Ette uskokaan, minkälaisia Wilma-viestejä saan opettajana
Syyllistämistä, haukkumista, kompetenssini kyseenalaistamista ja valehtelijaksi kutsumista.
Paskalla palkalla pitäisi vielä kansankynttilänä palvella.
Soronoo.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti vanhemmat haluavat kuria kouluun takaisin. Jos on omasta herrantertusta kyse, onkin aivan toinen ääni kellossa.
Kuri täytyy pitää koulussa. Ei joka ainoasta aivastuksesta tarvitse kannella vanhemmille. Vie täysin uskon opettajan omista kyvyistä.
Jos kouluissa pidetään kuria, vanhemmat hyppivät seinille. Kasvattakaa ne räkänokkanne, niin ei tarvitse opettajan olla koko ajan puuttumassa.
No pelkkä kuri ei toimi, se on jo kauan sitten tutkittu,50- luvun alistava kulttuuri ei ole tätä päivää. Se että luokassa on muutama häirikkö häiritsee, mutta muitakin työkaluja pitää olla kun tosi tiukka kuri.
Joo, kympin mummeleilla ei vain niitä työkaluja ole, karismaa nolla.
Mä en enää aio tämän lukuvuoden jälkeen jatkaa opettajana. Varsinkin luokanvalvojan tehtävät on aivan liikaa nykyään, eikä palkka vastaa työmäärää.
Mieluummin hankin elantoni vaikka matalapalkka-alalta kuin opettajana peruskoulussa.
Uskon ihan mitä vain. Pikku prinsessojen vanhemmat ovat alinta kuraa heti yh-äitien jälkeen. Ei mitäy irkaa kummallakaan.
Open homma on yksi kadehdituimpia ammatteja, jopa palstan töytön olut-kokkare vinkuu aina ketjuissa. Eipä siinä mitään, opet ovat silti jopa pahimmassakin burnouteissaan onnellisempia kuin tuo "voittaja" työtön luuseri.
Uskon. Mä saan yhdeltä isältä kikkelin kuvia puhelimeen. Olin nuori ja naivi. Tuplasim perhettä ja työtä varten. Wilma teki vielä sisäänajoaan ja annoin kännykkänumeroni.
Aina vähän kekkulissa se sitten muisti mua kuvalla. Laitoin blockiin jne. uudesta numerosta sitten alkoi tulemaan. Ei auttanut puhe ei poliisilla uhkailut.
Siitä luokasta kun pääsin, niin kaikki käytiin Wilman kautta. Kyllä se vielä jälkeenpäinkin muisti mua kuvilla ja yritti saada treffeille. Ei kitios todellakaan, kiitos EI.
Se lapsi oli kyllä järjettömän fiksu ja yksi parhaista oppilaistani.
Työtön kokkare-luuseri äänestää Tere Sammallahtea kerran neljään vuoteen, että voi sepramiensa keskellä nautiskella edes kerran!
Vierailija kirjoitti:
Uskon ihan mitä vain. Pikku prinsessojen vanhemmat ovat alinta kuraa heti yh-äitien jälkeen. Ei mitäy irkaa kummallakaan.
Mutta hei kun ne irma-petteri-päivänsäteet on niin ERIKOISIA!
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Mä saan yhdeltä isältä kikkelin kuvia puhelimeen. Olin nuori ja naivi. Tuplasim perhettä ja työtä varten. Wilma teki vielä sisäänajoaan ja annoin kännykkänumeroni.
Aina vähän kekkulissa se sitten muisti mua kuvalla. Laitoin blockiin jne. uudesta numerosta sitten alkoi tulemaan. Ei auttanut puhe ei poliisilla uhkailut.
Siitä luokasta kun pääsin, niin kaikki käytiin Wilman kautta. Kyllä se vielä jälkeenpäinkin muisti mua kuvilla ja yritti saada treffeille. Ei kitios todellakaan, kiitos EI.
Uskon tämän täysin!
Banda kirjoitti:
Nykyvanhemmat niin hukassa vanhemmuuden kanssa, leikitään lasten kavereita. Vapaa kasvatus kantaa hedelmää, kuten pisatuloksistakin nähdään.
Eikö pisa- tutkimuksia laske enemminkin S2 oppilaat joukossa, jotka opiskelee yleisopetuksessa vaikka kielitaito ei riitä.
Pida Pisa Pisa, sekö kertoo kaiken..älykkyyttä on monelänlaista, kaikista ei tule asintuntijatason tekijöitä eikä töitä ole..
On hyviäkin vanhempia, ei syyllistetä kaikkia. Mutta kersoja aivan liian suuri osa, ihmiskunta menee kohti tyhmyyttä.
Kyllä sitä osataan koulussakin viestiä miten sattuu, ja kun asiaa viedään eteenpäin rehtorille, muuttuu tarinat päinvastaisiksi.
Poika tuli rikkomaan tyttäreni kesken ollutta lumi-ukkoa, vei pipon päästä ja sylkäisi tytärtäni silmään, Tyttäreni kaverit tulivat apuuun kaatoivat kiusaajan maahan, ja potkivat päälle lunta johon tyttäreni osallistui, ja sai jälki istuntoa OK.
Tiedustelin opettajalta perustetta jälki istunnolle, niin asiaton käytös, OK. Mutta keskustelin opettajan kanssa vielä kolmella pitkällä viestillä aiheena: itsesuojelu, tasaarvoinen kohtelu, lasten oikeuden ja terveyden suoja (silmätulehdus riski), jonka jälkeen otin rehtorin mukaan keskusteluun.
Niin rehtori käänsi kesksutelun niin päin, että minun tyttäreni aloitti, heitti pojan maahan, ja potki, silmään sylkeminen oli pojan puolelta pelkkä vahinko, kun oli suu täynnä lunta.
saman ikäiset 10- v mukulat. juu ja tytöthän heittelee noita poikia kun vettä vaan :)
sylkeminen silmään ei aiheuttanut koulussa toimenpiteitä esim huuhtelu terveyden hoitajalla, joka oli viestinnässä suurin huoleenaiheeni, ja johon penäsin eniten perusteluja, niin kuitattiin sivulauseella.
Pitäisiköhän lähettää keskustelu Aluehallintovirastoon.
Vanhemmat tuskailevat kun Wilman kautta tulee jatkuvasti kaikenlaista johon pitäisi reagoida ja opettajat taas sitä, että sieltä tulee rumaa törkyä vanhemmilta.
Ehkä pitäisi palata siihen, että ihan kasvokkain käydään keskustelut vanhempien kanssa ja kokeet ja muut viedään paperilla kotiin vanhempien nähtäväksi kuten ennen vanhaan.
Voi kun pääsisitte kärpäsenä kattoon seuraamaan vaikka yhtä koulupäivää!
Voisitte sitten tulla kertomaan miten sitä kuria pidetään.
Laittaisitteko kotiin Wilma-viestin jos oppilas käy joka tunnilla vessassa. Reissu kestää viisitoista minuuttia, koska pitää vapettaa, seurata tiktokkia tai seurustella naapuriluokan kaverin kanssa, koska on sovittu treffit vessaan.
Miten multitaskaaminen onnistuu, kun selaa kännykkää, yrittää salata selaamista ja tekee muistiinpanoja ja osallistuu opetukseen.
Ehkä vaihdattekin alaa ja alatte opiskelemaan opettajaksi, kun on pitkä kesäloma.
Jännä että jotkut opettajat saavat homman toimimaan ilman jatkuvia ja pitkiä sepustuksia wilmaan. Lapsilta (toinen ylä- ja toinen alakoulussa) kun olen kysellyt, niin nämä opettajat antavat palautteen huonosta käytöksestä tms suoraan oppilaalle ja heitä kuunnellaan. Toiset opettajat sitten näemmä tarvitsevat tukea työhönsä lasten kotoa. Ei ihme että työ kuormittaa, jos luontainen auktoriteetti puuttuu ja wilmasepustuksiin menee päivittäin aikaa tuntitolkulla...
Ainakin pk-seudulla suuri osa opeista on vastavalmistuneita eli juuri itsekin koulun penkiltä päässeitä älypuhelimen suurkuluttajia. Kun riittäisi yksityiset wilma-viestit, mutta kun pitää opettajan postata julkiseen someen jatkuvaa valitusta miten itsellä on (oppilaiden takia) niin raskasta. Muusta fiidistä päätellen viettää kyllä erittäin reipasta ja riehakasta vapaa-aikaa ja sitä on paljon. Jos on itsestä riippumatonta vaikeutta kestää työtään, kannattaisi puhua rehtorille tai työterveyshuollolle.
Vierailija kirjoitti:
Menitkö vastaanottamaan isän ostaman parfyymin - virhe sekin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse koskaan miettinyt niitä itse tekemiäsi Wilma merkintöjä?
Omilla lapsilla on onneksi luokanopettajina ollut asiallisia tyyppejä, jotka ovat tajunneet Wilman tarkoituksen. Mutta sitten osa aineopettajista laittaa aivan naurettavia viestejä koko ajan. Tulee mieleen välillä pienen lasten kantelumeininki.
Varmaan niitä kirjataan, että ne kotona luettaisiin ja ymmärrettäisiin. Joa siellä lukee esim Oppitunnin häiritseminen, niin ei sitä turhaan ole sinne kirjattu.
Osa opettajista voi myös kiusata oppilaita, joksta eivät pidä. Olen tämän omin silmin nähnyt opettajasijaisena ja järkyttynyt. Saatetaan alistaa oppilaita, olla natsimaisen tiukkoja, puhua asiattomasti pahaa opehuoneessa kaikille, koskaan ei pyydetä anteeksi. Haukutaan oppilasta valehtelijaksi ja kun todetaan, ettei ole, ei pyydetä edes anteeksi. Osa arvioi liian tiukasti ja taitavat oppilaat eivät pääse sen vuoksi opiskelemaan haluamiinsa kouluihin. Osa pitää löysiä kokeita, osa liian vaikeita, mikä laskee arvosanoja. Kokeissa voi myös olla outoja ja huonosti aseteltuja kysymyksiä. Kaikista huonoiten tänä päivänä kohdellaan yläkoululaisia. Joissakin kouluissa kuin karjaa. Ja juuri tämänilset kaipaavat eniten positiivista palautetta. Koulun tehtävä on asettaa oppilaat keskiöön ja tukea heitä ja heidän tavoitteitaan. Olen nähnyt ihan toisenlaistakin menoa, missä opettajat asettavat itsensä keskiöön maristen turhasta nuorille, jotka todellisuudessa käyttäytyvät hyvin ja menestyvät hyvin koulussa. Näillä opettajilla ei ole mitään ymmärrystä eikä oikeaa valitettavaa verrattuna niiden alueiden kouluihin, joissa oppilaat käyvät käsiksi milloin keneenkin, juoksevat ympäri koulua kesken oppituntien, joille yksikään aikuinen ei ole hhtään mikään auktoriteetti. Itsellä on kokemusta molemman tyyppisistä kouluista.
Kesäkeskeytys ei ole koko kesää ja opettajan palkka jakautuu eri tavalla. Lueskelehan enemmän asioista, ennen kuin tulet rääkymään!