Miksi jotkut haluaa muuttaa eliittialueille?
Kommentit (52)
Väitän, että sellaisia ei ole edes olemassa.
Mutta jos ihmisen ainut tavoite elämässä on päästä asumaan alueelle, mikä on elitistinen, niin eikö jotain ole pielessä? Mielestäni elämässä tulisi olla jotain muutakin kuin elitistinen asuinympäristö. Kyse on elämänarvoista.
Onko sinun mielestäsi siis *aina* jotain vikaa elämänarvoissa, jos asuu yleisesti elitistisenä pidetyllä alueella?
Mutta jos ihmisen ainut tavoite elämässä on päästä asumaan alueelle, mikä on elitistinen, niin eikö jotain ole pielessä? Mielestäni elämässä tulisi olla jotain muutakin kuin elitistinen asuinympäristö. Kyse on elämänarvoista.
Onko sinun mielestäsi siis *aina* jotain vikaa elämänarvoissa, jos asuu yleisesti elitistisenä pidetyllä alueella?
Mutta kuten jo sanoin, jos elitistinen asuinympäristö on ainoa huom ainoa tavoite , niin.....metsään mennään.
Tuolla alueella muutenkin paljon korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia mamuja ja expatteja. Mies ei siis erottunut joukosta, eikä kohdannut rasismia, pitkiä katseita tms.
Myöhemmin ostimme talon keskiluokkaiselta alueelta, missä pääosin kaikki suomalaisia. Ja kyllä miestä on tuijotettu...Naapuri oli jopa googlannut tietoja miehestäni, kuten koulutuksen, työpaikan jne. Ja humalassa tämä naapuri sitten kertoili, kuinka tietää miehestäni kaiken.
Etsin sopivaa asuntoa jälleen Helsingin keskustan liepeiltä. Siellä mamu-perheenä olo oli kotoisin.
Kaikkien mielestä olisi tosi ankeaa asua mahtavissa taloissa meren rannalla kauniilla pihalla ja silti myös palvelujen lähellä. Siellähän tulee automaattisesti onnettomaksi ja alkaa elämään kulissielämää, koska rikashan ei vain VOI olla onnellinen :) Näinhän me keskiverto av-mammat ajatellaan eikö?
Olen asunut ja asun parhaillaan. Mutta ehkäpä jo parin kuukauden päästä päästään pois!
Kumpikin ollaan ihan taviksia ja kaipaamme tavilsien pariin..
Täällä on tosi mukavia vanhan rahan tyyppejä, tosin suurinosa ruotsinkielisinä omissa ankkalammikoissaan. Sitten on näitä wannabe tyyppejä jotka on SUPERRASITTAVIA..
Itse olemme ehkä keskiluokkaa mutta perheemme arvot ovat lähinnä että parhaat asiat ovat elämässä ilmaisia. Ajattelemme myös ekologisesti ja siksi älytön kuluttaminen lähinnä oksettaa..
ja yleensä vielä vanhoja mielikuvia...
Aivan parasta on muuttaa ventovieraalle seudulle tietämättä näistä alueella vallitsevista arvostuksista :)
Nuohan ovat määritelmiä ihmisille eivät alueille .
Rauhassa sai yksinhuoltajana ostaa talon tältä alueelta. Kukaan ei päivittele kun autot vaihtuu tai veneen hankki. Iso tontti, järven rannalla, keskustan tuntumassa ja ennen kaikkea turvallista lapsille kasvaa.
Samanlaiset arvot lasten kasvatuksessa naapureilla ja helppo sopia yhteiset pelisäännöt, esim lasten kotiintuloajat.
Kukaan ei ole päivitellyt "erikoisempaa" ammattiani tai ulkomailla vietettyjä vuosia. Saa olla oma itsensä eikä tarvitse vähätellä hankintoja tai saavutuksiaan kun ei tarvitse pelätä kateellisuutta. Voi vaan elää ja olla rauhassa.
Kuvaus ei sovi mihinkään pk-seudun ja samalla käytännössä Suomen ainoihin oikeisiin eliittilalueihin (Kaivopuisto, Westend, Kuusisaari jne). Ennemminkin kuulostaa ihan tavanomaisellta keskiluokkaiselta pientaloalueelta, jolla itsekin asun ja viihdyn.
Vanhempani olivat noousukkaita ja me muutimme Kauniaisiin kun olin teini-ikäinen
Itse en saanut sieltä erityisen hyviä kavereita, kun en ollut samanlaine kuin alkuasukkaat. Ainoa hyvä asia Kauniaisissa oli että sieltä pääsi junalla nopeasti Helsinkiin.
Kuvittelsiin että aikuiset jotka muuttavat eliittialueelle haluavat tutustua sen ihmisiin, kaikenlaisiin julkkiksiin, käydä yhteisissä juhlissa, kehua muille sukulaisille ja tuttavilleen kuinka hienoa on. Että he saisivat tuntea itsensä mitättömiksi.
Nimim. Granissa rotatkin on biisamia
Meiltäkin löytyy korkeakoulututkinnot, tosin mitään hirveän hyvätuloisia ei olla, mutta sillä tätä kysyin, kun jäin miettimään, että mitähän "vikaa" meissä on, kun emme kirveelläkään haluaisi elitistialueelle. Ehkä johtuu mun menneisyydestä eli olen lähes "slummialueelta" ponnistanut itsekin ja kokenut, että olen oppinut sieltä paljon elämästä. Eihän sitä toki saa yleistää, mutta itselläni on fiilis, että ongelmia löytyy kaikilta alueilta, ne ovat vaan vähän erilaisia eri paikoissa. Itse en vaan kokisi omaa oloani viihtyisäksi elitistisellä alueella.
Mukava kuitenkin kuulla, että mikä saa ihmisiä elitistisille alueille hakeutumaan.