Oppiiko yksinkertainen ihminen soittamaan kitaraa?
Kitaran soitto vaatii sorminäppäryyttä ja muuta osaamista
Kommentit (30)
Kai musikaalisuuskin on jatkumo. Tunnen oikeasti musikaalisia ihmisiä, ja jos heidän musikaalisuutensa on asteikolle 0 - 10 jotain 8, niin minun on 3. Sitkeydellä ja kiinnostuksella ihminen voi oppia tekemään harrastajatasolla kaikenlaista, johon ruumiilliset kyvyt riittävät, vaikkei ns. luonnonlahjoja aiheeseen olisikaan. AP: hanki kitara ja kokeile. Mene kurssille tai lainaa kirjastosta itseopiskelumateriaalia. Aloita pienestä, soita ukkonooaa ja hämähämähäkkiä, rämpytä paria sointua vuorotellen, vaikka C - G7 tai Am - E7. Kyllä se aika äkkiä musiikilta alkaa kuulostaa. Niin ja sen ensimmäisen kitaran pitää siten olla kevytsoittoinen! Kestää nimittäin hetken ennen kuin vasen käsi vahvistuu sointuotteisiin. Melkein tekisi mieli suositella sähkökitaraa, semmoisen ja pienen vahvistimen saa käytettynä parilla satasella, jatkuvasti myynnissä vaikka Torilla.
Itse aloitin klassisenmusiikin jo 5 vuotiaana. Musiikista on tullut minulle ikäänkuin kieli. Kykenen säveltämään päässäni mitä vain.
Kaksinkertaisen ihmisen on vaikeaa soittaa mitä tahansa soitinta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se helpompaa on kuin triangelin soittotaidon omaksuminen. Kitaralla ei pysty soittamaan taivaallista musiikkia, toisin kuin triangelilla, enkelten soitin, tri-angel.
Tai angle, kulma. On nääs 3 kulmaa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin klassisenmusiikin jo 5 vuotiaana. Musiikista on tullut minulle ikäänkuin kieli. Kykenen säveltämään päässäni mitä vain.
No minä aloitin 4-vuotiaana, mutta tätähän kukaan ei kysynyt.
Ap:lle vastauksena, että voi ihan hyvin. Kuten täällä jo todettiin, kaikki on kiinni harjoittelusta. Myös musikaalisuutta voi nykytiedon mukaan kehittää harjoittelemalla.
Mike Oldfieldiltä jäi tekemättä Hubular ja Lubular bells- levyt. Mutta Tubularin levynkannessa oli triangeli.
Ei opi, ei. Olen harjoitellut jo yli 40v, enkä vieläkään yllä Petteri Sariolan tai Tommy Emmanuelen tasolle.
Jeesuksen ja Mooseksen oppeja kun lukee niin olette lain rikkojia vaikka osaisitte mitä maallista . Ette auta ette tee hyvää ette hoida hiekkoja ette anna anteeksi ette palauta mitään mitä muilta otitte puhutte pahaa panettelette annatte väärää todistusta toisista teeskentelette olette ULKOKULTAisia silti tahdotte pahaa toisille ja kiusaatte omia lapsianne kuin muiden. Olette työpaikka kiusaajia koulukiusaajia varkaita ja löysiä siveellisyydessä. Vaihdatte puolisoita ja väärennätte huijaatte hinnoissa ja vääristelette. Estätte toisia opiskelemasta kuin saamasta ihmisoikeuksia kuin etuja jotka kuuluu jopa estätte tekemästä töitä. Syytätte syyttömiä ette jaa omastanne vaan muiden. Myytte muilta otettua etsitte omia etuja ettei muiden. Ahmitte. Etuilette. Kaukana mitä Raamattu opettaa. Ihan sama mitä osaat soittaa jos suusta tulee ulos panettelua.
Kovat jätkät lyö aina kitaransa pskaksi keikan jälkeen. Mimmit käy ihan kuumana siitä machoilusta.