Keskustan Kaikkonen tylynä: Hallitus on käyttänyt ihmisten palveluihin tarvittavat eurot terveysfirmojen tuloksen parantamiseen
"Rahaa on kulunut kuin kosken nielemänä, mutta tulokset eivät ole hyviä. Päinvastoin," Kaikkonen katsoi eduskunnan keskustelussa keskustan ja Liike Nytin sote-välikysymyksestä.
Kaikkosenmukaan asiassa on käynyt, kuten asiantuntijat varoittivat: Avokätiset satojen miljoonien lisätuet terveysbisnekseen eivät ole auttaneet mitään.
"Isot terveysyritykset ovat nostaneet hintojaan samalla kun tuet ovat nousseet."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/rahaa-on-kulunut-kuin-kosken-nielemana…
Kommentit (320)
Tuoltakin haisevalta kepulilta on unohtunut, että asiantuntijoiden suositus sote-alueiden määräksi oli 4-12. Hupakot ja kepulit laittoi niitä 21 ja lisäksi Helsinki erillisenä. Tänä vuonna tähän sotehimmeliin menee yli 2 miljardia enemmän rahaa kuin viime vuonna. Ei tullut säästöjä tai parempia palveluita kuten luvattiin.
Näin on myös käyty kouluruoka puolen kimppuun ulkomailta yksityiset. Vetistä makaronia oppilaille miljoonat omistajajohtajalle. Valtiolta eli kunnilta maksetaan heille.
Jos kouluruokamakaroni tuottaa englantilaisen yrityksen johtajalle miljoonan vuodessa niin se on kunnalta pois tämä raha kuin sopii ihmetellä miten tyhmiä kunnan päättäjät on.
Entä miten palvelutalon johtaja vetää miljoonan vuodessa itselleen kuin saa samaan aikaan valtion tukia eikä muka ole varaa palkata työntekijää kylvettämäån kuin pestä pyykkiä 70-90 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkonen puhuu asiaa
On noissa yksityisissäkin eroja. Riippuu ihan lääkäristä. Toinen hoitaa homman loppuun asti, ja toinen ei vaan löydä mitään vikaa. Kiitti vaan tyhjästä. Täällä terveyskeskusta pyörittää yksityinen firma, olen saanut sieltä sekä hyvää että huonoa palvelua. Työterveys on yksityisessä firmassa, sieltä olen saanut enimmäkseen huonoa palvelua. Palvelun taso vaihtelee aivan järkyttävästi lääkäristä riippuen. Toiset valmistuu lääkäreiksi ymmärtämättä yhtään mistään mitään maallikkoa enempää, eivät osaa sanoa yhtään mitään ilman kuvia ja labratuloksia, ja ratkaisua ei vaan löydy itse ongelmaan. Toiset on ihan ammattimiehiä, homma hoituu nopeasti, tulos tulee ja hoito aloitetaan heti. Labrakokeilla vain vahvistetaan se, minkä lääkäri tiesi jo hetken minua tutkittuaan ja haastateltuaan. Lääkärit pitäisi testata kerran vuodessa, saava
"Työterveys on yksityisessä firmassa, sieltä olen saanut enimmäkseen huonoa palvelua."
Mielenkiintoista olisi joskus käydä saman lääkärin vastaanotolla "yksityisesti" kuin mitä käy työterveydessä yksityisellä lääkäriasemalla. Muuttuuko kuinka käytös. Sen verran huonoa kohtelua saanut minäkin työterveyspotilaana, että jaloillani äänestäisin, jos sellaista kohtelua saisin yksityisellä ja vielä maksaisin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerintä on ettei koskaan saisi kokeilla mitään uutta tapaa tai menetelmää, pitäisi vaan jatkaa sanalla linjalla, mikään ei voi muuttua paremmaksi jos mitään ei kehitetä.
Eihän se yli 65 vuotiaiden yksityisellä käyminen 28 eurolla ole edes alkanut, alkaa syyskuussa -25 ja jatkuu vuoteen 2027. Miten se Kaikkonen jo ennustaa ettei toimi ? Parempi noinkin kun tukkivat nyt terveyskeskukset, meillä muillakin pitää olla mahdollisuus käydä terveyskeskuksessa, kun kaikkea ei työterveyshuollossa edes saa hoidattaa
Minäpä ennustan, että vain se lääkärillä käynti on tuon 28€, mutta kaikki jatkotutkimukset, kokeet, röntgenit jne. maksavat sitten maltaita.
-Yleisimpien tutkimusten hinnasta korvattaisiin asiakkaalle puolet
Tähän kuuluisivat esimerkiksi verikokeet, virtsatutkimukset ja kuvantaminen. Verikokeiden hinnaksi jäisi Kela-korvauksen jälkeen 15-22 euroa.
Kokeet on valittu sillä perusteella, mitä tutkimuksia 65-vuotiaat käyttävät eniten. YLE
Vierailija kirjoitti:
Kaikkonen puhuu totta
Mutta Kepu pettää aina.
Kokkarit ja Persut ylläpitävät korruptio-hallitusta