Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun työkaverit kyselevät "miten teillä voi olla kolme 3-vuotiasta lasta". Monilapsiset perheet, varautukaa kyselytulvaan!

Vierailija
21.11.2024 |

Eikö ole uteluilla enää mitään rajaa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn aina uusien ihmisten kanssa saman keskustelun. 

- moi! Onko sulla lapsia

- joo, mulla on kolme x-vuotiasta

- siis häh, kolme x-vuotiasta

- niin, mulla on kolmoset

- no huh, on siinä ollut varmaan hulinaa kun olivat pieniä

- *nyökyttelee* joo, olihan siinä, mutta kyllä niille oli paljon seuraakin toisista

Tämän jälkeen harvoin tarvii lapsiin palata. Asia on loppuunkäsitelty muutamalla lauseella.

Miksi joillekin on niin tärkeää tietää, onko toisella lapsia vai ei? 

Se nyt on vaan semmoista smalltalkia ja tutustumista. 

Eipä tulisi mieleen kysyä ventovieraalta onko hänellä lapsia. Mitä väliä sill

Työkaverit ei mielestäni ole ventovieraita, kyllä heihin mieluusti jollain tasolla tutustuu. 

Vierailija
42/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla ärsyttäviä kaksi- tai useampi lapsiset, jotka aina vähättelee "no mutta teillä vain yksi". Ihan kuin olisit joku tyhmä ja osaamaton, kokematon vanhempi, kun ei ole enempää.

Ja tiedoksi, yksilapsisetkin voi kokea lapsettomuutta. Se ensimmäinen saattoi olla ihme, joka syntyi vastoin lääkäreiden odotuksia ja toinen ei sitten enää onnistukaan, vaikka haluaisi ja yritystä olisi ollut. Joten turvat kiinni puolin ja toisin, miksi jollain ei ole lapsia tai vain yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tajuaisi ja alkaisin kysymään tyhmänä, ehkei pidä kertoa lapsista kaikille jos ei halua kyselyjä. Jos ei tulisi vastausta niin vetäisin johtopäätöksiä itse. Olisi ainakin 3 vaihtoehtoa siihen ja yksi todennäköisin. 

Vierailija
44/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne kaikki on syntyny samana vuonna

No jos se eka syntyy vaikka heti tammikuun alussa. Sit raskautuu melko heti perään keväällä uudestaan ja tulee kaksoset, jotka ehtii syntyä just ennen vuodenvaihdetta, ehkä hieman ennenaikaisena tai täysaikaisenakin, jos oikein tuuri käy.

Mulla ei ole kuin yksi, mutta kyllähän tän nyt osaa päätellä kuka vain. Ei mahdotonta.

Vierailija
45/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla ärsyttäviä kaksi- tai useampi lapsiset, jotka aina vähättelee "no mutta teillä vain yksi". Ihan kuin olisit joku tyhmä ja osaamaton, kokematon vanhempi, kun ei ole enempää.

Ja tiedoksi, yksilapsisetkin voi kokea lapsettomuutta. Se ensimmäinen saattoi olla ihme, joka syntyi vastoin lääkäreiden odotuksia ja toinen ei sitten enää onnistukaan, vaikka haluaisi ja yritystä olisi ollut. Joten turvat kiinni puolin ja toisin, miksi jollain ei ole lapsia tai vain yksi.

Samaa mieltä, mikään "miksi teillä ei ole enempää lapsia" tai "helppoahan se yhden kanssa on" (no pitikö tehdä monta lasta jos on sitten niiiin rankkaa) kommentointi ei ole asiallista. Eikä myöskään "voi kamalaa miten teillä onkaan noin paljon lapsia". 

Vierailija
46/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne kaikki on syntyny samana vuonna

No jos se eka syntyy vaikka heti tammikuun alussa. Sit raskautuu melko heti perään keväällä uudestaan ja tulee kaksoset, jotka ehtii syntyä just ennen vuodenvaihdetta, ehkä hieman ennenaikaisena tai täysaikaisenakin, jos oikein tuuri käy.

Mulla ei ole kuin yksi, mutta kyllähän tän nyt osaa päätellä kuka vain. Ei mahdotonta.

"Irlantilaiset kaksoset", tai tässä tapauksessa kolmoset, jos syntyvät samana vuonna mutta eri aikaan. Ei ole kyllä yleistä, monet ei edes voi tulla niin pian uudelleen raskaaksi, ainakaan jos imettää. Mutta onhan se mahdollista toki. 

Vierailija
47/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihmisellä ongelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi