Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2006)
Silpa kyllä hiukan kusaisee omille nilkoilleen tuolla "sopii jokaiselle" sanonnallaan, kun nuohan nimenomaan eivät sovi. Olisi tehnyt edes sen kasvisvariantin niistä piirakoista vegaaniseksi, niin voisi sanoa, että sopii jokaiselle. Gluteeniton ja vegaaninen -yhdistelmä on yleensä se varmin, mikä sopii kaikenlaisille syöjille. Ja sellaisia tuotteita ei ole mitenkään paljon markkinoilla, joten varmasti löytyisi ostajia niin näistä ruokavalioista kuin sekasyöjistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmää luottaisi tossa Emiliassa mihinkään. On todella kieron oloinen
Täytyy myöntää, että olen samaa mieltä. Se lenkille lähtö täydet meikit naamalla järkyttävä instababyn opeteltu huulien mutristaminen näyttäytyi keskisormen nostamiselta. Erittäin outo tapaus, ajattelin aikaisemmin, että on ujo, mutta noi muka vähättelevät jutut itsestään kertoo jotain muuta. Kun enhän mä ole kokki enkä yhtään mikään, blaablaablaa.
Heti aluksi kertoi kopioineensa koko konseptin ulkomailta. Sen olisi jo pitänyt riittää diskaamiseen.
En tuu ostamaan yhtään pizzamuffinia. Ärsyttää ylimielinen asenne Tiktokissa.
"en mä kuunnellu yhtään
Miksi sitten suostui tapaamiseen Erikan kanssa, ylimielisyyttä viedä ihmisen aikaa, joka haluaa auttaa. Tässä on kyllä selvästi käynyt niin, että tuotatoyhtiö on saanut loistavan idean ottaa ohjelmaan kapinoiva huonosti käyttäytyvä teini, joka jopa on tunnustanut kopioineensa tuotteensa. Mitä tekee arvon tuomaristo, toteuttaa tietenkin kuuliaisesti S- ryhmän jo ennakolta tehdyn päätöksen nostaa tämä feikki- innovaatio koko kansan tietoisuuteen. Tuulipukukansa odottaa jo kauppaan pääsyä.
Ainoastaan Silpan ja Emilian tuotteet kiinnostavat, toivottavasti tulevat pian kauppoihin, nam!
Ohhoh Vauva-palstan keskustelut eivät koskaan petä, tämäkin on aivan karsea ketju pelkkää negatiivistä löpinää. Aatelkaa jos suomalaiset osasisivat kannustaa toisiaan ja toivoa heille parasta ;)
Vierailija kirjoitti:
Silpa kyllä hiukan kusaisee omille nilkoilleen tuolla "sopii jokaiselle" sanonnallaan, kun nuohan nimenomaan eivät sovi. Olisi tehnyt edes sen kasvisvariantin niistä piirakoista vegaaniseksi, niin voisi sanoa, että sopii jokaiselle. Gluteeniton ja vegaaninen -yhdistelmä on yleensä se varmin, mikä sopii kaikenlaisille syöjille. Ja sellaisia tuotteita ei ole mitenkään paljon markkinoilla, joten varmasti löytyisi ostajia niin näistä ruokavalioista kuin sekasyöjistäkin.
Nii siis tiedätkö jo lopulliset tuotteet vai?
Onko pizzamuffinssit gluteeniton ja viljaton ?
Vierailija kirjoitti:
mitä sekasyöjää kiinnostavaa muka vegaanisessa täytteessä olisi? kana, kinkku, lohi tai feta-pinaatti kävisivät mulle
Vierailija kirjoitti:
Onko pizzamuffinssit gluteeniton ja viljaton ?
ei tietenkään ole, eikä vegaaninen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä sekasyöjää kiinnostavaa muka vegaanisessa täytteessä olisi? kana, kinkku, lohi tai feta-pinaatti kävisivät mulle
Esim. tuo feta-pinaatti onnistuu hyvin vegaanisena, eikä eroa eläinperäiseen fetaan huomaa. Kaksi muuta makua kuitenkin, missä on lihaa, niin yksi voisi ihan hyvin olla sellainen oikeasti jokaiselle sopiva gluteeniton ja vegaaninen :)
Näinköhän Silpan pohja pysyisi vegaanisena kasassa. Idea sinänsä olisi hyvä, että yksi maku sopisi kaikille. Mutta kananmuna ja juusto pitävät varmaan hyvin taikinaa kiinteänä, kun siinä ei ole viljojen sitkoa. Vuokaan leipoen saattaisi toki onnistua vegaanisenakin, mutta ei kai näitä vuoissa myydä (en ole vielä katsonut pakkausjaksoa)?
Niin ja miten tuotantolinjat sitten, jos aina välillä tehtäisiin vegaanista? Ajot pitäisi suunnitella ihan eri lailla, lisäksi taikinan koostumus vegaanisena olisi todennäköisesti hyvin erilaista, onnistuuko samoilla koneilla? Tässä pitää kuitenkin miettiä myös kannattavuutta. Kaikki ylimääräiset säädöt ja poikkeukset nostaa kappalehintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. tuo feta-pinaatti onnistuu hyvin vegaanisena, eikä eroa eläinperäiseen fetaan huomaa. Kaksi muuta makua kuitenkin, missä on lihaa, niin yksi voisi ihan hyvin olla sellainen oikeasti jokaiselle sopiva gluteeniton ja vegaan
Te vegaanit kyllä elätte jossain ihmemaassa kun usein lukee näitä ei eroa huomaa. Kyllä ny vegaaniset korvikkeet maistuu kaikki ihan hirvittävälle.
Eiköhän Emilia ole ohjelmassa mukana vain siksi, että saadaan enemmän nuorta väkeä seuraamaan tätä ohjelmaa. Oletan, että kovin nuoria osanottajia ei ole ollut tarjon, koska kyseessä on kuitenkin tuotekehittelyohjelma ja vaatii paljon asiantuntemusta ja kokemusta ja ennen kaikkea luovuutta ja omatoimisuutta. Ja näitä ominaisuuksiahan Emilialla ei ainakaan vielä ole. Ei hän osannut vastata edes kuluttajien kysymyksiin pizzamuffineista eikä muutenkaan vaikuta henkilöltä, joka pystyisi ottamaan vastuuta näin vaativasta projektista kuin mitä tuotekehitteky vaatii. Siinä pitäisi kyetä yhteistyöhön muiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miten tuotantolinjat sitten, jos aina välillä tehtäisiin vegaanista? Ajot pitäisi suunnitella ihan eri lailla, lisäksi taikinan koostumus vegaanisena olisi todennäköisesti hyvin erilaista, onnistuuko samoilla koneilla? Tässä pitää kuitenkin miettiä myös kannattavuutta. Kaikki ylimääräiset säädöt ja poikkeukset nostaa kappalehintaa.
Ei haittaa tuotantolinjojen puolesta, koska vegaanisuuteen riittää, että ainesosissa ei ole eläinperäistä, sama tuotantolinja kelpaa kyllä :)
Kelpaa kelpaa, mutta ei samoilla asetuksilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. tuo feta-pinaatti onnistuu hyvin vegaanisena, eikä eroa eläinperäiseen fetaan huomaa. Kaksi muuta makua kuitenkin, missä on lihaa, niin yksi voisi ihan hyvin olla sellai
Te vegaanit kyllä elätte jossain ihmemaassa kun usein lukee näitä ei eroa huomaa. Kyllä ny vegaaniset korvikkeet maistuu kaikki ihan hirvittävälle.
hyvä ettei feta sanaa saa käyttää mihin vaan, ja jos mulle myytäisi salaattijuustoa mikä olisikin jotain vuustoa, niin huijaustahan se olisi
Jokainenhan voi tehdä itse vegaaniversiot aterioista. Itse olen ollut vegaani melkein 60 vuotta enkä tuntenut ketään muuta itseni kaltaista. Opin jo hyvin varhain siihen, että joudun olemaan liikkeellä aina omine eväineni ja siitä on tullut osa elämääni. En ole ikinä vaatinut, että minua varten pitäisi tehdä asiat toisin. Ja jokainen, joka minut tuntee, tietää myös että jos tulen kyläilemään niin minulla on omat sapuskat mukana. Ravintolassa ymv. en ole koskaan käynyt syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainenhan voi tehdä itse vegaaniversiot aterioista. Itse olen ollut vegaani melkein 60 vuotta enkä tuntenut ketään muuta itseni kaltaista. Opin jo hyvin varhain siihen, että joudun olemaan liikkeellä aina omine eväineni ja siitä on tullut osa elämääni. En ole ikinä vaatinut, että minua varten pitäisi tehdä asiat toisin. Ja jokainen, joka minut tuntee, tietää myös että jos tulen kyläilemään niin minulla on omat sapuskat mukana. Ravintolassa ymv. en ole koskaan käynyt syömässä.
Jokainen voi tehdä itse myös lihaversiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi tehdä itse myös lihaversiot.
totta tuokin!
Oon miettinyt mistä toi Silpan syvällisyys ja elämänilo kumpuaa ja nyt kun katselin pakkausjaksoa hoksasin että hänen sääressä on monta leikkausarpea. Vaikuttaa siltä, että aikamoinen operaatio siihen suoritettu. Voisko olla ollu joskus jossain onnettomuudessa tmv. Nii ainakin tiedän monia joilla jokin suuri kriisi tmv vaikuttanut tosi syvästi. Toki en tunne tapausta, voihan siis olla aina ollu tuommoinen, mutta näin s.hoitajana tuli tämmöinen vaan mieleen.