Vem kan skriva på svenska?
Kommentit (73)
Jag tycker att Uffe-Tuffe kan. Han bor i Tallkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ett två tre kissa kävelee, Eeva tolva lurppakorva
Elva tolva lurppakorva
Alltså du kan tosi hyvin finlandssvenska.
Tre små troll, de leker med en boll, de heter Tripp, Trapp och Trump
Nästä tåg går till vändspåret. Trevlig resa! Nästa tåg till Helsingfors avgår från spår tre. Person du ringde till talar ett annat samtall. Var god vänta, utan att avbryta samtalet.
Vierailija kirjoitti:
Jag kan, eftersom svenskan är mitt arbetsspråk.
Kan du förklara, varför svenskan är en en-ord, utan den är ett språk, och språket är ju ett ett-ord? (Hur många fel ord fanns det där i min sats? 😀)
Vierailija kirjoitti:
Jag och min fru har analsex ibland. Ibland är hon sugen och ibland inte. Hon har berättat för mig att hon blir kåt i röven, på samma sätt som hon blir kåt i fittan. Att det liksom pirrar i analen när hon vill bli tagen där. Kanske dåligt förklarat, men hoppas att ni fattar vad jag menar.
Förklaringen är nog helt åt röven. Varför blir ni finnar alltid rumpfixerade då ni läser svenska?
Vierailija kirjoitti:
Jag och min fru har analsex ibland. Ibland är hon sugen och ibland inte. Hon har berättat för mig att hon blir kåt i röven, på samma sätt som hon blir kåt i fittan. Att det liksom pirrar i analen när hon vill bli tagen där. Kanske dåligt förklarat, men hoppas att ni fattar vad jag menar.
Jo, jag fattar det väl. Vad skojigt.
Vierailija kirjoitti:
Nästä tåg går till vändspåret. Trevlig resa! Nästa tåg till Helsingfors avgår från spår tre. Person du ringde till talar ett annat samtall. Var god vänta, utan att avbryta samtalet.
Det här var ganska bra😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Förklaringen är nog helt åt röven. Varför blir ni finnar alltid rumpfixerade då ni läser svenska?
Jag har undrat det också🤔
Alla finnjävla kan skriva svenska, eller hur?
Fyi fan, vad fint är prata och skriva svenska "vauva" chat.
Gillar en finlandssvensk speciallärare.
Vierailija kirjoitti:
Gillar en finlandssvensk speciallärare.
Varifrån är hon?
Va kostar silakkakilo på paatinperä idag? :O
Vierailija kirjoitti:
Ja kan inte skriva och tala svenska.
Skriva eller tala. Eller.
Elva tolva låppakorva