Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain siivoojaksi töihin kun täällä väitettiin että sinne pääse kuka tahansa, muita hakijoita oli 593, arvaa sainko töitä?

Vierailija
21.11.2024 |

Töihin ei noin vain mennä!

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joka puolella aina vaan enemmän ulkomaalaisia kielitaidottomia siivoojia, kaupoissa,  sairaaloissa, kunnissa. Ja suomalainen työtön ei vaan pääse töihin."

Helsinki ainakin soveltaa työllistämisessä positiivista syrjintää. Ulkkikset menevät aina kantisten edelle, kun työpaikkoja täytetään.

Vierailija
22/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Hain montaa siivoojan paikkaa, en päässyt yhteenkään. Hain kokopäiväisiin töihin.

Tämä on erikoista. Joka puolella aina vaan enemmän ulkomaalaisia kielitaidottomia siivoojia, kaupoissa,  sairaaloissa, kunnissa. Ja suomalainen työtön ei vaan pääse töihin. 

Ja eräs ystäväni joka on tehnyt siivoustyötä vuosia. Viimeaikoina hän on ollut extrana, koska ulkomailta tuotetut tarvitsi vakityöpaikat lupien vuoksi. Ja samalla tahdilla hänellä on vähentynyt työt. Hän ei enää elä työtuntimäärällään. Ahkera ja kovakuntoinen siivooja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kuulkaa ihan itsestä kiinni. Laitoin noin kymmenen työhakemusta paikkoihin jotka kiinnosti edes vähän, niistä tuli kolme hylsyä, seitsemän haastattelua ja kolme työtarjousta joista nappasin kiinni siihen joka kiinnosti eniten, mulla ei ollut kokemusta alasta, en ollut ennen toiminut esimiehenä ja mun CV:ssä oli epäilyttävä 10 vuoden aika kun en ollut missään töissä, silti sinne vaan pääsin, heitin ihan röyhkeästi, että koska kyseessä on esimies duuni niin mun palkkatoive on jotain väliltä 4800-6000€ tarjous oli 4700€ joten varmaan luulivat jotenkin voittaneensa. Aiempi peruspalkka oli 2700, nyt 2000 euroa kovempi, duuni on helpointa mitä oon ikinä tehnyt, mitään koulutusta tähän ei oikeasti tarvita, mutta vaatimuksissa oli vastaava koulutus, hain vaikka sellaista ei ollut ja onnistuin vaan "myymään" itseni heille haastattelussa.

Vierailija
24/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä persuporvareiden opillisesti MENIN töihin siivoojaksi. Pois ajettiin. Olisi niiden katkerien " Suomen pelastajien" syytä tutustua realimaailman käytäntöihin ja jättää käniseminen vähemmälle.

Vierailija
25/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin työantaja kertoi hakijoiden määrää.

Kyseessä trolli.

Tottakai on.

Vierailija
26/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä saada sieltä missä on 593 hakijaa. Jos töitä haluaa, niin haetaan niitä paikkoja, joihin ei ole muita hakijoita. Ne paikat löytyvät helposti, kun hakee niitä paikkoja, joita kranttuilijat kutsuvat paskatöiksi. Me työssäkäyvät kutsumme niitä paikkoja työpaikoiksi, joihin pääsi töihin.

Vierailija
27/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joka puolella aina vaan enemmän ulkomaalaisia kielitaidottomia siivoojia, kaupoissa,  sairaaloissa, kunnissa. Ja suomalainen työtön ei vaan pääse töihin."

Helsinki ainakin soveltaa työllistämisessä positiivista syrjintää. Ulkkikset menevät aina kantisten edelle, kun työpaikkoja täytetään.

Ei ole positiivista syrjintää. Mutta ei ole mitään muutakaan syrjintää. 

Vierailija
28/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

!!TÖIHIN! 

HAE KOKO AJAN TÖITÄ

ÄLÄ TUHLAA AIKAA TÄÄLLÄ!!

NII STANA, EI KUSI TAI RUOKATAUKOJA JA TURHA ERES NUKKUA VÄLILLÄ.

Vierailija
29/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on kuulkaa ihan itsestä kiinni. Laitoin noin kymmenen työhakemusta paikkoihin jotka kiinnosti edes vähän, niistä tuli kolme hylsyä, seitsemän haastattelua ja kolme työtarjousta joista nappasin kiinni siihen joka kiinnosti eniten, mulla ei ollut kokemusta alasta, en ollut ennen toiminut esimiehenä ja mun CV:ssä oli epäilyttävä 10 vuoden aika kun en ollut missään töissä, silti sinne vaan pääsin, heitin ihan röyhkeästi, että koska kyseessä on esimies duuni niin mun palkkatoive on jotain väliltä 4800-6000€ tarjous oli 4700€ joten varmaan luulivat jotenkin voittaneensa. Aiempi peruspalkka oli 2700, nyt 2000 euroa kovempi, duuni on helpointa mitä oon ikinä tehnyt, mitään koulutusta tähän ei oikeasti tarvita, mutta vaatimuksissa oli vastaava koulutus, hain vaikka sellaista ei ollut ja onnistuin vaan "myymään" itseni heille haastattelussa.

Kaikki ei osaa sitä. Ja sinulla on kyllä käynyt myös tuuri. Verbaalisesti lahjakkaat pärjää paremmin. 

Vierailija
30/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

!!TÖIHIN! 

HAE KOKO AJAN TÖITÄ

ÄLÄ TUHLAA AIKAA TÄÄLLÄ!!

NII STANA, EI KUSI TAI RUOKATAUKOJA JA TURHA ERES NUKKUA VÄLILLÄ.

HOMMIIN!! YOU BETTER WORK BITCH !!

Vierailija
31/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyselly ja hakenu mm. oman alan töitä. Ei vaan tällä hetkellä ole töitä. Sanovat että ottavat yhteyttä, kunhan alkaa tilanne piristyä, kuulemna haluavat mun sinne hakemukseni perusteella. 

Vierailija
32/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siivouskaan sovi kaikille taipumusten suhteen. Kokeiltu on opiskeluaikojen yhteydessä.

t. paska siivooja

Vierailija
33/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen päääsi viimeisenä oljenkortena pesuloihin. Ei enää. Ne paikat on virolaisilla. 

Vierailija
34/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN!

Tulen huomenna, paljonko palkka? Osoite?-eri

n.8000e/kk + edut. Arkadianmäki. Koulutusta ei tarvita.

Vierailija
35/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että bussit on täynnä valkoisia bussikuskeja. Siitä näkee, että työpuöaa. Nyt se duuni kelpaa valkoisillekkin. 

Vierailija
36/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siivouskaan sovi kaikille taipumusten suhteen. Kokeiltu on opiskeluaikojen yhteydessä.

t. paska siivooja

Mäki olin ihan paska. Mut vielä paskempi olin kassalla. Onneks omalla alalla oon hyvä, mut sillä ei nyt ole hommia, eli tällä hetkellä työttömänä. 

Vierailija
37/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei haeta, eikä CV:tä tarvita.

Töihin mennään

-Riikka

Vierailija
38/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyselly ja hakenu mm. oman alan töitä. Ei vaan tällä hetkellä ole töitä. Sanovat että ottavat yhteyttä, kunhan alkaa tilanne piristyä, kuulemna haluavat mun sinne hakemukseni perusteella. 

Jos haluaisivat, niin ne olis palkanneet sut.

Vierailija
39/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanko et työtä saanut. Se ei ole siivoja vaan siistijä. On alentavaa käyttää vanhahtavaa ja leimaavaa työnimikettä.

Vierailija
40/79 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut kahdesta syystä:

1. Olet suomen kielinne 

2. Olet liian kauan asunut Suomessa 

3. Käypä katsomassa ison kaupungin ostareilla ja kirjastoissa, kenelle ne työt jaetaan ja siitä voit ottaa esimerkkiä, 

esim. 

4. Muuta naamas väri ja äidinkieli