Ette uskokaan, minkälaisia Wilma-viestejä saan opettajana
Syyllistämistä, haukkumista, kompetenssini kyseenalaistamista ja valehtelijaksi kutsumista.
Paskalla palkalla pitäisi vielä kansankynttilänä palvella.
Soronoo.
Kommentit (79)
Julkaise tänne niin nauretaan yhdessä?
Eikö tuo Wilma ole nimenä vihamielinen? Esimerkiksi Ilosanoma olisi paljon positiivisempi ja jo pelkkä viestin kirjoittaminen saati vastaanottaminen saisivat aivan uuden merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee rikosilmotusta?
Poliisilla voi olla parempaakin tekemistä, ainakin pitäisi olla
Kovasti vanhemmat haluavat kuria kouluun takaisin. Jos on omasta herrantertusta kyse, onkin aivan toinen ääni kellossa.
OAJ on int.sekt.feministinen järjestö. Jos tukee ihmisoikeusrikoksia ja lapsen ihmisarvon viemistä, niin ei kannata odottaa inhimillistä kohtelua.
Oletko itse koskaan miettinyt niitä itse tekemiäsi Wilma merkintöjä?
Omilla lapsilla on onneksi luokanopettajina ollut asiallisia tyyppejä, jotka ovat tajunneet Wilman tarkoituksen. Mutta sitten osa aineopettajista laittaa aivan naurettavia viestejä koko ajan. Tulee mieleen välillä pienen lasten kantelumeininki.
Jopa joka neljäs suomalaisista ajattelee sen olevan ihan oma syy!
Nytkö taas alkaa vanhempien syyllistäminen? Etkö voisi, ap, joskus pohtia, mikä omassa käytöksessäsi ja viestinnässäsi aiheuttaa sen, että saat turhautunutta palautetta? Etkö ymmärrä, että koululla ollaan niin besserwissereitä ja sumplitaan asiat valmiiksi oman henkilökunnan kesken, että vanhemmille tarjotaan vain yhtä vaihtoehtoa aidon vuorovaikutuksen sijaan? Se tuntuu loukkaavalta. Ihan kuin haluttaisiin jakaa arvosanoja vanhemmuudestakin.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti vanhemmat haluavat kuria kouluun takaisin. Jos on omasta herrantertusta kyse, onkin aivan toinen ääni kellossa.
Kuri täytyy pitää koulussa. Ei joka ainoasta aivastuksesta tarvitse kannella vanhemmille. Vie täysin uskon opettajan omista kyvyistä.
Uskon. Olin pari kertaa tyttärien jossain vanhempainillassa vai mikä se oli. Tuli ilmi että eräs poika kiusaa luokkakavereitaan. "Pojat on poikia" huuteli joku vanhempi eikä opettaja uskaltanut sanoa mitään. Eräs äiti kysyi että voisiko opettaja jäädä heidän Keijo- Kyllikin kanssa tekemään kotitehtävät koulun jälkeen kun on niin niin kiirettä... Joopa joo...
Puhuin tyttärieni kanssa näistä ja se oli helppoa, minulle, isälle he kertoivat kaiken ja sanoivat ettei heitä uskalleta kiusata varmaan siksi kun heillä on paljon kavereita. Sanoin kuitenkin että jos joku kiusaa jotakuta tai teitä niin otan yhteyttä koululle. Sen pojan kiusaaminen loppui, monet vanhemmat vaativat toimia ja opettajien oli pakko puuttua asiaan. Usein syy on se että opettaja ei uskalla leimautua ja pelkää ettei saa tukea.
Jos opettaja laittaa wilma-viestin on lapsella oikeasti ongelmia. Vanhemmat tekee karhunpalveluksen lapselle jos lähtee myötäilemään lasta ja hänen huonoa käytöstä. Junttimaista.
Mun lapseni on erityisluokalla ja et arvaa minkälaisia tuntimerkintöjä luen wilmasta vähintään viikottain. En viitsi laittaa esimerkkiä ettei tunnisteta mutta täytyy sanoa että kyllä sillä opettajalla on kestämistä ja nostan hattua kun jaksaa tuollaista työtä tehdä.
Ei opettaja turhaan negatiivisia Wilma- merkintöjä laita. Itselläni on iso kynnys laittaa merkintöjä, koska tiedän, ettei niitä ole kiva lukea. Siksi pyrin käymään asiat läpi tunnilla ja infoan vanhempia vain asioista, jotka oikeasti ovat jo merkittäviä. Samoin toimivat mielestäni myös kollegani. Jos oppilas saa häiriö-merkinnän Wilmaan, niin ei se tule mistään kuiskaamisesta. Kyllä hän silloin häiritsee toistuvasti opetusta ja kotona pitäisi asia ottaa puheeksi ihan tosissaan.
Ei ne varmaan halua wilmaa. Tai ylimielisiä kylmiä opettajien kommentteja tai jotain täysin turhaa. Koko ajan. Ei ennen ollut tätä ja kaikesta selvittiin. Vanhemmat ja opet osasivat myös toimia tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee rikosilmotusta?
No koska niissä viesteissä kerrotaan tosiasioita.
Tiedoksi vaan, että paska palkka on n. 2000€/kk ei yli 4000€/kk.
Mä en osaa sanoa tähän oikein mitään. Mä oon jo yli 40 vuotta vanha ja mulla ei ole lapsia.
Silti vaikuttaisi pahasti siltä ettei tuossa viestimisessä ole kovin paljoa järkeä. Juu ymmärrän, että nämä kirjalliset jäljet voi nykyajassa vaikuttaa jatkotoimien onnistumiseen, mutta tuokin on suhteellisen epäloogista. Koko järjestelmä kaipaisi korjausta.
Opettajat tressaantuvat, samoin kuin vanhemmat, kun joudutaan vääntämään turhanpäiväisistä pikkuasioista. Ajattelen, että tämä vaikuttaa pitkälle myös lasten kehitykseen, erityisesti vastuuntuntoon ja itsenäisyyteen liittyen.
Ihan hyvää tekee kasvalle ihmiselle kohdata asioita ja joutua itse selvittämään tekemisiään ilman jatkuvaa valvontaa.
Koulun ja vanhempien tarpeeksi kiinteä yhteydenpito on tottakai tärkeä asia, mutta ei kai sitä tarvitse viestillä jos joku kumi sattuu unohtumaan joku kerta?
Kansan viha, katkeruus ja raivo purkautuvat wilma-viesteissä.