Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on reuma ja nyt taas pahempi jakso, nivelet huonossa kunnossa. Työterveyslääkäri määräsi gynelle estrogeenikorvaushoitoa hakemaan.

Vierailija
20.11.2024 |

Kuulemma vaihdevuosista johtuu kivut ja sekin, etten kivun vuoksi saa nukuttua kunnolla. Mielenkiintoista 😂

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin tuohon kurkuman jauheena. Voi laittaa t lusikallisen vaikka jugurttiin päivittäin. Tuo on tunnustettu nivelvaiva-apu ja alentaa tulehdusta. Samoin kuin valkosipuli. Syömisiin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota.

Vierailija
2/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa uneen. Nukun aivan hitokseen paremmin nyt viiskymppisenä kuin nelikymppisenä, toivottavasti pysyykin näin. Nukkuminen on maailman parasta ajanvietettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois vaan. Valistunut lääkäri sulla. 

Vierailija
4/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa uneen. Nukun aivan hitokseen paremmin nyt viiskymppisenä kuin nelikymppisenä, toivottavasti pysyykin näin. Nukkuminen on maailman parasta ajanvietettä.

Hitto kun olisi aina saanut nukuttua hyvin ja tarpeeksi. Elämä olisi ollut ihan erilaista. Nyt korvaushoidon kanssa elämä tuntuu hyvältä. Levänneeltä, enemmän Zen

Vierailija
5/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nukun tosi hyvin silloin kun kipuja ei ole. Jos kipuja on, nukun hyvin kunhan kipulääke vaikuttaa. Huonosti nukun vain, kun nivelet särkee. Ap

Vierailija
6/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois leipä ja kaikki sokeriset tuotteet. Saatat yllättyä, miten nopeasti kipusi katoavat.  

Vierailija
8/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työterveyslääkärisi on niitä taitamaton, ettei yhtä yleisimmistä lääkityksistä eli estrogeenikorvaushoitoa osaa määrätä? Ei sitä varten mitään gynekologia tarvita.

Vierailija
9/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla niveliin myös glukosamiinia. Elimistö lakkaa tuottamasta sitä vanhemmiten. Estrogeeni tosiaan pistää nukkumaan, luojan kiitos, niin ei sekoile ainakaan unettomuuttaan.

Vierailija
10/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä pois leipä ja kaikki sokeriset tuotteet. Saatat yllättyä, miten nopeasti kipusi katoavat.  

Aluksi huvitti nämä syö sitä, älä syö tätä niin paranet -tyypit, nykyään vain ärsyttää. Reuma EI parane ruokavaliolla. Ja ennenkuin joku tulee tähän mussuttamaan, niin olen kyllä havainnut että tietynlainen syöminen ja myös liikkumattomuus pahentavat oireita, mutta lääkkeettömäksi en ole millään ruokavaliolla päässyt, kokeiltu on. En ole ap mutta oli pakko kommentoida.

Vierailija
11/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö sokeria, gluteenia ja kofeiinia? Jätä ne pois, sokeri ja gluteeni ovat ne 2 päätekijää, mitkä nostavat elimistön tulehdustasoa. 

Työterveyslääkärisi kuulostaa hyvältä, ihmeen valistunut, hän voi olla oikeassa. Esivaihde/vaihdevuodet vaikuttavat hormonien laskemisten kautta kiputasoihin ja reseptoreihin. 

Moni vaikeasti esivaihde/vaihdevuosioireinen joutuu jättämään sokerin, gluteenin, kofeiinin. Oon lukenut kokeneiden kommentteja internetistä, itsekin kokenut näin.

Vierailija
12/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa auttaakin. Minulla katosi hermokivut kun sain gyneltä mieshormonia. Ihan muuhun vaivaan sain sen hormonin, mutta kivut lähti pois bonuksena.

Ensin testattiin estrogeeni, mutta se aiheutti vain verenvuotoa eikä auttanut mihinkään vaivaan.

Vierailija
13/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt saada apua vaihdevuosioireisiini. Mulla myös kipeitä nivelvaivoja, joiden epäilen liittyvän ikänaisvuosiin.

Lääkäri nyt laittoi lähetteen reumapolille.

Vierailija
14/22 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt saada apua vaihdevuosioireisiini. Mulla myös kipeitä nivelvaivoja, joiden epäilen liittyvän ikänaisvuosiin.

Lääkäri nyt laittoi lähetteen reumapolille.

No sittenhän voisinkin mennä gynelle ja lähettää ne estrogeenipillerit sinulle, olisi jotain hyötyä 😉 Ap

Vierailija
15/22 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin tuohon kurkuman jauheena. Voi laittaa t lusikallisen vaikka jugurttiin päivittäin. Tuo on tunnustettu nivelvaiva-apu ja alentaa tulehdusta. Samoin kuin valkosipuli. Syömisiin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota.

Ap:lle, että nivelkivut on tyypillinen vaihdevuosivaiva ja ne kivut voi todellakin johtua siitä jos reuman hoito on tasapainossa. Sitten tuohon kurkumaan. Käytän vahvaa kurkumaa kolmatta kuukautta ja täytyy sanoa, että saattaapi tuoneen jotain apua. Sairastan tulehduksellista autoimmuunisairautta ja en nyt muista olisiko niitä kipuja ollut nivelissä viime viikkoina, ainakin nivelien turvotus on helpottanut. Suosittelen.

Vierailija
16/22 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä haittaa ole. Olettaen että reumaakin hoidetaan asianmukaisesti.

Vierailija
17/22 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määräs vaihdevuosiin jotain rauhottavaa en ikinä käyny etes apteekista hakemassa.

Vierailija
18/22 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siitä haittaa ole. Olettaen että reumaakin hoidetaan asianmukaisesti.

No kun ei hoideta! Lääkäri sivuutti sen täysin. Mulla ei ole mitään lääkitystä reumaan tällä hetkellä, kunhan kipulääkkeitä vedän. Fyssarin mielestä tilanne on paha ja tarvitsisin nyt reumalääkityksen ja pistoshoitoa tulehtuneisiin niveliin, lääkäri totesi että johtuu vaihdevuosista, mene gynelle niin pääset ongelmista eroon. Ap

Vierailija
19/22 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vaihdevuodet aiheuttaa jatkuvia kipuja. Joka paikkaa särkee vähän väliä ja kipu kiertää paikasta toiseen. Nukunkin tosi huonosti. En voi käyttää Hormonikorvaushoitoa koska veren hyytymishäiriö ja yksi veritulppa jo ollut.

Vierailija
20/22 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle vaihdevuodet aiheuttaa jatkuvia kipuja. Joka paikkaa särkee vähän väliä ja kipu kiertää paikasta toiseen. Nukunkin tosi huonosti. En voi käyttää Hormonikorvaushoitoa koska veren hyytymishäiriö ja yksi veritulppa jo ollut.

Onhan noita luontaistuotevalmisteita. Kokeilisin semmoisia. Voi vaikka ensin lukea kokemuksista netissä ennen kuin valitsee.