Uusi tutkimus paljastaa, pysyvä laihtuminen mahdotonta rasvasolujen hyvän muistin takia:"ne muistavat rikkaat, lihavat päivänsä!"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-paino-jojoilee-koska-keho-…
Yksittäinen solu ei milloinkaan saa rauhaa jos se laihdutettu, aina muistaa ihanan, rasvaisuuden yltäkylläisyyden kun on sitä kerran maistanut! Milloinkaan ei olla tyytyväinen ja onnellinen tuollainen, jolla kehossaan noita lihavuudessa hemmoteltuja, aiemmin pulskeita ja tyytyväisiä rasvasoluja jotka näännytetty tyytymättömiksi ja vihaiseksi laihdutuskuurilla. Vaikka muu ihminen eläisi ja kukoistaisi tyytyväisenä laihuuteensa niin nuo nääntymyksen partaalla kipuilevat rasvasolut jatkuvasti viestittävät aivoille tyytymättömyyttään ja rasvankaipuutaan. Rasvasolujen ahdinko näkyy ihmisen veressä stressihormoneina kunnes hän lihoaa entisiin mittoihinsa ja rasvasolukot saavat rauhan.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
se pitää kattoa mitä suuhunsa laittaa
oli rasvasolut siitä mieltä mitä tahansa
Just näin. Ne rasvasolut ei osta kaupasta herkkuja.
Kannattaa aina pysyä hoikkana.
En juo, polta, petä, varasta tai käytä huumeita, hoikkuuteen on vielä matkaa.
Itse painoin välillä melkein 53 kiloa, mutta olin sen jälkeen vuosikaudet alle 50-kiloinen, eikä sen eteen tarvinnut mitään vaivaa nähdä. Nyt tosin painan taas yli 50 kiloa.
En ole mikään ravintoterapeutti, mutta luulisi ihan vain maalaisjärjellä ajateltuna, että nopea laihtuminen olisi se ongelman ydin; kun keho yrittää pitää kiinni energiavarastoistaan kääntymisen pelossa vs hidas laihtuminen jolloin kyseistä nääntymispaniikkia ei pääsisi muodostumaan
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useammankin jotka ovat laihtuneet runsaahkosti ja pysyvästi, tai siis reilu 10v mennyt. Eivätkä vaikuta kärsiviltä, valehtelevatko onnellisesta elämästään?
Miten tämä on osalle mahdollista, selittäisikö joku?
Solujen ikä on viitisen vuotta, eli kun takana on viisi vuotta laihana niin ei ole enää lihavia päiviä muistavia rasvasoluja.
Ei tämä tosin ole mitään uutta tietoa, vaan tiedossa ja ikiajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli laihdutuslääkkeet saataisiin toimiviksi ja helpoiksi jos vain löydetään tapa kertoa rasvasoluille, että etkö sä muista että justiin söit? Ja ne vastaavat kiltisti kuorossa, että ai niin joo anteeksi että häiritsimme.
No sillä tavalla uudet laihdutuslääkkeet juuri toimivat. Ne poistavat tarpeettoman näläntunteen.
Oikein syöminenkin poistaa tarpeettoman nälän tunteen. Sä saat oikeasti syödä ihan älyttömän paljon lihoaksesi. Harva siihen pystyy ilman kaloripommeja.
Hah, 8 vuotta jo pysytty täs, ja kaikki solut on tyytyväisiä 😎
Vanhaa tietoa. 'myydään' uutena. Jokin UUSI rasvasolulaihdutuslääke tulilla? 🤣🤣🤣🤣
Eikös solut uudistu? Tosin helposti lihoi siihen mikä on ollut entinen maximi. Joten hälärit pitäis soida jis ei aikuinen mahdu enää puoli vuotta sitten ostamiinsa housuihin! Silloin ruokavalioon kevennystä. Onko herkut maistuneet liian isoilla annoksilla? Mulle käy noin.
Nyt oli kyllä niin typerä aloitus. Rasvasolujen muisti on tiedetty jo iät päivät. Siinä ei ole mitään uutta. Näin se keho toimii. Jos se ei toimisi näin niin kaikilla olisi sokeritauti. Insuliini puskee ylimääräisen energian rasvasoluihin. Sieltä ne vapautuu sitten taas käyttöön.
Suosittelen lopettamaan tutkimusten lukemisen jos tietämys on tuolla tasolla.
Tosin trollit on trolleja.
Mäkin olen pudottanut painoa vähentämällä syömistäeik kilot ole tulleet takaisin. Yhtään ylimääräistä ruokaa ei tee mieli. Mulla tosin lääkkeistä aiheutui lihominennenkä ollut kovin ylipainoinen. Nyt yritän lihasten muodossa saada n. 3,5kg lisää painoa. Vähän enemmänkin saa tulla jos innostun.
Pysyvä laihtuminen on mahdollista kuitenkin, kuten jotkut ovat edellä kertoneet ja myös tutkimuksissa pienehkö prosentti on onnistunut.
Liikunta auttaa mutta myös unella ja suolistomikrobeilla voi olla vaikutusta eli lisää kasviksia ja fermentoituja elintarvikkeita ruokavalioon, hapankaalia, jugurttia ym. niin suolisto voi hyvin ja valmistaa serotoniinia ym. hormoneita. mistä tieto kulkee vagushermon kautta aivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kuin eduskunta.saavutetuista eduista pidetään kiinni.
Ja seuraavalla istuntokierroksella lisätään vielä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyvä laihtuminen on mahdollista jos korjaa myös ruokavalionsa ja muut elintapansa pysyvästi. Jos laihtumisen jälkeen palaa entiseen niin totta kai sitä on kohta samassa jamassa taas.
Juu näin. Laihduttamunen tapahtuu ruokavaliolla, ja painon ylläpitäminen liikunnalla. Ihan vanha sääntö.
Sitä en ymmärrä miksi laihduttajan pitäisi luopua kaikista herkuista. Herkutkin saa sisällettyä ruokavalioon helpolla jos ei joka päivä paljoa mätä. Itse syön viikonloppuisin herkkuja vaihtelevasti, mutta sitten seuraavana päivänä mahdollisesti kevyemmin. Syön 3-4krt/päivässä ja pysyn hoikkana. Laihdutettuja kiloja on n. 10. Eikä paino lisäänny. Enkä juuri huomannut laihduttavani edes. Vähän nipistin syömisissäni.
Muuttaa keskelle autiomaata eikä mitään keinoa päästä pois niin laihtuu erittäin varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa keskelle autiomaata eikä mitään keinoa päästä pois niin laihtuu erittäin varmasti.
Joo. Ei rasvasolutkaan mitään kylmäfuusioreaktoreita ole, jotka muuttaa pimeän energian rasvaksi.
Jaa. Aika jännä, kun itse laihdutin päälle sadasta kilosta normaalipainoon, jossa olen nyt pysynyt seitsemän vuotta. Ilman mitään leikkauksia, lääkkeitä tai ihmedieettejä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyllä niin typerä aloitus. Rasvasolujen muisti on tiedetty jo iät päivät. Siinä ei ole mitään uutta. Näin se keho toimii. Jos se ei toimisi näin niin kaikilla olisi sokeritauti. Insuliini puskee ylimääräisen energian rasvasoluihin. Sieltä ne vapautuu sitten taas käyttöön.
Suosittelen lopettamaan tutkimusten lukemisen jos tietämys on tuolla tasolla.
Tosin trollit on trolleja.
Neuvosi on kyllä typerin minkä olen av:ltä lukenut.
Onhan tämä tiedetty jo kauan, että jos olet pitänyt itsesi hoikkana yli kolmekymppiseksi, niin tulet todennäköisesti olemaan lopun ikääsi normaalimitoissa. Ja nimenomaan näiden rasvasolujen vuoksi. Mitä uutta tässä oli?
Tietenkin normaalipainoisuus vanhana on mahdollista nuorena lihavillekin, vaikka se vaikeampaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
" Evoluution näkökulmasta tässä on järkeä. Ihmiset ja muut eläimet ovat mukautuneet pitämään huolta kehonsa painosta sen hävittämisen sijaan, koska ruoan vähäisyys on ollut historiallisesti yleinen haaste, tutkimusta tehnyt Laura Hinte kuvaa."
No tulihan se tieteissatu sieltä taas; tuon tasoisia ne "todisteet" ovat. Ja ihmisen rinnastaminen "muihin eläimiin" kertoo tutkijasta.
Tarkoitit kai tiede eikä tieteis. Vaikka ulapalla lienet kummassakin tapauksessa.
Juu näin. Laihduttamunen tapahtuu ruokavaliolla, ja painon ylläpitäminen liikunnalla. Ihan vanha sääntö.