Uusi tutkimus paljastaa, pysyvä laihtuminen mahdotonta rasvasolujen hyvän muistin takia:"ne muistavat rikkaat, lihavat päivänsä!"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-paino-jojoilee-koska-keho-…
Yksittäinen solu ei milloinkaan saa rauhaa jos se laihdutettu, aina muistaa ihanan, rasvaisuuden yltäkylläisyyden kun on sitä kerran maistanut! Milloinkaan ei olla tyytyväinen ja onnellinen tuollainen, jolla kehossaan noita lihavuudessa hemmoteltuja, aiemmin pulskeita ja tyytyväisiä rasvasoluja jotka näännytetty tyytymättömiksi ja vihaiseksi laihdutuskuurilla. Vaikka muu ihminen eläisi ja kukoistaisi tyytyväisenä laihuuteensa niin nuo nääntymyksen partaalla kipuilevat rasvasolut jatkuvasti viestittävät aivoille tyytymättömyyttään ja rasvankaipuutaan. Rasvasolujen ahdinko näkyy ihmisen veressä stressihormoneina kunnes hän lihoaa entisiin mittoihinsa ja rasvasolukot saavat rauhan.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jesss. Hyvä tekosyy olla lihava.
Ei ole tekosyy, vaa tutkimus etsii syitä miksi ihmiset lihoavat takaisin laihduttamisen jälkeen koska on niin yleinen ilmiö
Ihmiset lihoavat takaisin laihduttamisen jälkeen, koska jättävät salaatit ja hedelmät taas kaupan hyllylle ja ostavat tilalle sipsejä ja suklaata. Eikä salillakaan huvita enää niin aktiivisesti käydä, kun ulkona sataa ja on kylmääkin. Sohvalla on paljon mukavampi kölliä ja katsoa Netflixiä. Ei se nyt mitään rakettitiedettä ole.
Kyllä ne rasvasolut pystyy tappamaan jos tietää erään tekniikan.
Vierailija kirjoitti:
Valetta, ap. Pysyvä laihtuminen on mahdollista, ja moni varmaan tietääkin jonkun joka on siinä onnistunut.
Vaikeaa se on. Mutta ei mahdotonta.
Aivan. Mutta ap:n piti keksiä vähän raflaavampi otsikko ja täysi mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Ne on ne kehon mekanismit alun perinkin ihmisen lihottaneet. Se nyt on vaan tekosyy, että syyttää omaa fysiikkaansa tai genetiikkaansa. Jumalattoman vaikeaksi sen pysyvän laihtumisen tekee ei niinkään genetiikka vaan se, että kaikkea hyvää naposteltavaa on niin jumalattoman helposti saatavilla ja riittävän liikunnan saaminen nyky-yhteiskunnassa hirveän hankalaa.
Olet oikeassa siinä, että ihminen on rakentanut omaa genetiikkansa ja terveyttään ajatellen mahdollisimman surkean ympäristön. Raha pyörittää tätä maailmaa ja on selvää, että bisnespuoli seuraa aina tutkimuksia kuin hai laivaa olipa sitten kyse ihmisen kouluttamisesta someen tai syötävään. Kun minä kävin lähikouluani, matkan varrella oli yksi grilli ja yleensä alakoululaiset olivat ostaneet höyryttämisessä räjähdelleet nakit muodollisella rahasummalla.
Sama grilli on vieläkin paikallaan ja sama käytäntö on voimassa. Yhtä lailla omatkin lapseni oppivat ostamaan sieltä murkinaa koulusta palatessaan. Valikoima on kasvanut valtavasti ja sieltä saa nykyään karkkiakin.
Sen lisäksi on tullut kilpaileva grilli ja ruokakauppa koulun viereen. Näin siis kahden kilometrin pituisella matkalla, josta puolet koulutietä on ihan lenkkeilyä ja liikuntaa varten rakennettua kävelytietä keskellä metsää.
Kun lapsien aivot saavat jo tuollaisen määrän konkreettisia impulsseja ja siihen lisätään netin kautta tuleva älämölö, ei ole mikään ihme jos painonhallinta on vaikeaa. Jos tuon tilalla olisi vaikka seikkailurata eri tehtävineen, lapset kulkisivat sitä pitkin mielellään jos olisivat saanet elää niin sanotusti vanhanaikaisessa mediaympäristössä.
Eli laihdutuslääkkeet saataisiin toimiviksi ja helpoiksi jos vain löydetään tapa kertoa rasvasoluille, että etkö sä muista että justiin söit? Ja ne vastaavat kiltisti kuorossa, että ai niin joo anteeksi että häiritsimme.
Laihdutustulos ei pysy, kun ihmiset, jotka lihovat niin pitävät ruoasta ja mielitekojen välttäminen on hankalaa. Iän myötä myös aineenvaihdunta vähenee ja lihominen on helpompaa.
Nykysyömisillä ja naposteluilla joku 2000 kcal täyttyy helposti. Se on ihan liikaa toimistotyötä tekevälle nelokymppiselle naiselle.
Itse olen jojoillut 20 vuoden aikana paljon painon suhteen. En syytä rasvasoluja, vaan omaa heikkouttani. Tiedän kyllä milloin syömiseni menee överiksi ja se näkyy vaatteissa ja paino lukemassa. Ruoka on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Valetta, ap. Pysyvä laihtuminen on mahdollista, ja moni varmaan tietääkin jonkun joka on siinä onnistunut.
Vaikeaa se on. Mutta ei mahdotonta.
Liikunta muuttaa rasva- ja lihassolujen suhdetta niin että lihakset voittaa ja paino putoaa ja pysyy kurissa. Kun treenaa paljon voi välillä herkutella lihomatta takaisin. Kasvattakaa lihakset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tekosyy, vaa tutkimus etsii syitä miksi ihmiset lihoavat takaisin laihduttamisen jälkeen koska on niin yleinen ilmiö
Ihmiset lihoavat takaisin laihduttamisen jälkeen, koska jättävät salaatit ja hedelmät taas kaupan hyllylle ja ostavat tilalle sipsejä ja suklaata. Eikä salillakaan huvita enää niin aktiivisesti käydä, kun ulkona sataa ja on kylmääkin. Sohvalla on paljon mukavampi kölliä ja katsoa Netflixiä. Ei se nyt mitään rakettitiedettä ole.
Ei tarvitse syödä salaatteja. Vähemmän ruokaa ja herkkuja niin se on siinä.
Rasvaimulla nuo rasvasolut lähtevät pysyvästi pois
Höpö höpö. Mä olen tiputtanut 2003 painoa n30kg. Muutin elämäntavat. Aloitin urheilun. 2018 vaihdoin kuntosaliin. Nykyään on tilanne se että joudun syömällä syömään ihan älyttömän paljon etten laihdu.
En edes tajua miten paljon pitäis herkutella et sais itsensä lihavaksi
se pitää kattoa mitä suuhunsa laittaa
oli rasvasolut siitä mieltä mitä tahansa
Tunnen useammankin jotka ovat laihtuneet runsaahkosti ja pysyvästi, tai siis reilu 10v mennyt. Eivätkä vaikuta kärsiviltä, valehtelevatko onnellisesta elämästään?
Miten tämä on osalle mahdollista, selittäisikö joku?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sinä, että joku haluaa olla lihava?
Jossain aikaisemmassa tutkimuksessa todettiin, että ne runsaasti laihduttaneet ihmiset, jotka liikkuivat laihduttuaankin rivakasti 1h/pvä, pystyivät säilyttämään saavutetun laidutustuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne rasvasolut pystyy tappamaan jos tietää erään tekniikan.
Joo, rasvaimulla ne lähtee pysyvästi.
Kun vihdoinkin on päässyt poikuudestaan, niin haluaa piirakkaa uudestaan ihan sairaasti!
T. kerran reissullansa saanut incel
Vierailija kirjoitti:
Ne on kuin eduskunta.saavutetuista eduista pidetään kiinni.
..tai osa miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Eli laihdutuslääkkeet saataisiin toimiviksi ja helpoiksi jos vain löydetään tapa kertoa rasvasoluille, että etkö sä muista että justiin söit? Ja ne vastaavat kiltisti kuorossa, että ai niin joo anteeksi että häiritsimme.
No sillä tavalla uudet laihdutuslääkkeet juuri toimivat. Ne poistavat tarpeettoman näläntunteen.
Kieltämättä otsikon mukaisesti on minulle käynyt, vaikka olen muutaman kerran laihduttanut kymmeniä kiloja, niin takaisin ovat tulleet korkojen kera.
Nyt on taas menossa "hyvä projekti", mutta meinaan onnistua tällä kertaa siten, että lisään ihannepainon saavutettuani (ja jo ennen sitä) runsaasti lihaskuntoharjoittelua ja voin silloin syödä ainakin proteiinipitoista ruokaa melko yltäkylläisesti.
Minä olin lapsena ihan pikkaisen pullukka, nuorena ja nuorena aikuisena ja vielä keski-ikäisenäkin aina n. 45-vuotiaaksi asti melko hoikka, 46-65 ikävuosien välillä pääsi kiloja kertymään, mutta 65 v. täytettyäni päätin palautua niihin mittoihin mitä olin n. 40 ikävuoden tienoilla ja sen teinkin. Painoa pudotin pysyvillä ruokailutottumusten muutoksilla melkein 20 kg, aloin nukkumaan pitkiä yöunia sekä aloitin aktiivisen liikunnan. Ilman mitään ponnisteluja painoni pysyy nyt vaivatta niissä lukemissa mihin sen pudotin n. 4 v. sitten ja vointini on erin omainen.