Miksi Jumala loi valaat temmeltämään merissä?
mitä ekonomista hyötyä on planeetalle juuri valaista? vai loiko Jumala valaat vain huvikseen?
Kommentit (50)
Uudessa maassa ja uudessa taivaassa ei ole Ihmiistä ja Jumalaa toisistaan erottavaa lasimerta. Johannes kirjoitti:
Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.
Lasimeri saatta olla jäätä. Paavlikin kirjoitti Jumalan edessä olevasta lasista: For now we see through a glass, darkly; but then face to face: now I know in part; but then shall I know even as also I am known.
Suomenkielen kuvastin on hiukan epämääräinen ilmaisu. Peilistä näkee omat kasvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Valaat olivat ensin maaeläimiä jotka siirtyivät veteen. Luomistyö ei ole ihan niin helppoa kuin luulet. Päihtyneenä ei pitäisi luoda mitään. Hävettää se vesinokkaeläin ja pari muutakin pikku mokaa.
T. Jumala
Taivaan isä tuomitsee sinut Jumalan pilkkaamisesta
Norjassa oon nähny valaita, mutta ei ne kyllä temmeltäny yhtään. Rupes jotenki ahistaan, ku tässä mietin ja kuvittelin, miltä näyttää, ku valas temmeltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaat olivat ensin maaeläimiä jotka siirtyivät veteen. Luomistyö ei ole ihan niin helppoa kuin luulet. Päihtyneenä ei pitäisi luoda mitään. Hävettää se vesinokkaeläin ja pari muutakin pikku mokaa.
T. Jumala
Eikö sillä ole yhtään huumorintajua?
Vallas. En nyt muista miten se luomis kansantarina meni valaiden osalta mutta tähän mennessä kommentit valaan luomisesta on ollut blaa...blaa...blaa...
Erotan heti oikean kansantarinan siitä että miten Jumala loi valaat
Minusta tuntuu että joku muu myös voi enemmänkin kuin mahdollisesti tietää tai muistaa nyt tarkalleen miten se kansantarina meni Jumalan valaiden luomisessa
Vähän tuntuu siltä että joillain on tekosyitä kirjoittaa blaa...blaa...blaa... tässä ketjussa valoista
jospa valaat olivat ensimmäisiä muslimeita, kuten islam opettaa että kaikki partriarkat ja Jeesus olivat itse asiassa muslimeja, samoin Aadam ja Eeva
Temmeltämään? Töitä tekevät ympäri vuorokauden!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Jumala
Eikö sillä ole yhtään huumorintajua?
On, Taivaan isällä on valaat ja sillit kotona. En tiedä sillä millä sinä mutta minä näillä
Vierailija kirjoitti:
jospa valaat olivat ensimmäisiä muslimeita, kuten islam opettaa että kaikki partriarkat ja Jeesus olivat itse asiassa muslimeja, samoin Aadam ja Eeva
jos, jos ja jos
Ihminenkin oli miljardi vuotta sitten vain yksisoluinen bakteeri.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysopin kertomuksista ehkä mielikuvitusta kiehtovin - lähes sadunomainen - on valaan kehitystarina, jota oppi- ja tiedekirjoissa esitetään tieteellisenä totuutena.
Tarinan ensimmäinen vaihe kertoo kalasta, joka halusi päästä elämään kuivalle maalle. Tämä toive toteutui sammakkoeläin - matelija- välivaiheiden kautta. Lopputuloksena oli ketun kokoinen sorkkaeläin, jolla oli suippo pää ja terävät hampaat. Toinen vaihe kertoo kuinka tämä nisäkäs halusi takaisin veteen niin voimakkaasti, että sen etujalat alkoivat muuttua ensin räpylöiksi ja sitten eviksi, takajalat surkastuivat ja pitkän hännän tilalle alkoi muotoutua pyrstö. Samalla tämä parin kilon painoinen eläin alkoi kasvaa. Se venyi ja lihoi ja lihoi kunnes painoi 130 000 kiloa. Pituutta sille kertyi n. 30 metriä. Siitä kehittyi valas.
Aina yhtä surkuhupaisiaa, kun kretiinien olkinukke kuorrutetaan tällaisella "eläin halusi sitä ja tätä" -ilmaisulla. Kaipa tuokin joihinkin yksinkertaisiin ihmisiin vetoaa, ei kai sitä muuten käytettäisi.
Valaat ei ole maallisia luomuksia, vaan ne on istutettu toisesta ulottuvuudesta maapallolle. Todennäköisesti ne on jonkun toisen sivilisaation luomuksia, jotka vakoilee maapallolla eläviä merestä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit olla minun puolesta ihminenkin mutta minä olen ihminen ja ihminen oli miljardi vuotta sitten ihminen, ihminenkin!
Tuollaiset tollot ottaisi vaikka ihmisenkin nimekseen kunhan saadaan rahaa... ei kiinnosta kansantarinat eikä tasapaino.
Tämä on sivilisaatiomme onggelmana
Kuka tahansa hakkeroi tämänkin kommentin ja aloituksen pian unholaan ja vanhaan suohon minne apinat ovat murhaanneetRyssien kanssa ihmisiä joista heillä ei ole hajuakaan
Vierailija kirjoitti:
Valaat ei ole maallisia luomuksia, vaan ne on istutettu toisesta ulottuvuudesta maapallolle. Todennäköisesti ne on jonkun toisen sivilisaation luomuksia, jotka vakoilee maapallolla eläviä merestä käsin.
Sinulla on vissiin jäänyt vähän plaanetta pyörimään
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole, niiden kehityslinja maalla elävistä eläimistä on erittäin hyvin tunnettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Jumala
Mistä sinä sen tiedät? Vai jutteleeko se Taivaan isä sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Oikeammin sanoen: miljardin vuoden takaiset nykyisiä lajeja edeltäneet muodot olivat yksisoluisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Jumala
Mistä sinä sen tiedät? Vai jutteleeko se Taivaan isä sinulle?
Suomenkielellä kiitos! En vastaa kirjoituksiin missä kerjätään janolla... jutut ei kiinnosta minua, en tiedä jutuista yhtään mitään eikä minua kiinnosta. Puhuminen on asia ja toinen
Vierailija kirjoitti:
valaat olivat siis kehitysopin mukaan ensin koiria, jotka päättivät hypätä mereen ja lihoa 120 000 kg ja ruveta valaiksi,. simple. tätä kouluissa opetetaan lapsillemme joten uskomme sen kaiken nielemättä.
Mikä valaiden evoluutiossa sinun mielestä tarkalleen on epäuskottavaa? Kun ajattelee esim. saukkoja, virtahepoja ja hylkeitä, niin on todella helppo nähdä kuinka maaeläin voi siirtyä osittaiseksi vesieläimeksi. Eikö vain?
Toki tuo tapasi kuvata asiaa on ihan pöhkö, millaiseksi olet sen tarkoittanutkin.
Aikoinaan lapsille opetettiin (taisi olla TV mainoskin), että ne valas pehmolelut tekee taikatempun; vemppu tekee taikatempun silloin, kun ne valaspehmot laittaa veteen eli ne vaihtoi (vaihtaako edelleenkin, jos niitä on jossain vielä jäljellä?) väriä. Luonnollistahan se toki on, kun kankaan väri muuttuu kastuessa. Eihän se punertavan (mikä se väri/sävy tarkemmin nyt sitten olikaan) värinen juurikaan väriä edes muuttanut kastuessaan.