Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En yhtäkkiä tienny missä olen, vaikka olin kotona

Vierailija
21.11.2024 |

Mitä tämmöinen voisi olla? Olin kotona, torkahdin hetkeksi ja heräsin kun minulle soitettiin. Puhuin puhelua ehkä 15 min, eli olin siis täysin hereillä. Makoilin kuitenkin vielä sängyssä samalla kun puhuin. Puhelu loppui ja nousin sängystä aikeissa mennä vessaan. Sain juuri suljettua makkarin oven, kun yhtäkkiä tuli tosi outo olo. Kädet ja jalat tutisivat ja pelkäsin etten pysy pystyssä kun oli niin hutera olo. En yhtäkkiä yhtään hahmottanut että missä olen, vaikka olin omassa kodissani. Olin ihan pihalla enkä hahmottanut missä se vessa edes on, vaikka se oli muutaman askeleen päässä. Tilanne meni ohi melko pian ja sitten kaikki oli taas normaalisti. Mitä ihmettä tämä voi olla? Tietääkö joku, tai onko jollain ollut vastaavaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja näin kävi kerran aiemminkin, noin puoli vuotta sitten. Ap

Vierailija
2/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIA kohtaus selvästi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä verenkiertohäiriö aivoissa?

Vierailija
4/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille mars

Vierailija
5/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojen verenkiertohäiriö. Lääkäriin soitto suht pian.

Vierailija
6/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa ylös oudot tuntemukset ja ajankohta. Jos alkaa toistua, hakeudu lääkäriin. Mutta ei välttämättä ole vakavaa, unenpuute, hormonitoiminta,  joku vaan. Ihminen monimutkainen kokonaisuus. 

Vierailija
7/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkellinen verenkierron/aivotoiminnan häiriö, josta seurasi tajunnan hämärtyminen. Voi liittyä verenpaineen tai verensokerin äkilliseen laskuun. Olithan juuri noussut sängystä. 

Onhan tuommoinen pelottava kokemus, varsinkin, kun ei ollut ensimmäinen kerta. Voit mennä lääkäriin ja pyytää tutkimuksia. Tai antaa asian olla. 

Jos mitään oireita ei jäänyt (puutumista, tunnottomuutta, halvaantumista), en pitäisi vakavana. Ikä tietysti vaikuttaa ja mahdollinen lääkitys. Et kertonut näistä.

Vierailija
8/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkellinen verenkierron/aivotoiminnan häiriö, josta seurasi tajunnan hämärtyminen. Voi liittyä verenpaineen tai verensokerin äkilliseen laskuun. Olithan juuri noussut sängystä. 

Onhan tuommoinen pelottava kokemus, varsinkin, kun ei ollut ensimmäinen kerta. Voit mennä lääkäriin ja pyytää tutkimuksia. Tai antaa asian olla. 

Jos mitään oireita ei jäänyt (puutumista, tunnottomuutta, halvaantumista), en pitäisi vakavana. Ikä tietysti vaikuttaa ja mahdollinen lääkitys. Et kertonut näistä.

Syöminen ollut kyllä ihan tosi heikkoa viime kuukausina, ja itsekin tuon jälkeen järkeilin että pitää varmaan ainakin syödä ja sitten söinkin. 

Ei jäänyt mitään oireita. Olen vasta vajaa parikymppinen, ja menee mielialalääke + illalla ketipinor nukahtamiseen. Ap

Vierailija
9/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia on sikäli vaarallinen, että se voi edeltää aivoinfarktia.

Mutta kun olet noin nuori, niin voisiko olla mielialalääkkeesi sivuvaikutus?

Vierailija
10/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hienoa kun tenoxit ja imovanet on lähes pannassa ja tilalle syötetään psykoosilääkettä.

Asiaan:Oireet voisi viitata alhaiseen verensokeriin, tia-kohtaulseen tai epilepsian petit mal-poissaolokohtaukseen. Lääkäriin mars.

Vierailija
11/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä verenkiertohäiriö aivoissa?

Äidilleni, 77 vuotta, kävi vähän tuommoinen juttu: yhtäkkiä hän oli sekava ja oli unohtanut kokonaan toisen äidinkielensä. Soitin äkkiä ambulanssin. Sen tuloon mennessä kieli alkoi taas hieman muistua, mutta sekavuus jatkui osittain ja ambulanssi vei. Epäiltiin pientä aivoverenvuotoa. Puoli vuotta meni ennen kuin hänestä tuli täysin normaali - onneksi tuli.

Vierailija
12/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen ollut kyllä ihan tosi heikkoa viime kuukausina, ja itsekin tuon jälkeen järkeilin että pitää varmaan ainakin syödä ja sitten söinkin. 

Ei jäänyt mitään oireita. Olen vasta vajaa parikymppinen, ja menee mielialalääke + illalla ketipinor nukahtamiseen. Ap

AI syöt mielialalääkkeitä. Sitten mikään ei ole outoa.

Vierailija
13/13 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin voi käydä jos esim kaupungilla kävelee kiinteästi puhelimeen paneutuen. Tosin vain muutamaksi sekunniksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme