Mikä pettämisessä on se petos
Kommentit (11)
Yleensä suhteissa on vakio-oletuksena se, että ollaan yksiavioisia ja uskollisia toisilleen eikä paneskella sinne tänne. Jos haluaa ns. "vapaan suhteen", jossa saa olla irtosuhteita sinne tänne, asia kannattaa sopia jo heti suhteen alkuvaiheissa. Ja molempien osapuolten pitää se sitten myös käytännössä hyväksyä.
Niinpä. Ei se kuitenkaan laitonta ole.
Ap, lainaa mulle kymppitonni. Saat takaisin heti tammikuussa.
Tuo on vähän sama kuin kysyisi, miten joulukuusi voi olla kuusi, jos niitä on vain yksi.
Sopimus: ei tehdä tiettyjä asioita muiden kuin oman puolison kanssa.
Petos: sopimus rikotaan tekemällä niitä tiettyjä asioita muiden kuin oman puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä suhteissa on vakio-oletuksena se, että ollaan yksiavioisia ja uskollisia toisilleen eikä paneskella sinne tänne. Jos haluaa ns. "vapaan suhteen", jossa saa olla irtosuhteita sinne tänne, asia kannattaa sopia jo heti suhteen alkuvaiheissa. Ja molempien osapuolten pitää se sitten myös käytännössä hyväksyä.
Mielestäni polyamorisen pitäisi reilusti kertoa olevansa polyamorinen. Jos sanoin ei uskalla kertoa niin jokin merkki tai koru olisi helppo tapa kertoa ympäristölle asiasta. Silloin yhteen sitoutuvat osaavat välttää monisuhdeongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ap, lainaa mulle kymppitonni. Saat takaisin heti tammikuussa.
Ei mulla ole mutta vitosen saisit Öp.
Toisen luottamuksen ja lupausten pettäminen. Kenenkään ei ole pakko pettää vaikka ihastuisi toiseen, silloin pitää erota ensin.