Tyttö aikoo jättää 18-vuotiaana ammatiikoulun kesken ja vaatii meitä takaamaan pankkilainan, jotta saisi alkaa matkavloggaajaksi
Aikoo elättää itsensä tällä ja kuulemma tarvitsisi tätä varten alkupääoman. Kuulostaako ajatus järkevältä teistä?
Kommentit (74)
Ihan itse pitää taata omat lainansa
Itse asuin 18 vuotiaana Punavuoressa omistusasunnossa.
Oli vaimo ja pari lasta.
Hyväpalkkainen työ ja rutosti rahaa pankkitileillä.
Sellainen on hyväosaisen osa.
Nyt 39 vuotiaana jo 20 vuotta tienattua työeläkettä.
Vaimo on edelleen ja pääsee naimaan aina halutessaan.
t. Torbjörn
Jos osaa hommansa eli tarinat ja videot hyvin tehtyjä sekä osaa kertoa reissun kiinnostavasti niin varmasti voisi menestyä. MUTTA, niinkin raadollista osaa elämä olla eli hänen pitäisi olla myös kaunis ja hyvännäköinen sekä seksikäs. Sellaiset videot myy. Onko hän tarpeeksi viehättävä? Sen sanominen ääneen voi olla paha paikka vanhemmille että ei taida ulko näkö riittää mutta tuossa matka vloggaus hommassa se vaan on raadollisesti välttämättömyys. Elämä on , niinkin inhottavalta kun musta tuntuu toi sanoa niin niin se vaan on .
Mitä siinä mitään pankkilainaa tarvitsee kun kerran istuu pankin päällä. Niin ne muutkin matkavloggaajat tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä että kuka on se target market eli se henkilö jolle blogia myydään. Miten aikoo tehdä sillä rahaa? YouTubessa tarvitsee muutaman sata tuhatta katsomista että tienaa ehkä muutaman tuhat euroa. Mikä on hänen unique selling point eli se millä hän erottuu joukosta. Samaa matka vblogia tekee jo miljoona muutakin ihmistä. Jos sisältö on samaa kuin kaikilla muilla niin miksi kukaan katsoisi hänen videoita.
Eikö suomen kielessä ole enää käännöksiä markkinoinnin sanoille? Joskus kun itse koulua kävin niin target market on käännetty markkinakohteet. Unique selling point on käännetty tuolloin ainutlaatuinen myyntiväittämä. Toki voin olla täysin hakoteillä kun olen omat markkinoinnin- ja tuotantotalouden ja innovaation maisteriopinnot käynyt englannin kielisillä linjoilla. Silloin oli myös vaatimuksena opetella termistöt omalla äidinkielellään.
Tuon ikäisenä on kyllä masentavaa opiskella johonkin kakka-ammattiin josta ei edes makseta kunnolla ja samalla tietäen, että palkka ei tule riittämään mihinkään ja silti pitää perse ruvelle tehdä töitä eläkkeelle saakka.
Onko se kovin motivoivaa tai innostavaa?
Maailmalla pyörii tätä nykyä niin monta matkavloggaajaa, että muista erottumaan ei enää oikein pysty. Seuraajia pitäisi saada nopeasti kymmeniä tuhansia, jotta homma olisi taloudellisesti järkevää tehdä. Helpommin sanottu kuin tehty.
Sitä paitsi nuo maailmalla menestyneet vloggaajat maksavat matkansa ja majoituksensa itse, jotta voivat vapaasti arvioida kohteita ilman eturistiriitoja. Ei ole halpaa hommaa sekään. Se vaatii kanavalle paljon tilaajia ja sitä kautta alustalle mainoksia pyörimään.
Tullakseen hommassa vielä brändiksi (kuten Josh Cahill tai FlipFlop traveller) joutuu hommia paiskimaan useita vuosia.
AP:n tytär tarvitsisi alkupääomaa noin 800 000-900 000 euroa, ennen kuin minkäänlaisia tuloksia alkaisi näkyä. Eikä niistä tuloksista siltikään olisi minkäänlaisia takeita.
Menee töihin, säästää rahaa, hakee korkeakouluun alalle jossa etäopintojen osuus mahdollisimman lähellä 100%. Siinä sitten opintolainalla, mahdollisilla vlogaustuloilla ja säästöillä reissaa. Samalla saa itselleen tutkinnon.
Ainut vaan että jos on jo ammattikoulu jäämässä kesken, niin ei tuokaan oikein ole mahdollinen
Tuollaiseen haihatteluun nyt ei ole muuta vastausta kuin röhönauru ja jämäkkä kehotus pysyä koulunpenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisenä on kyllä masentavaa opiskella johonkin kakka-ammattiin josta ei edes makseta kunnolla ja samalla tietäen, että palkka ei tule riittämään mihinkään ja silti pitää perse ruvelle tehdä töitä eläkkeelle saakka.
Onko se kovin motivoivaa tai innostavaa?
Semmosta se elämä kuule on. Harvasta tulee influensseri ja vielä harvempi sillä itsensä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksantoistavuotiaalla ei ole kokemusta yhtään mistään. Miten hän osaisi tehdä uskottavasti tuota hommaa? Jyrkkä ei. (tosi provohan tämä taitaa olla)
Kokemusta tuulentuvista vain. Nuoruuden hataria unelmia. Kun ei nuori pysty realismiin, vanhempien pitää pystyä.
Jos ei olisi nuoria ei olisi myöskään edistystä. Nuoruuden unelmista syntyy enemmän kuin vanhempien kyynisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä että kuka on se target market eli se henkilö jolle blogia myydään. Miten aikoo tehdä sillä rahaa? YouTubessa tarvitsee muutaman sata tuhatta katsomista että tienaa ehkä muutaman tuhat euroa. Mikä on hänen unique selling point eli se millä hän erottuu joukosta. Samaa matka vblogia tekee jo miljoona muutakin ihmistä. Jos sisältö on samaa kuin kaikilla muilla niin miksi kukaan katsoisi hänen videoita.
Eikö suomen kielessä ole enää käännöksiä markkinoinnin sanoille? Joskus kun itse koulua kävin niin target market on käännetty markkinakohteet. Unique selling point on käännetty tuolloin ainutlaatuinen myyntiväittämä. Toki voin olla täysin hakoteillä kun olen omat markkinoinnin- ja tuotantotalouden ja innovaation maisteriopinnot käynyt englannin kielisillä linjoilla. Silloin oli myös vaatimuksena opetella termistöt omalla äidinkielellään.
Suomen kieli tuhotaan nykynuorison toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos se tyttärenne oikeasti POIKKEUKSELLISEN kaunis ja omaa sinnikkkyyttä ja tiettyä karismaa, niin ehkä silloin.
Nämä markkinat ovat tukossa sönköttävistä perus-camilloista.
Laita linkkii jostai perus camillan matkavlogist.
Anna palaa vaan ! Kerrankos sitä eletään ja raha on vaan rahaa 💸 Kai lastasi rakastat???
Mä varmaan sanoisin että opiskele loppuun, tee pari vuotta töitä ja kerää alkupääoma (minä maksan laskut ja ruoan, saa asua kotona) ja sitten aloittaa sen bisneksen. Ehtii siinä viilata sen bisneskuvionkin valmiiksi.
Mutta trollihan tää on joten en sano mitään.
Onko ok näköinen? Setämies voisi ottaa matkalle mukaan 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on mutta opiskelin markkinointia oman yrityksen puitteissa ulkomailla englanniksi joten en tiedä termejä suomeksi.
Jos tekisi OF:ia teillä kotona ensimmäiset viikot, että saisi matkarahat kerättyä ja sitten lähtisi reissuun kuvaan OF-videoita. Varmaan hyvät tavat tienata paljon, kun kertoisi aina seuraajille mihin kaupunkiin on seuraavaksi tulossa, niin miehet siellä olisivat valmiina.
Onko nuorii tehnyt tuota matkoillanne tai vaikka omasta kotikaupungista videota, johon olisi ihan uudellainen lähestymistapa. Juu ja vaikka olisikin hyvä niin tutkinto ensin. Opintojen rinnalla voi tehdä tuota, jos on halua.