Mistä pieni ansiotyö eläkeläiselle?
Nimenomaan palkallista työtä etsin, ei mitään pienyrittäjyyttä.
Ei tarvi saada kuin muutama satanen kuussa lisää. Eläkkeellä ei enää pärjää.
Kerro vinkkisi! Ja mieluusti oma kokemuksesi.
N65
Kommentit (28)
Jos kunto kestää niin hyllyttämistä kaupassa.
Riippuu siitä mitä osaat tehdä. Eiväthän kaikki eläkeläiset ole samanlaisia.
Kysy entisestä työpaikastasi.
Minäkin olen 65 ja eläkkeellä mutta jatkan freelancerina. En vain viitsi enää ottaa enää vastaan kaikkia tarjottuja töitä.
Kysy kauppakeskuksista olisiko heillä mitään, joulun lähellä postillakin voisi jotain olla mutta lajittelukeskukset voivat olla kaukana.
Minä täytän UV aattona 65v , jään 1.1. 2025 eläkkeelle, odotan päätöstä. Nyt olen työtön, pientä lisätienestiä, leikkaan kaverien hiuksia silloin tällöin halvalla kun ovat pienituloisia. Onneksi on edullinen vuokra asunto.
Op kevytyrittäjyys ainoa vaihtoehto. Yrittäjän ei kannata palkata eläkeläistä vaikka töitä olisi, kun kustannukset ovat niin kovat. 300€ työstä lisämaksuineen menee se 600€. Eli tuntihinnasta tulee liian suuri. Itse kevytyrittäjänä hintasi ovat oikeanlaiset yrittäjälle pieniin töihin. Ihan vaikka vaan hoidat kanssaihmisiä, laitat ruokaa jne. Mitä nyt vanhukset tarvii. Keksi itse mitä osaat ja tarjoa palveluksiasi paikallisille yrityksille.
Eikö noin vanhojen kuuluisi olla ainoastaan eläkkeellä ja elää viimoisia vuosia, eikä tuhlata aikaansa johonkin työntekoon. Eläke tarkoittaa, että ollaan eläkkeellä. Jos et saa enempää rahaa, ei sun ole tarkoituskaan saada enempää eikä tuhlata.
Miksi et ole säästänyt?
Vierailija kirjoitti:
Eikö noin vanhojen kuuluisi olla ainoastaan eläkkeellä ja elää viimoisia vuosia, eikä tuhlata aikaansa johonkin työntekoon. Eläke tarkoittaa, että ollaan eläkkeellä. Jos et saa enempää rahaa, ei sun ole tarkoituskaan saada enempää eikä tuhlata.
Miksi et ole säästänyt?
Tollo
Miksi pieni eläke, siksi kun palkkakin on ollut pieni, miten olisit voinut säästöjä kerryttää kun palkkakin menee pakollisiin menoihin.
Kaupan kassalle saa vuoroja halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole säästänyt?
Moni down-shiftaa vuosikausia, on lasten kanssa kotona, tekee lyhennettyä työaikaa ja ihmettelee lopulta, kun ei tule eläkkeellään toimeen.
Kannattaa tarkistaa oma eläkekertymänsä ja tulevan eläkkeen ennuste jo hyvissä ajoin.
Mun äiti on päiväkodissa sijaistamassa lastenhoitajia. Hänellä on sosiaalipuolen koulutus, mutta ei pätevyyttä varhaiskasvatuksen opettajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Op kevytyrittäjyys ainoa vaihtoehto. Yrittäjän ei kannata palkata eläkeläistä vaikka töitä olisi, kun kustannukset ovat niin kovat. 300€ työstä lisämaksuineen menee se 600€. Eli tuntihinnasta tulee liian suuri. Itse kevytyrittäjänä hintasi ovat oikeanlaiset yrittäjälle pieniin töihin. Ihan vaikka vaan hoidat kanssaihmisiä, laitat ruokaa jne. Mitä nyt vanhukset tarvii. Keksi itse mitä osaat ja tarjoa palveluksiasi paikallisille yrityksille.
EI mene kuuttasataa. 400-450 on kokonaiskulu.
Henkilökohtainen avustaja, töitä 15h/kk-40h/kk
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole säästänyt?
Naisilla on yleensä pienet palkat eikä ainakaan pääkaupunkiseudulla paljon palkasta säästöön jää jos on sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole säästänyt?
65v. ei ole vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole säästänyt?
65v. ei ole vanha.
🤗
Meillä monet eläkeläiset jatkavat. Ei ole valmistuvista nuorista aikuisista enää työelämään. Pää ei kestä. Nuorten aikuisten mielenterveysongelmat niin suuria ja niin yleisiä.
Osa meillä töissä edelleen käyvistä senioreista haluaakin lisätienestiä, mutta moni on tullut vain velvollisuudentunnosta avuksi.
Samaan aikaan nuoret valmistuvat valtaosin kortistoon, sairauslomalle ja mt- eläkkeelle. Harvoja enää voi työllistää, kaikki saisivat kyllä paikan.
Eipä ole kovin toiveikas olo tulevaisuuteen katsoessa. Eikä ole mitenkään reilu peli.
Olen viisikymppinen eikä näistä nuoremmista tule oman eläkkeeni maksajia. Kukaanhan ei maksa itse omaansa.
Eli tämä opiskelu ja työntekohomma näköjään olikin yksisuuntainen tie. Olkaa siis hyvä, buumerit.
Ja hyvinvointivaltiokin puretaan. No, pääsinhän se minäkin... hmmm.. no lastenneuvolaan ja kouluihin. Kiitos siitä.
En ole ollut päivääkään työtön. Ikinä.
Olen kai jonkun silmin ns hyväosainen, mutta olen käytännössä raatanut koko elämäni, työssä yläasteelta asti ja vaativan yliopistokoulutuksen läpi myös.
Lisäksi työn ohella olen koko ajan kouluttautunut jo n 25 vuotta.
En tule tästä ahkeruudesta ja ns oikein toimimisesta itselleni muuta saamaan kuin ainaisen toisille maksamisen ilon.
Kun lopulta tulisi minun eläkkeeni ja leponi vuoro, kas, maksajia ahdistaa, masentaa ja ei yhtään nappaa.
Stockman ille joululahjoja pakkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle saa vuoroja halutessaan.
Joko taas? Myös ahtaajaksi ja veturinkuljettajaksi. Niin jos haluaa.
Olisiko nyt joulun alla tarvetta kiireapulaiselle tms.? En keksi itse, mistä lähtisin kysymään työtä.
Ap