Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.11.2024 |

Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.

Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.

Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?

- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)

- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)

- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)

- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)

- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)

- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)

- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke

- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)

- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)

- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)

Kommentit (2005)

Vierailija
381/2005 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl se Pizza-muffinssi vaan hoitaa kateellisten kaakatuksest huolimatta homman himaan.

Antaa jengin kotkottaa, kateellisten ulinaa! Pizza muffini vie voiton, ja huuhtelen sen sitten alas pirtelöllä.

On aika mahdotonta ajatella, että voittais tuon "skandaalin" jälkeen. Aika iisisti vaan lakastiin pölyt maton alle tämän kopioinnin osalta. Todella epäoikeudenmukaista kaikkia muita kilpailijoita kohtaan. Kilpailussa kuitenkin kyse kaikkien yritystoiminnasta. Kahdekaan pisteen vähennys on aivan käsittämättömän mitätön seuraamus. Ässälle tärkeintä saada tuote kauppoihin ja kovaa myyntiä.

Vierailija
382/2005 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pizzamuffini voittaa mozzarella- tai vuohenjuustomaulla. Ne maut sopii useimmille kuluttajille ja on varmasti hyviä! Tai sitten piirakka jollain lihattomalla maulla. Kuten joku tuossa sanoikin, niin eipä tosiaan suurin osa edellis- eikä tämän vuoden kilpailijoista ole tuonut mitään täysin uutta innovaatiota. Tänä vuonna ainoa ihan uusi taitaa olla se sitkeä näkkäri, joka mun mielestä on sekin vähän pöhkö idea, vaikka siitä tyypistä tykkään kyl, on ihanan symppis kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pizzamuffini on näistä ainoa jossa on voittaja-ainesta. Mutta nyt tämän kohun jälkeen en tiedä voiko voittaa. Tuotteena pizzamuffini on selkeästi kaupallisin ja vaikka se on jossain päin maailmaa jo keksitty niin kyseessä on kuitenkin uudenlainen tuote suomen markkinoilla jolle löytyy varmasti suuri ostajakunta. Ja jos vielä löytyy molemmista pakastealtaasta ja paistopisteeltä niin näen tuotteessa kyllä paljon potentiaalia. 

Vaikea veikata kuka muu tämän voittaisi?

Leipä? En usko että saa tuotetta tarpeeksi eroavaksi muista ruisleivistä. Pirtelö? En usko että sille löytyy tarpeeksi ostokiinnostusta. Silpa? gluteeniton viljaton tuote ei herätä suuren ostajakunnan kiinnostusta kaupan hyllyllä.. mielestäni myös outoa että pääsi tuohon finaaliin tuotteella jota ei ole edes etäisesti mahdollista tehdä teollisesti (tottakai kaikki tykkää lohesta...)  Perunavohveli? Varmasti hyvää ruokarekasta tarjoiltuna juuri paistettuna ja täytteiden kerä mutta en tiedä mihin hetkeen ostaisin sitä kaupasta enkä jaksa alkaa valmistamaan täytteitä ja paistamaan (ja sulattamaan?) Kaurajuttu? En ymmärrä tuotetta vieläkään mikä siinä on se juttu eikä tuote houkuttele yhtään ulkonäön perusteella. 

Vierailija
384/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzamuffini vie voiton, kopioitu tai ei

Vierailija
385/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtelömiehen tontti myynnissä, vaikka siihen piti talo rakentaa. Tais loppua rahat!

Vierailija
386/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisuutta parhaimmillaan :

Vierailija
387/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö vielä viime vuotisen voittajan keksejä ? Miten ne erottui muista kekseistä ? 

Erottuu sillälailla että kaupassa ei ole muita pakastekeksitaikinoita? Toki niitäkin tukuista saa 

Mikä järki muuten on ottaa pakastetaikinaklöntti pakastimesta, kun sen sulamisen aikaan on tuore brownietaikina tehty ja jo paistettu?

Hienoa sulle että teet kaiken itse alusta alkaen! Valitettavasti muita kiireisiä löytyy ketä tuollaisia arvostaa ja ostaa!

Minä tein omat lapsetkin ihan itse!

Vierailija
388/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirtelömiehen tontti myynnissä, vaikka siihen piti talo rakentaa. Tais loppua rahat!

Voi ei! Toivotaan, että pirtelö menestyy. Niin mukavanoloinen kaveri ja juuri mennyt naimisiin.

Vierailija
389/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli Softcan milkshaket. Ravistettiin ja sitten juotiin pillillä. :)

Vierailija
390/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä saa?

Nää on mun nyytit, nä-nää on mun nyytit. En tiiä mitä pyysit, mut nää on mun nyytit

Nää on mun kivet, nä-nää on mun kivet. Niil molemmil on nimet, jotta tiiät mitä imet

Vierailija
391/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Toivotaan, että pirtelö menestyy. Niin mukavanoloinen kaveri ja juuri mennyt naimisiin.

Ei valitettavastti menesty. Alalla on jo vastaava tuote Arlan Milk Cow-pirtelö lisäksi mäkkäristä esim. Pirtelön saa helpommin ellei halua itse tehdä. Tuotteessa ei ole mitään innovatisuutta.

Vierailija
392/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaja on perunavohvelit. Se on niin monikäyttöinen tuote ja maku erinomainen. Nuo Silpat ja sheikit yms. voi jo nyt unohtaa.

Vierailija
393/2005 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunavohveli voisi menestyä, jos se olisi tuoretta taikinaa mitä myydään (tai valmiiksi paistettuna paistopisteeltä), mutta pakasteperunat on sellainen osasto, minne itse ainakin ihan viimeisenä lähtisin kehittämään uutta tuotetta. Niitä on satoja joka kaupassa eikä tuo tuote siellä laarissa erotu mitenkään erityisesti. Röstiperunaakin on jo siellä monelta eri merkiltä. Harmi sinänsä, vaikuttaa kivalta tuotteelta.

Pirtelö taas tarkoittaa ainakin minulle sitä, että siinä on jääkylmää jäätelöä mukana, joten mikään huoneenlämpöinen tai edes jääkaappilämpöinen maitosekoitus ei ole kyllä edes mikään pirtelö. Vähän kuin kastikkeeksi sulanutta jäätelöä sanoisi jäätelöksi... Uusi innovaatio voisi olla toki herkuttelumaitojuoma. Samalla siitä voisi tehdä vegaanisen asiaa sen kummemmin mainostamatta (koska ihmiset ei oikeasti huomaa eroa jos siitä ei tehdä mitään numeroa).

Vierailija
394/2005 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pizzamuffini on näistä ainoa jossa on voittaja-ainesta. Mutta nyt tämän kohun jälkeen en tiedä voiko voittaa. Tuotteena pizzamuffini on selkeästi kaupallisin ja vaikka se on jossain päin maailmaa jo keksitty niin kyseessä on kuitenkin uudenlainen tuote suomen markkinoilla jolle löytyy varmasti suuri ostajakunta. Ja jos vielä löytyy molemmista pakastealtaasta ja paistopisteeltä niin näen tuotteessa kyllä paljon potentiaalia. 

Vaikea veikata kuka muu tämän voittaisi?

Leipä? En usko että saa tuotetta tarpeeksi eroavaksi muista ruisleivistä. Pirtelö? En usko että sille löytyy tarpeeksi ostokiinnostusta. Silpa? gluteeniton viljaton tuote ei herätä suuren ostajakunnan kiinnostusta kaupan hyllyllä.. mielestäni myös outoa että pääsi tuohon finaaliin tuotteella jota ei ole edes etäisesti mahdollista tehdä teollisesti (tottakai kaikki tykkää lohesta...)  Perunavohveli? Varmasti hyvää ruokarekasta tarjoiltuna juuri p

Silpa pääsi finaaliin kuluttajien äänillä. Kilpailuun osallistuessa tai finaaliin päästääkseen ei tuotteen tarvitse olla sellaisenaan teollisesti valmistettavissa, vaan kilpailun idea on kehittää ideatasolla oleva tuote lanseerauskuntoiseksi kilpailun aikana. Silpa on kertonut, että päätti keskittyä siihen, minkä onnistuminen näytti todennäköisimmiltä, eli ei siksi jäänyt jumiin lohitäytteeseen. Kanatäyte ei ollut tuulesta temmattu, vaan alkukarsinnoissa hän tarjosi tuomaristolle kanapiirakkaa ja pääsi sillä semifinaaliin. Myös Silpa on kertonut, että juurikin se, että tuotteesta oli kiinnostunut gluteenitonta ja viljatonta ruokavaliota noudattavien lisäksi ehkä vielä enemmissä määrin sekasyöjät, sai hänet hakemaan kilpailuun. Itse kyllä ajattelen, että on hyvinkin ideaa tuoda markkinoille tuote, jota ei oo ajateltu vain erikoisruokavaliotuotteeksi, vaan kaikille maistuvaksi. Oishan se nyt kätevää, että ois tuote, joka passais monelle, eikä tartte olla niin montaa eri vaihtoehtoa esim. vieraspöydässä.

Vierailija
395/2005 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rösti Våhvelii kyl ostaisin jos sitä ois nimenomaa paistopisteel. Rostiksiiki oli aikoinaa paistopisteil ja oliha niis iha eri suutuntuma ku siin pakaste-versios..

Vierailija
396/2005 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sama ajatus pirtelöstä, jos haluan paksua maitojuomaa Sukulaa lainatakseni, niin ihan hyvin voin juoda proteiinipirtelöä jossa makuvaihtoehtoja on monia ja saan siitä vieläpä proteiinia! Pirtelön pitäisi olla ehkä pakkasessa, jotta koostumus olisi oikea.

Vierailija
397/2005 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sama ajatus pirtelöstä, jos haluan paksua maitojuomaa Sukulaa lainatakseni, niin ihan hyvin voin juoda proteiinipirtelöä jossa makuvaihtoehtoja on monia ja saan siitä vieläpä proteiinia! Pirtelön pitäisi olla ehkä pakkasessa, jotta koostumus olisi oikea.

Muuten samaa mieltä, mutta mua taas ärsyttää, kun joka paikkaan on nykyisin pakko tunkea proteiinia. Lisäksi usein samat tuotteet ovat vähäsokerisia tai sokerittomia. En tykkää.

Vierailija
398/2005 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoin just ton viimeisimmän ilmaiseks katottavissa olevan jakson ja onpa katkeraa settiä pirtelöpojalta ja pizzamuffininaiselta, ei kumpikaa oikein osaa käsitellä negatiivista palautetta tai pettymyksiä

Vierailija
399/2005 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/d7735977-d65f-46db-b5bd-04d37fc…

Tuntuu että Emilia päästetty tässä loppujen lopuksi tosi helpolla. Kuitenkin aika vakava tuollainen kohu että on kopiokonsepti kilpailussa. Seuraavan jakson perusteella pakkauskin tosi lähellä sitä toista. Miksi tuota ei vaan diskattu?

Vierailija
400/2005 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzamuffinin instagramissa näkyy lopullinem pakkaus ja makuina hawaii ja mozzarella. Ei kai tällaisia saisi julkistaa ennen viimeistä jaksoa?

Olisin kyllä minäkin ajatellut että hänet diskattaisiin kerta kopiotuote kyseessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan