Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluaa muuttaa eliittialueille?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pääkaupunkiseudun eliittialueita? Asuuko niissä myös taviksia?

Vierailija
2/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen YH (hui!) olen lääketieteen tohtori, erikoislääkäri, varakas ja aatelissuvusta. Harrastan lapseni kanssa paljon kulttuuria ja lapsellani on melko kalliita harrastuksia, vaatteita jne. On mukavaa kun naapuruston ihmiset kuuluvat samaan yhteiskuntaluokkaan, samoin lapsen ystävät. Ei ole kateutta tai ihmettelyä rahan käytöstä, ihmiset ovat ystävällisiä ja naapurusto rauhallinen. Kyllä tuo minunkin lapseni vielä varmasti elämässään saa todeta vielä sen "nurjan" puolen. Mutta koska meillä on hyvin paljon varallisuutta, olen valinnut tämän kyseisen paikan parhaaksi asua. Eikö yleensä ihmiset hakeudu kaltaistensa seuraan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eliittialueesta ja kivahan siellä on kävellä kadehtimassa muiden kauniita taloja ja pihoja MUTTA merkillepantavaa on se, että alueella ei minun lisäkseni juuri liiku muita. Ihmiset eivät siis useinkaan ole kotona nauttimassa eliittialueestaan. Minusta on surullista omistaa jotain kaunista ja sitten ei olekaan aikaa nauttia siitä.

Minulle itselleni on aika sama missä luukussa punkkaan. Koti on jonkinlainen aso-tapaus ja sen lisäksi minulla on vene ja se on suunnilleen kaikkea mitä olen elämältä toivonut. Veri vetää merille ja se vamma pitää minut rannikolla.

Vierailija
4/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta tämä on oikeastaan aika rasittavaa. Ulkoisella statuksella on aika suuri merkitys ja toisaalta taas, monet pitävät minua aivan snobina kun kuulevat asuinpaikkani. En koe tätä omakseni.

Vierailija
5/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse halutulla alueella, jossa on paljon samanhenkisiä lapsiperheitä. Kotini on pientaloalueella, jossa on pääosin omistusasuntoja. Viihdymme erittäin hyvin, koska täällä on turvallista ja viihtyisää. Se ei ole tässä kaupungissa ihan tavallista.

Vierailija
6/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta tämä on oikeastaan aika rasittavaa. Ulkoisella statuksella on aika suuri merkitys ja toisaalta taas, monet pitävät minua aivan snobina kun kuulevat asuinpaikkani. En koe tätä omakseni.

Vierailija
7/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ns eliittialueella on automaattisesti kulissielämää?!

Vierailija
8/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietty siksi, ettei tarvi katella mitään köyhii!

Vierailija
9/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin löytyy korkeakoulututkinnot, tosin mitään hirveän hyvätuloisia ei olla, mutta sillä tätä kysyin, kun jäin miettimään, että mitähän "vikaa" meissä on, kun emme kirveelläkään haluaisi elitistialueelle. Ehkä johtuu mun menneisyydestä eli olen lähes "slummialueelta" ponnistanut itsekin ja kokenut, että olen oppinut sieltä paljon elämästä. Eihän sitä toki saa yleistää, mutta itselläni on fiilis, että ongelmia löytyy kaikilta alueilta, ne ovat vaan vähän erilaisia eri paikoissa. Itse en vaan kokisi omaa oloani viihtyisäksi elitistisellä alueella.

Mukava kuitenkin kuulla, että mikä saa ihmisiä elitistisille alueille hakeutumaan.

Virkistävää lukea tätä. Elitistisyys on pahasti yliarvostettua eikä ole Suomeen oikein koskaan kunnolla kotiutunutkaan. "Oikea elinympäristö" muokkaa lapsistakin ehkä vähän avarakatseisempia.

Vierailija
10/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos emme olisi päässeet eliittialueelle. Muut paikat tässä kaupungissa ovat sen verran ongelmallisia.

Syitä on monia:

- Fiksut naapurit - naapurissa ei ole häiritsevää epäsosiaalista ainesta (juopot, narkkarit, mielenterveysongelmaiset, mamut)

- Lapset pääsevät asuinalueen kouluuun, joka on em. syystä tasokkaampi

- Rauhallisuus, lapsien voi antaa leikkiä talomme pihalla ja alueella ilman pelkoa

- Alue on erittäin kaunis

- Kaikki palvelut ovat tosi lähellä ja liikenneyhteydet ovat erinomaiset

Vierailija
11/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaukseksi ei ainakaan kelpaa av:lle tyypillisesti Pakila-Paloheinä. Sillä täällä ei ole eliittiä, vaan keskiluokkaista.

Eliittialueita itse olen Helsingissä nähnyt ehkä ainoastaan esim. Kulosaaressa (siellä paljon tavisasuntojakin, ei pelkkää eliittiä), Kaivopuistossa, Kaski- ja Kuusisaaressa.

T. Länsipakilalainen

Vierailija
12/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä alueelta, jonne täysin sattumalta on ajauduttu. En tiedä onko tämä eliittialuetta, mut asukkaat on varakkaita ja talot kalliita.

En tiedä mikä tässä tökkii, mut mä en koe tätä viihtyisäksi paikaksi. Jotenkin sellainen elämän monimuotoisuus puuttuu, on vaan sitä yhdenlaista tapaa elää (siis ulkoisesti, totta kai jokaisella on se oma elämänsä). Musta tuntuu, että jos jäädään tänne, mun lapsesta tulee yksi niistä, jotka ei suurinpiirtein uskalla paikallisbussilla kulkea, kun kulttuurishokki on liian suuri, koska ei ole oppinut näkemään monenlaisia ihmisiä ja tulemaan heidän kanssaan toimeen.

Vierailija
13/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluaisin, koska esim. Eiran tai Kaivopuiston alueessa yhdistyy keskeinen sijainti puistomaisuuteen, ja talot ovat vanhoja ja kauniita.

Elämäni ei muodostuisi sen kylmemmäksi, pinnallisemmaksi tai kulissimmaksi vaikka asuisinkin kauniimmassa talossa, lähempänä keskustaa ja puiston vieressä.

Vierailija
14/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat, ystävälliset ja sivistyneet ihmiset parasta Eirassa. Muuta hyvää mm. rauhallinen liikenne, keskustan palvelut, meren läheisyys, hyvät koulut jne.

Parasta kuitenkin oli nuo ihmiset. Kun on onnellisten ja tyytyväisten ihmisten kanssa niin elämä on hymyilevää ja sujuvaa. Kukaan ei valita turhasta eikä ole töykeä.

Vierailija
15/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat, ystävälliset ja sivistyneet ihmiset parasta Eirassa. Muuta hyvää mm. rauhallinen liikenne, keskustan palvelut, meren läheisyys, hyvät koulut jne.

Parasta kuitenkin oli nuo ihmiset. Kun on onnellisten ja tyytyväisten ihmisten kanssa niin elämä on hymyilevää ja sujuvaa. Kukaan ei valita turhasta eikä ole töykeä.

Happyland horror

Vierailija
16/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin karulta kuin se kuulostaakin. Mutta opettajien aika ei kulu tällöin uuden kulttuurin opettamiseen sitä tuntemattomille vaan siihen mihin se kuuluu käyttää. Haluan myös että lapseni tekee tärkeitä kontakteja jo lapsena varakkaiden ihmisten kanssa. Suhteilla voi saada vaikka liikeidean myytyä jos tuntee oikeat ihmiset.

Vierailija
17/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin muuttaa tänne, kun saatiin edullinen vuokra-asunto hyvältä paikalta.

Vierailija
18/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet alemman keskiluokan alueella, ja on ikävää, jos kaikkea meille normaalia (tohtorintutkinto, kohtuulliset tulot, ulkomailla asuminen) pidetään vahän outona. On jotenkin mukavampaa olla tavallinen. Ja asua alueella, missä lasten suhteenkin ihmisillä on vähän samanlaisemmat arvot.

Mutta keskiluokkainen asuinalue ei vielä takaa tuota. Riippuu niin, missä kaupungissa se keskiluokkainen alue sijaitsee, ja minkä tyyppisiä ihmisiä siellä asuu.

Vierailija
19/52 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiraan muuttaisin mielelläni, Westendiin en.

Vierailija
20/52 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin muuttaa tänne, kun saatiin edullinen vuokra-asunto hyvältä paikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi