Pystyykö ulkomailla asuvalle lähettämään joululahjan
virtuaalisena? Eli jonkun lahjakortin s-postitse. Onkohan olemassa jotain yrityksiä, jotka globaaleja eli voin Suomesta ostaa lahjakortin netissä vaikka USA:ssa asuvalle, jonka sitten voi lähettää linkkinä s-postiin?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Voit esim. ostaa sen jostain USA:n lahjakortteja myyvästä palvelusta, useimmissa niissä ei ole rajoituksia etteikö voisi ostaa maan ulkopuolelta käsin.
Onko jotain esimerkkejä ja voiko arvon määritellä itse?
Arvon voi määritellä itse, mä olen käyttänyt Prezzee ja GoGift palveluita, kun olen laittanut ihan fyysisiin kauppoihinkin käyviä lahjakortteja siskolleni, joka asuu USAssa. Cardly ja Giftcards.com myös, mutta näistä ei itselläni käytännön kokemusta.
Osaatko neuvoa miten pääsee katsomaan USA:n valikoimaa GoGiftillä? Löysin vain business-puolen, mutta kai voi yksittäinen ihminenkin lähettää lahjakortin? Ja eihän GoGift ota mitään ylimääräistä, kun lähettävät koodin s-postitse henkilö
Näköjään ne on siirtäneet yksityishenkilöille myynnin maakohtaisille sivustoille, ja Suomen sivusto ei näytä myyvän ollenkaan tuota Global Gift Cardia, joka toimisi myös USA:ssa. Itse tilasin aikoinaan https://www.global.gogift.com/the-global-gift-card mutta tosiaan siellä näyttää nykyään olevan että vaatii yritystilin perustamisen että voi tilata. Ja Suomen sivusto ei tarjoa muuta kuin Suomen kauppoihin käyviä lahjakortteja. Tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meneekö mitään lisämaksua vai onko maksettava vain lahjakortin arvo? Ja miten tapahtuu lahjakortin toimitus?"
Prezzeestä ei mene lisämaksuja. Kun tilaa sen, saa valita lähetetäänkö heti vai ajastetusti (jos ottaa ajastetun, voi kalenterista valita päivän jona toimitetaan), ja toimitusvaihtoehtoina on sähköpostitse tai tekstiviestinä puhelimeen.
Joku kahvila olisi kiva, jos voisi sellaiseen käyttää, mutta ei varmaan pysty suodattamaan vaihtoehtoja siten, että näyttää Texasissa sijaitsevat kahvilat ja ravintolat?
Ei taida. Sieltä sivuilta näkee lähinnä, että millä ketjuilla on sopimus Prezzeen kanssa. Mutta tosiaan tuossahan ei lahjan antaja päätä sitä mihin saaja lopulta korttinsa käyttää. Saaja saa vaikka 100 dollarin Prezzee lahjakortin, jonka voi sitten vaihtaa mieleisiinsä muihin palveluihin, vaikka Starbucksin tai jos mieluummin käyttää vaikka Ikeaan niin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Voit esim. ostaa sen jostain USA:n lahjakortteja myyvästä palvelusta, useimmissa niissä ei ole rajoituksia etteikö voisi ostaa maan ulkopuolelta käsin.
Arvon voi määritellä itse, mä olen käyttänyt Prezzee ja GoGift palveluita, kun olen laittanut ihan fyysisiin kauppoihinkin käyviä lahjakortteja siskolleni, joka asuu USAssa. Cardly ja Giftcards.com myös, mutta näistä ei itselläni käytännön kokemusta.
Onkohan niin, että Prezzee rajoittaa, että voi tilata vain Kanadan, Englannin ja USA:n kansalaiset, koska puhelinnumero-kohta pakollinen eikä näy Suomen suuntanumeroa?
Eli voiko edes Prezzeetä käyttää Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niin, että Prezzee rajoittaa, että voi tilata vain Kanadan, Englannin ja USA:n kansalaiset, koska puhelinnumero-kohta pakollinen eikä näy Suomen suuntanumeroa?
Eli jos tilaan lahjakortin USA:han, voin tehdä sen vain USA:sta, Englannista, Uudesta Seelannista, Australiasta ja Irlannista? Miksi maarajoitus?
Vierailija kirjoitti:
Voi, siihen voi laittaa minkä vaan puhelinnumeron. Mulla on vakkari (941) 538-6941 jonka sain joskus jostain MyUS palvelusta, jota voi käyttää jos tilaa tavaraa verkkokaupoista jotka ei toimita USA:n ulkopuolelle, ne antaa sieltä USA:laisen osoitteen ja puhelinnumeron jotta tilaus onnistuu. Saa käyttää vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jo
No voit sä sen tilata Suomestakin, sun täytyy vaan laittaa siihen puhelinnumero jostain noista maista. Niin mä ainakin olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jo
Muistaakseni jos valitset sieltä Prezzee sivuston ylävalikosta muun maan kuin Yhdysvallat, esim. UK, niin se ei edes kysy puhelinnumeroa. Eikä se vaikuta siihen että lahjakortti ostetaan kansainvälisenä / USA:han, vaan on vain ostajan paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, siihen voi laittaa minkä vaan puhelinnumeron. Mulla on vakkari (941) 538-6941 jonka sain joskus jostain MyUS palvelusta, jota voi käyttää jos tilaa tavaraa verkkokaupoista jotka ei toimita USA:n ulkopuolelle, ne antaa sieltä USA:laisen osoitteen ja puhelinnumeron jotta tilaus onnistuu. Saa käyttää vapaasti.
Pitänee siis olla yhteydessä asiakaspalveluun ja kysyä sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niin, että Prezzee rajoittaa, että voi tilata vain Kanadan, Englannin ja USA:n kansalaiset, koska puhelinnumero-kohta pakollinen eikä näy S
Eikö UK Prezzee tarkoita sitä, että voi käyttää vain Englannissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos todella haluat maksaa ne järkyttävät lisäkulut mitä sähköpostin lähettämisestä ulkomaille tulee. Linkin lähettäminen USAan maksoi minulla 1000 euroa, vaikka oli ihan normaali gmail osoite. Lasku tuli perintötoimiston kautta, ja oli kasvanut hurjasti korkoa.
Miten yhden linkin lähettämisestä tuli tuollainen lasku???
Näistä linkeistä menee tolkuton verotus USAan lähetettäessä ja kun rajan yli lähtee sähköä, se maksaa.
Kysy pankista, paljonko veloittavat tilisiirrosta USA:han. Raha on paras lahja, eikä vanhene.
Korjaan Arizonassa.