Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä vika ompelukoneessa?

Vierailija
21.02.2007 |

Kuka osaa auttaa:

Vanhahko bernina-ompelukone sai yhtäkkiä kohtauksen. Neula ei meinaa menna alas, ihan kuin jokin jossain ottaisi kiinni kun neulan pitäisi painua. Käyttäytyy samalla tavalla kuin joskus kun kangas on liian paksu tms, paitsi ettei ole kangasta ollenkaan. Neula ei kuitenkaan näytä ottavan kiinni mihinkään.

Samalla kaikki erilaiset tikit ovat muuttuneet pelkäksi suoraksi tikiksi joka on joko paininjalan keskellä tai vasemmassa reunassa.

Kone on nii nvahnha, ettei siinä ole mitään hienoja tietokonejuttua, vaan ihan mekaaninen kone ja siksi todennäköisesti mekaaninen ja heppo ongelma - mutta missä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siellä kolosessa mihin neulan pitäisi mennä? itsellä oli tuommoinen samanlainen vika kovin yksinkertaisessa rakkineessa. Neula ei päässyt edes siitä reiästä sisään kun joku alkoi jo hiertää vastaan. En mä osaa selittää tarkemmin, kyse ei siis ollut siitä että neula olisi osunut johonkin. Piti purkaa koko se alaosa palasiksi.

Vierailija
2/6 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli ekana mieleen. Toisessa ongelmassa pitäisi minun nähdä kone ja päästä testailemaan sitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ne välittäjät on? pääseekö niihin jotenkin käsiksi? Miten sa kolmonen köysit sen kökön mikä siellä välissä oli?

Mitä toi putsaus korjaamolla maksaa?

Vierailija
4/6 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siellä alhaalla oli joku ruuvi päässyt irti ja koko se härveli mihin alalanka laitetaan oli päässyt vähän irti. Sitä ei ensin edes huomannut mutta sitkeys palkittiin... ;) En kyllä suosittele kellekään itse purkamaan noita koneita. En mä tiedä mitä huollot maksaa mutta ammattimiehet on velhoja etenkin noiden vanhojen rakkineiden kanssa. 3

Vierailija
5/6 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse sössii sieltä jotain muutakin rikki, tulee vain kalliimmaksi korjata.

Soita huoltoon, kuvaile oireet ja kysy hinta-arvio.

Vierailija
6/6 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mä sitten inhoan kaikia näitä koneitten huoltoja kun ne ukot katsoo mua aina sen näköisesti että tuo typykkä ei ymmärrä mitään ja ovat siinä harmillisen oikeassa. Korjaan siksi mieluusti itse, jos vaan onnistun)