12v tytär saanut koulussa ukrainainalaisesta tytöstä kaverin, on vain yksi ongelma
Se tyttö puhuu venäjää. Perhe on kotoisin Donbassista, Donetskin alueelta. Vanhemmat ovat yllättävän Venäjä myönteisiä.
Antaisitko oman tyttäresi kaveerata tuollaisen kanssa?
Kommentit (65)
Lapset, jotka ystävystyvät kansalaisuuksiin katsomatta, kasvavat kansojen väliseen ystävyyteen.
Heissä on tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Koko tämä Suomessa majaileva 70000 henkilön ukrainalaislössi tulee palaamaan kuitenkin kotimaahansa kun sota loppuu.
Mmm. Tai sitten ei. Ainakaan ne venäläistaustaiset. Siihen on syynsä miksi ovat viihtyneet urkainassa, eikä venäjällä. Syövät rusinat kummastakin pullasta. Jokaisella ukrainassa asuvalla venäläisellä/venäläismielisellä on ollut aito mahdollisuus muuttaa asumaan äiti venäjälle. Mutta ei ole ollut kiinnostusta. Ei muuttaa, eikä opetella unkaria ja integroitua unkarilaiseen yhteiskuntaan.
Mitä?! Onko sillä muka jotain väliä onko venäläinen, ruotsalainen, suomalainen tai vaikka japanilainen. Ei voi itse päättää mihin maahan ja kulttuuriin syntyy. Kaikki ihmiset ovat arvokkaita riippumatta iästään, sukupuolestaan, ihonväristään, kansallisuudestaan, äidinkielestään tai vammaisuudestaan. Minä antaisin tytön kaveerata venäläisen tytön kanssa. Kommunikointi on heidän välinen asia, jos he pystyvät kommunikoimaan yhdessä, sehän on tosi hyvä asia. Se on hyvä tuntea eri maalaisia ihmisiä ja nähdä erilaisia kulttuureja. Eihän ole tytön vika, jos vanhemmat ovat venäjän puolella. Se on vanhempien oma ongelma, johon lasten tai ulkopuolisten henkilöiden ei pitäisi puuttua. Minä antaisin tyttöni ystävystyä venäläiseen tyttöön, jos hän niin haluaa.
Kaikki jotka eivät rehvastele ukrainalaisten puolesta aamusta iltaan vauvapalstalla, ovat venäjämielisiä.