Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.11.2024 |

Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.

Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.

Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?

- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)

- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)

- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)

- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)

- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)

- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)

- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke

- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)

- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)

- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)

Kommentit (2005)

Vierailija
1/2005 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tätä ohjelmaa ovat muutkin katsoneet kuin minä...?

-ap

Vierailija
2/2005 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että taikinapatukka ei päässyt jatkoon. Olisin halunnut maistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2005 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse innostuin eniten pizzamuffineista ja röstivohveleista, vaikka ne eivät varsinaisia innovaatioita olekaan.

Ei kai niitä innovaatioitakaan loputtomiin asti ole esiteltävänä.

Vierailija
4/2005 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä olemassa jo keskusteluketju? Vai eikö tämä ohjelma kiinnosta?

Vierailija
5/2005 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivan oloisia kilpailijoita mutta tylsä ohjelma.

Vierailija
6/2005 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse innostuin eniten pizzamuffineista ja röstivohveleista, vaikka ne eivät varsinaisia innovaatioita olekaan.

Ei kai niitä innovaatioitakaan loputtomiin asti ole esiteltävänä.

Myös minua kiinnostaa ekasta jaksosta eniten pizzamuffinit ja röstivohvelit.

Vierailija
7/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuneista tuotteista minua olisi kiinnostanut maistaa mm. sienijerkyä, piimäjäätelöä ja taikinaherkkua.

Jatkoon päässeistä kiinnostaa eniten röstivohveli, rullattava ohut lähi-idän herkku (jos se oli se, jonka mausteisuutta kehuttiin), paahtorieska (itse kyllä muutenkin paahdan usein rieskaa leivänpaahtimessa) ja joku muu leipätuote, jota ei tarkemmin muista.

Ihmettelin vähän miksi tämä herkkupirtelö pääsi jatkoon. Eikös noita tuotteita ole jo kaupoissa paljon.

Ihan hyvä, ettei aiemmin mukana olleet Jemma-säilykkeen Mari, Tahini-smoothien Kaisa eikä Rebl Eatsin pakastetuote päässeet jatkoon. Kivempi antaa mahdollisuus uusille.

Vierailija
8/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ideoita mutta en usko, että kiinnostun mistään. Tähän mennessä mikään edelisten kausien tuotteista ei ole päätynyt pysyvästi ostoslistalleni. 

Vierailija
9/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin tuotteen kohdalla juttelivat tuotteen kuluttajahinnasta ja särähti korvaan se, että aikoisivat lisätä pohjan paksuutta ja vähentää päällisiä. En ymmärrä. Mielummin maksan enemmän tuotteesta, jossa on kunnolla täytteitä ja makua kuin ostaisin halvemman tuotteen, jossa on lähinnä vain kuivaa pohjaa. 

Vierailija
10/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mieleen se nainen, jolla oli wanhan ajan tyylinen mekko ja puhui sellaisella suomen kielellä ja äänellä, jota kuulee vanhoissa Suomi-leffoissa. Tuotetta en kylläkään muista 🤭

Vierailija
11/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyviä ideoita mutta en usko, että kiinnostun mistään. Tähän mennessä mikään edelisten kausien tuotteista ei ole päätynyt pysyvästi ostoslistalleni. 

Mä ostelen silloin tällöin Köftis-pussin ja Boltsi-paketin (chili-tomaatti). Tykkäsin myös suolaisesta Äidin patukasta (nokkonen, härkäpapu, cashew) ja Foodinin ChiaGood Kolme marjaa -chiavälipalasta, mutta tuotteiden valmistus valitettavasti loppui nopeasti. 

Vierailija
12/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tosiaan se huono puoli, että aluksi tuomarit kehuvat makua, koska tuotteet on valmistettu käsin kotikeittiössä, maku edellä. Sitten kun tuote kaupallistetaan ja teollistetaan, maku ja tekstuuri muuttuvat radikaalisti (huonompaan suuntaan).  Tehdastuotannon olosuhteet, tuotteen säilyvyys ja kulujen vuoksi tehtävät kompromissit makujen suhteen vaikuttavat kaikki siihen, ettei se lopullinen tuote ole koskaan yhtä onnistunut kuin ensimmäinen kotikeittiön versio, jota tuomarit maistavat.

Vierailija
13/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienijerkky kiinnosti eniten, miksei päässyt jatkoon. Joku ihan tavallinen maitopirtelö sen sijaan pääsi.

Vierailija
14/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden kaudella olleita valmiita voileipiä olen etsinyt kaupasta aina kun nopealle välipalalle tai lounaalle ollut tarvetta. En ole vieläkään löytänyt. 

Vierailija
15/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpailussa ollut koskaan mukana yhtäkään sipsiä, karkkia, jäätelöä tai juomaa? Niitä on kyllä esitelty, mutta eivät ole tulleet valituksi jatkoon.

Sen sijaan einekset (mikro-, pakaste-, pyörykkätuotteet), makkarat, leikkeleet ja välipalat tuntuvat olevan tuomariston suosiossa.

Vierailija
16/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden kaudella olleita valmiita voileipiä olen etsinyt kaupasta aina kun nopealle välipalalle tai lounaalle ollut tarvetta. En ole vieläkään löytänyt. 

Ai Rebl Eatsin leipiä? Kyllä niitä ainakin meidän lähikaupoissa täällä Pohjois-Suomessa näkyy edelleen. Spicy Italiania taitaa olla yleisimmin tarjolla.

Vierailija
17/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienijerkky kiinnosti eniten, miksei päässyt jatkoon. Joku ihan tavallinen maitopirtelö sen sijaan pääsi.

Samaa ihmettelin. Tässä kuitenkin haetaan innovaatiota ja tuotteen makuakin kehuttiin. Toivottavasti sienijerky tulee myöhemmin kauppoihin omin voimin.

Vierailija
18/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ohjelmaa markkinoidaan sillä, että voittaja saa tuotteensa myyntiin s-ryhmän kauppoihin? Samaan aikaan myyntiin pääsee kaikki finalistit. 

Vierailija
19/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kilpailussa ollut koskaan mukana yhtäkään sipsiä, karkkia, jäätelöä tai juomaa? Niitä on kyllä esitelty, mutta eivät ole tulleet valituksi jatkoon.

Sen sijaan einekset (mikro-, pakaste-, pyörykkätuotteet), makkarat, leikkeleet ja välipalat tuntuvat olevan tuomariston suosiossa.

Karkeista muistan Käärmemummo-salmiakin, juomista Lapin Marian Kesytön-kefiirijuoman ja jäätelöistä jonkun vuohenmaitojäätelön, mutta mikään noista ei päässyt jatkoon. Ekalla tai tokalla kaudella yksi finalisteista taisi olla härkäpapujäätelö Härtelö, mutta silloin en vielä seurannut ohjelmaa.

Vierailija
20/2005 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson ohjelmaa Jukka Kurttilan vuoksi. Hänessä on jotain outoa karismaa ;D