Vaikuttaako se syntyvään vauvaan vielä se epirudaali? Eli vauva syntyy tokkurassa?
Ekassa synnytyksessä vauva syntyi ilman kipulääkkeitä. Toisessa sain epiduraalin. Mietityttää.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Oikeaoppinen synnytys tapahtuu lihaksilla ja jos nainen ei tunne lihaksiaan, ei hän voi käyttää niitä oikein. Myös vauva osallistuu oikeaoppisessa synnytyksessä toimintaan mm. työntämällä jaloillaan, mitä ei voi tehdä jos hänet on doupattu. Lääketeollisuus ei harrasta oikeaoppista, vaan r aiskausspektaakkelimaista yläviistoon synnyttämistä, joka on äärimmäisen vaikeaa, haitallista, ja vaarallista sekä naiselle että vauvalle. Vääränlaisesta synnytysasennosta ja metodiikasta johtuvia vahinkoja EI korjata tai korvata. Tutustu siis kotisynnytykseen, hypnosynnytykseen, jne. luonnollisiin metodeihin ja vältä lääkäriä kuin ruttoa
Mene hoitoon !!!! Kokeile edes luomuns synnyttää, niin ei tartte päteä täällä ja jauhaa paskaa
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se epiduraali vaikuta. Mä jouduin vasten tahtoani hätäsektioon ja vielä nukutuksessa kun sain epiduraalista vuotavan selkäydinkanavan ja puudute ei täten toiminut (sain vuotavasta selkäydinkanavasta myöhemmin spinaalipäänsäryn, joka loppui kun vuoto tukittiin käsivarresta otetulla veripaikalla)
Mietin vaan, että miten nukutusaine vaikuttaa vauvaan ja oliko poikani veltto kun hänet nostettiin kohdustani ulos. Itsellä se vaikutti siten, että osastolla olin ärtynyt ja nyrpistelin nenääni kun vauvaa tuotiin syliini. Olin valvonut 72h nukkkmatta ja olisin vain halunnut nukkua ennen vauvan hoitamista. Näin unettomuudesta johtuen hallusinaatioita (jotka tiesin univajeen aiheuttamaksi). Onneksi mies oli paikalla ja otti koppia vauvanhoidosta... huh
Jos seuraavan lapsen yrittäisi ajoittaa niin, että kesäkandit ja muut keltanokat eivät olisi paikalla. Minun selkäytimeni sai aikaan anestesialääkäriksi erikoistuva poika, joka muistaakseni k
Hätäsektion syy lapsen veltoksi teki, hapenpuute. Jos luet synnytyskertomuksen, siinä todennäköisesti mainitaan hätäsektion syyksi joko vauvan pulssin dippaaminen tai äidin voimakas verenvuoto, joista kumpikin on sekä äidin että vauvan henkeä uhkaava tapahtuma.
Tuollaista ei kannata edes miettiä, kun ei sillä ole edes mitään väliä. Yritä keskittyä mukaviin asioihin. Nykyäidit miettii ja murehtii liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla kuin alkoholikin vaikuttaa vauvaan, ihan kaikki huumeet mitä lääketeollisuus tunkee kehoosi, vaikuttavat. Epiduraalin saaneet naiset eivät pysty välttämättä edes kävelemään, joka kertoo aika paljon siitä missä kunnossa ne synnytyslihakset ja vauvan lihakset ovat tapahtuman aikana. En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miten kukaan edes uskaltaa sen ottaa.
Niin vanhanaikaista ja typerää puhetta, täysin väärin! Mistä ikinä olet tietosi hankkinut, se on täyttä roskaa. Varmasti kykenin kävelemään ja taatusti lapsillani ei ollut mitään huumeita kehossaan. Jos sinua piikki pelottaa, sitten se on niin, mutta VÄÄRÄÄ TIETOA TÄNNE JAKAMAAN se ei oikeuta!
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista ei kannata edes miettiä, kun ei sillä ole edes mitään väliä. Yritä keskittyä mukaviin asioihin. Nykyäidit miettii ja murehtii liikaa.
Miehenä voisit olla HILJAA asioista, joista sinulla ei ole aavistustakaan, mutta tässä vastaukseni:
Miksi ei kannata miettiä? Edessä on yksi elämän suurimmista tapahtumista!
Miten niin sillä ei ole väliä? Tieto on aina hyvää.
Tottakai keskitymme mukaviinkin asioihin, ostelemme vauvalle tarpeita, sisustamme lapsen huoneen, käymme kursseja, olemme edelleen ehkä töissä, mutta silti jokaisella odottavalla äidillä synnytys ja vauvan hoito ovat mielessä.
Ennen on mietitty ja murehdittu yhtä paljon, luultavasti vielä enemmänkin. Et tiedä mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Oikeaoppinen synnytys tapahtuu lihaksilla ja jos nainen ei tunne lihaksiaan, ei hän voi käyttää niitä oikein. Myös vauva osallistuu oikeaoppisessa synnytyksessä toimintaan mm. työntämällä jaloillaan, mitä ei voi tehdä jos hänet on doupattu. Lääketeollisuus ei harrasta oikeaoppista, vaan r aiskausspektaakkelimaista yläviistoon synnyttämistä, joka on äärimmäisen vaikeaa, haitallista, ja vaarallista sekä naiselle että vauvalle. Vääränlaisesta synnytysasennosta ja metodiikasta johtuvia vahinkoja EI korjata tai korvata. Tutustu siis kotisynnytykseen, hypnosynnytykseen, jne. luonnollisiin metodeihin ja vältä lääkäriä kuin ruttoa
Joo ei ollut muinoin tapana synnyttää siinä asennossa missä nykyään iso osa sairaalasynnytyksistä tapahtuu. Kuulemma joskushan naiset laitettiin kidutuskeinona synnyttään makuullaan, mutta nykyään se tapahtuu lähinnä siks että se on kätilöiden ja lääkärien työskentelyn kannalta helpoin asento
Vierailija kirjoitti:
Tuo ylämäkeen synnyttäminen on kyllä aito ongelma. Jakkaralla painovoima hoitaa osan työstä.
Muusta olen kuitenkin eri mieltä. Jos viittaat lihaksilla naisen alakerran lihaksiin, niin nehän venyvät äärimmilleen eikä niitä voi siksi käyttää tuossa tilanteessa. Lihakset, joilla synnyttäjä työntää, ovat ylempänä.
Kotisynnytystä en suosittele, sillä jos jokin menee pieleen, on matka avun luo liian pitkä. Sairaaloissa on viime vuosikymmeninä panostettu kodinomaisuuteen, joten ympäristö ei ole mikään steriili leikkaussalimainen enää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kätilöt ovat aina sanoneet, että luomuna syntyneen vauvan kyllä tunnistaa virkeydestä. Ovat tietty voineet sanoa ihan vain ilahduttaakseen, mutta tämän olen kolme kertaa kuullut.
Ihan yhtä lailla kuin alkoholikin vaikuttaa vauvaan, ihan kaikki huumeet mitä lääketeollisuus tunkee kehoosi, vaikuttavat. Epiduraalin saaneet naiset eivät pysty välttämättä edes kävelemään, joka kertoo aika paljon siitä missä kunnossa ne synnytyslihakset ja vauvan lihakset ovat tapahtuman aikana. En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miten kukaan edes uskaltaa sen ottaa
Epiduraali vaikuttaa sen verran alas, että synnyttäminen onnistuu kyllä senkin kanssa. Ponnistamisessa käytettävät lihakset jäävät vaikutusalueen yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kätilöt ovat aina sanoneet, että luomuna syntyneen vauvan kyllä tunnistaa virkeydestä. Ovat tietty voineet sanoa ihan vain ilahduttaakseen, mutta tämän olen kolme kertaa kuullut.
Ihan yhtä lailla kuin alkoholikin vaikuttaa vauvaan, ihan kaikki huumeet mitä lääketeollisuus tunkee kehoosi, vaikuttavat. Epiduraalin saaneet naiset eivät pysty välttämättä edes kävelemään, joka kertoo aika paljon siitä missä kunnossa ne synnytyslihakset ja vauvan lihakset ovat tapahtuman aikana. En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miten kukaan edes uskaltaa sen ottaa
Ei ollut vaikeutta uskaltaa ottaa, kävely onnistui heti ja vauva oli virkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi vaikutus heti syntyneeseen vauvaan niin ei sitä jälkikäteen huomaa millään tavalla. Tietysti voit kärsiä jos haluat, mutta me muut mieluummin teemme muutenkin ikäväntuntuisesta tilanteesta vähemmän ikävän.
Me muut mietimme vaikutuksia kokonaisuuteen, eikä vain epämukavia tunteita ja niiden välttelyä
Kokonaisuus on se, että ilman puudutusta synnytys pysähtyy ja lopulta lapselle käy huonosti. Osalla synnytys etenee ilman puudutusta, osalla ei. Itse kuulun jälkimmäisiin. Voihan sitä kärvistellä vaikka kuinka kauan, mutta alakerta ei vain avaudu ilman puudutusta. Kuulun siis niihin naisiin, jotka olisivat jääneet sille tielleen ennen vanhaan.
Ap voi synnyttää luomuna ihan niin monta vauvaa, kuin vain itse jaksaa ja haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisessä synnytyksessä otin, kahdessa muussa en. Todella lamauttaa lihakset ja vauva saatiin kahden kätilön avulla painettua ulos, kun itse en siihen yksin pystynyt. Muitakin lääkkeitä on olemassa ja niitä olen käyttänyt.
Mulla oli spinaalipuudutus ja ponnistaminen onnistui ihan samalla tavalla kuin ilmankin. Aika moni on myös onnistunut epiduraalin kanssa, joten veikkaan, että on osin kiinni henkilöstä, miten se vaikuttaa, osin siitä, miten anestesialääkäri sen onnistuu tuikkaamaan.
Otan epirudaalin joka aamu kun herään.
Ensimmäisessä otin epiduraalin, kajdessa seuraavassa en. Ihan yhtä hyvin menivät kaikki synnytykset ja vauvat olivat hyvävointisia. Hirveää pelottelua täällä.
Parempi vain jos on pikkasen tokkurassa. Ahtaan synnytyskanavan läpi puristuessa voi vauvalta nimittäin murtua solisluu tai mennä niveliä sijoiltaan. Kun sekä vauva että äiti on kivuton, homma hoituu kummankin kannalta helpommin.
Moni ei tule ajatelleeksi tätä. Vauvojen lonkka- ja olkaluksaatiot on yleisiä synnytysvammoja.