattian lämpötila oli alhainen. Talvisaappaat jäivät jalkaan. Viimeisimmät hyvin lämmitetyssä ja tasalattiaisessa tilassa ja sisälsi ruokailun, joten sisäkengät vaihtuivat jalkaan. 

Vierailija
8/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hautajaiskengät (harvoin tarvitsee mustia) olivat niin vanhat, että se EU:n sääntö iski, eli pohjat  hajosivat murusiksi. Onneksi tarkastin ennen hautajaisia, ettei tarvitse lenkkareisassa tai kumppareissa lähteä.

Vierailija
9/9 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen vaihtanut sisäkengät, mutta joskus menen samoilla korkeakorkoisilla mokkasaappailla sekä haudalle että muistotilaisuuteen. Tilanteen ja sään mukaan. Vesi- tai räntäsateeseen laittaisin varmaan vähän paremmin säähän sopivat ulkokengät eli vettä pitävät siistit saappat ja sitten vaihtaisin sisälle pikkukengät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän